Het BMW F800 S/ST/GS/R topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biggest four

MF veteraan
19 feb 2003
1.184
116
Ik ben heel benieuwd hoe deze rijdt. Prijs ligt op een dikke 10.000 euro. Heeft 800cc, 2 cilinders, ca. 85 PK en een koppel van meer dan 80 Nm. Riemaandrijving en enkelzijdige achterwielophanging. Rijklaar ca. 200 kg. BMW's worden toch steeds mooier vind ik. Wat vinden jullie hiervan?

full


Sorry, verkeerde rubriek. Had toermotoren moeten zijn.
 
Vrij duur als ie moet concurreren met CBF'jes en zo. Wel leuke techniek lijkt me. Ook afwachten hoe ie rijdt. BMW doet idd steeds meer moeite om origineel te zijn, die stortvloed aan nieuwe modellen ... :}
 
Veel tegenwoordige BMW's zijn helaas of foeilelijk of onherkenbaar als BMW lijkt het wel :(

Ik vind dit (op de foto) een beetje een dertien in een dozijn motorfiets ... het had ook een willekeurige Suzuki kunnen zijn bijvoorbeeld.
 
ik vind dit de eerste bmw die redelijk mooi is.
de bmw is wel duurder dan een vergelijkbare motor maar als een andere motor op de 50000km staat is die geen drol meer waard en een bmw is dan net ingereden.







verder vind ik bmw,s niks aan.
vind ze voor oude mensen *O*
 
Dat clitte rijertje achterop vin ik wel leuk.
 
Mooie machine. Heb hem gezien tijdens de preview begin januari in amsterdam. Hij wordt tot 1 maart geloof ik zelfs verkocht met gratis ABS.
 
vind de sport uitvoering wel iets weg hebben van de trx 850.
staande twin 85 pk, 80 nm.
Lijkt mij enigzins gekopieerd
of druk ik mij dan compleet verkeerd uit :9
 
vind de sport uitvoering wel iets weg hebben van de trx 850.
staande twin 85 pk, 80 nm.
Lijkt mij enigzins gekopieerd
of druk ik mij dan compleet verkeerd uit :9

Wel een slechte kopie dan vind ik eerlijk gezegd.

Ik begrijp dat BMW een stuk van die markt wil hebben, en er zullen ook best mensen vallen voor dat blauw/witte embleem, maar ik vind hem niet echt onderscheidend.

Waarom maakt BMW niet gewoon weer kleinere boxer-blokken trouwens? En dan een mooie en eigenzinnige motor eromheen bouwen, ik denk dat dat best gaat aanspreken.

Hmm ja, die R850 liep volgens mij niet zo geweldig, maar er zat denk ik ook te weinig prijsverschil tussen die motor en de R11XX.
 
Wel een slechte kopie dan vind ik eerlijk gezegd.

Ik begrijp dat BMW een stuk van die markt wil hebben, en er zullen ook best mensen vallen voor dat blauw/witte embleem, maar ik vind hem niet echt onderscheidend.

Waarom maakt BMW niet gewoon weer kleinere boxer-blokken trouwens? En dan een mooie en eigenzinnige motor eromheen bouwen, ik denk dat dat best gaat aanspreken.

Hmm ja, die R850 liep volgens mij niet zo geweldig, maar er zat denk ik ook te weinig prijsverschil tussen die motor en de R11XX.

Ik vind het helemaal geen trx kopie. :? :Z

Wie wil er nou een kopie van een motor die al een kopie is (trx, de nep duc _O- ), inclusief de onbetrouwbaarheid.... :X
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets..... wellicht mijn eerste fiets na 12 jaar zonder gezeten te hebben.
Voor de liefhebbers heb ik de volgende fotoverzameling gevonden van een oosterbuur:
http://mopped.michaelbense.de/index.php?cat=10

Schijnt idd met gratis abs verkocht te worden als je voor 1 maart bestelt, voor de zgn. snelle beslissers. Dit zou ik dus weer niet doen aangezien een vorige introductie, van de k1200S, niet vlekkeloos verliep. Proefrijden lijkt mij ook wel een beetje handig, nietwaar ? Zadelhoogte verkrijgbaar in 820 en 790 mm. Andere opties waren een boardcomputer, de eerder genoemde abs, witte knippers, kofferset zoals de sportkoffers van de K1200S. Reuze benieuwd, maar ik laat mij echt niet uit de tent lokken voordat proefrijden mogelijk is. Introductiedatum 13 mei.
 
De prijs is idd wel even slikken, maar ja.... die beamers blijven dan ook redelijk hun waarde vasthouden. Blijf voorlopig het spaarvarken vullen tot een eerste proefrit. :] :Y :]

Bijlage: BMW_230_jk.jpg
 
Erg interessant, gunstige prijs ook. Heb jarenlang BMW gereden maar na veel mechanische problemen met een R1100RS en R1100RT hield ik het voor gezien. De K-serie sprak me niet aan en F650 (hoewel ik dicht bij aankoop ben geweest) net een klein beetje te weinig vermogen. Als dit een Rotax(achtig) ontwerp is zoals de F650 dan gaat mijn oude Africa Twin definitief de mottenballen in zodra er een GS uitvoering van wordt uitgebracht. Wat ik hooguit jammer vind is dat er een normale voorvork op zit, en geen Telelever of Hossack-achtig ontwerp waar ik een grote fan van ben. Nou ja, voor die prijs kun je niet alles hebben.
 
Ah, hier is het F800St topic verstopt.

Als ik het goed begrijp heeft hij maar een 16 liter tank :?

Op de BMW site staat namelijk :

Bruikbare tankinhoud: 16 liter
Waarvan reserve: 4 liter

Of ik begrijp het verkeerd (en is het 20 liter). Een 16 liter tank is wel onacceptabel klein. Dan blijf je tanken.

Voor de rest lijkt het me een geweldige fiets. :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan