.50 freak story..

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
1
Meppel
Geheel indachtig de huidige "choppermode" om alles te voorzien van kogels etc. heeft een kennis zich het onneuzele idee in het hoofd gehaald om , jawel, een .50 granaat te ontmantelen en de achterkant als dop op zijn olietank te zetten...

"Nee jonge , niks aan de hand, hij is helemaal leeg, kan niks gebeuren.."

Okee, hij rijdt een hele zomer met dat ding en besluit vanmorgen toch dat er een dipstick aan moest komen om de olie te kunnen peilen.....so far, so good, zou je denken.........

Dus boortol erbij, ff gaatje boren om de dipstick in te lijmen en...........

BBBOOOOOEEEEEMMMMMM....

Ik heb van mijn leven nog nooit zo'n tyfusklap gehoord....ik stond zeker 6 meter verderop maar ik waaide nog zowat om van de luchtdruk....

Ik zal er niet helemaal op in gaan maar de kennis in kwestie is met zeer zware hoofd en beenwonden door de ambu afgevoerd naar het hospitaal...tot op dit moment weet ik niet hoe het met hem is.....

Gelukkig waren de hulpdiensten allemaal binnen een paar minuten ter plekke, wat een ravage man.....als je bedenkt hoe het ook af had kunnen lopen, brrrrr....zelfs de bankschroef ,een echt grote Heuer, was helemaal ontploft...

Bij navraag aan de TR blijkt dus nu dat alleen al een .50 slaghoedje genoeg kracht heeft om een auto op te tillen.....

Moraal van dit verhaal, toch ff wat verder kijken dan je neus lang is als je met zogenaamd ontmantelde "live ammo" aan de gang gaat, ze zeggen dan wel dat het veilig is maar ik weet dus nu van niet....wat een klerezooi.....

M. en T. en P. , sterkte....

ik moet het ff van me af schrijven, ik ben me echt de touwtyfus geschrokken namelijk, vandaar ook dit verhaal...
 
famous last words: "dit ding ontploft net zo min als ik" :X :X

sterkte voor je kameraad!
 
full
 
Fucking hell!!!

Ergens in mijn lijf zit een klein duiveltje wat stiekem begint te gniffelen van de gedachte dat iemand zo stupide kan zijn, zie het helemaal voor me.

Maar man, dit is te erg. Hoop voor je maat dat ie er een beetje fatsoenlijk van af komt, en jij natuurlijk ook sterkte.

:o
 
sterkte ermee,
Wat betreft de explosie had het ook kunnen gebeuren als die ontsteking op de bike zou zitten.
Heeft ie niet alleen letsel, maar ook geen bike meer.
 
Tsjonge jonge.

Vind het ook vreselijk hoor. Maar het ook wel een beetje met Ivokim eens..

Hoe kun je het doen :?

In ieder geval heel veel sterkte.
 
Poeh hé, Ik ben ooit .50 boordschutter geweest op een YP en weet wel wat dat voor klappen kan geven. Ik hoop dat die gozer zijn handen blijft houden, maar ik ben er bang voor :X
 
Poeh heee, das niet lekker, in dienst ook met dat spul in de weer geweest, en zoals zot al zei, dat kon wel eens een aangepaste motor gaan worden.
 
op www.regiomeppel.nl staat het hele verhaal....

echter, ik ben nu ff bij iemand die .50´s heeft liggen(die wel echt lam zijn, deze ex-beroeps knakker weet wel wat ie doet gelukkig)) en die zijn ongeveer drie keer zo klein als dat kreng wat vanmiddag ontplofte...

dat ding was de maat van een oliedop van een HD tank, zeg 4 a 5 cm doorsnee en 3 cm dik dus wat dat in vredesnaam voor bom geweest moet zijn mag joost weten....

misschien gaat het om een 50mm granaat i.p.v een .50, als die ook bestaan dan...
 
http://www.regiomeppel.nl/archief/archief_2006/februari_06/week_6/hasselt/productieweg.htm

gelijk weer sensatie over ' knoeien met een bom ' B|

een 50mm granaat mja.. damn.. :o brisantgranaat:

Voor het ontsteken van zeer brisante springstoffen gebruikt men verbindingen die al bij een mechanische schok of bij een geringe temperatuurverhoging zeer hevig detoneren. Jarenlang gebruikte men het kwikfulminaat of knalkwik als ontsteker, alleen of in een mengsel met kaliumchloraat. De bereiding van kwikfulminaat is niet ongevaarlijk. Omdat deze verbinding niet stabiel is wordt het vaak vervangen door loodazide of andere verbindingen.
 
degeen waar ik nu zit heb ik uitgetekend wat het was dat er through the roof en M.'s lichaam ging en die zegt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een 50mm granaat.............whatever it maybe....in elk geval een huge motherfucker, volgens mij mag iedereen die daar was op dat moment van geluk spreken dat ie nog leeft/in 1 deel over straat kan....
 
Kom ik net terug van een knalfuif, lees ik dit weer.... -O-

Wens hem veel sterkte, want dat zal hij nodig hebben...

@ Dr.Bral: Idee voor een nieuwe nickname: Dr.Knal?

sorry, kon het niet laten, hoewel ik het oprecht zwaar kut vind voor die gast
 
ja, dokter Bibber wordt het dan....

Ik ben niet echt schrikkerig ofzo maar vanmiddag waren me de babbels toch wel ff goed over, er was nog iemand bij die ook niet op zijn mondje gevallen is en die had ook echt helemaal geen kleur meer op zijn smoel.....
 
tja, op zich niet slim, maar ik denk dat velen er niet vanuit zullen gaan dat t slaghoedje al zo'n klap geeft!

sterkte voor je kamaraadski
 
nou, komt ie dan :

M., 1 oog kwijt, veel , heel veel vleesschade.......

Wat is er nu aan de hand, ik weet inmiddels de ware toedracht maar aangezien die veel erger is als eerst aangenomen vind ik het niet kies om dit hier te vermelden.

Ik ben namelijk bang dat ik daarmee personen en/of of het bedrijf onbedoeld schade toebreng aangezien er verzekeringstechnisch het een en ander rond gebreid moet worden.........

Laten we het er maar op houden dat 'live ammo' niet geschikt is om mee te spelen....en dan gaat het niet meer over slaghoedjes..........
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan