Zijn er nog meer SR500 rijders/sters?

Hij gooit de olie er daar niet uit, ik ga morgen eens even de olie uit het blok laten lopen en dan eens kijken hoeveel het is. Als er niet teveel olie in zit heb ik echt een probleem en moet het hele blok uit elkaar, fingers crossed.


Wat een oorzaak kan zijn ; scheurtje in het uitlaatkanaal dan lekt er olie van de kop het kanaal in en daar verbrandt het natuurlijk. ;)
Komt niet vaak voor, maar is een van de mogelijkheden. :)
 
Laatst bewerkt:
Laatste keer toen ik de olie peilde (vrijdag vorige week) stond hij op het minimum. Inmiddels is hij zo ver gezakt dat alleen het puntje van de peilstok nog olie aanraakt. Dus ik ga daar eerst maar eens naar kijken morgen.
 
Erachter gekomen dat de remklauw van een XJ650 past, hij zit erop, nog niet ontlucht enzo. Toen ik daar een slangetje voor wilde halen ben ik over de kop gevlogen met de brommer dus k hoop het morgen af te kunnen ronden.
 
Ok, knopen doorgehakt. Na mijn verhuizing blijven de rekeningen opstapelen en moet een van de motoren de deur uit. Het wordt wel de SR500 dus als er iemand interesse in heeft hoor ik het graag. Ik vraag het eerst hier voordat ik hem op marktplaats zet. Voor een foto kan je me mailen, de schijven, banden etc. remblokken zijn in goede staat. Remklauwen moeten voorzien worden van nieuwe zuigers. De motor heeft wat aandacht nodig, hij rookt als hij loopt en waar het probleem vandaan komt is nog niet helemaal bekend. Het is wel starten en lopen en hij rijdt verder wel prima (als je de remmen gemaakt hebt).
 
Ok, knopen doorgehakt. Na mijn verhuizing blijven de rekeningen opstapelen en moet een van de motoren de deur uit. Het wordt wel de SR500 dus als er iemand interesse in heeft hoor ik het graag. Ik vraag het eerst hier voordat ik hem op marktplaats zet. Voor een foto kan je me mailen, de schijven, banden etc. remblokken zijn in goede staat. Remklauwen moeten voorzien worden van nieuwe zuigers. De motor heeft wat aandacht nodig, hij rookt als hij loopt en waar het probleem vandaan komt is nog niet helemaal bekend. Het is wel starten en lopen en hij rijdt verder wel prima (als je de remmen gemaakt hebt).

Zou je mij een vraagprijs kunnen door pm en? Liefst met foto's :)
 
gisteren de SR in de stalling gezet. In februari ga ik weer proberen te verkopen via Marktplaats en met mooi weer woonwerk ritjes misschien. Nu gebruik ik voor woonwerk de BMW f650 met mooi weer.
 
Ja hallodan,

Beste mensen, even een vraag van heel erg technische aard ;) Ik ben bezig een nieuw rijwielgedeelte te maken om een TR1 blok heen. En laat een Tr1 nou eigenlijk twee SR500 cilinderopbouwen in een fijne V-vorm hebben.... tenminste min of meer. Ik kan niet precies achterhalen wat er nu gelijk is en wat niet. En daar heb ik wel naar gezocht...

Kortom, weet een van jullie heel misschien of de nokkenassen van een SR500 mogelijkerwijs in een TR1 zou passen? Dat zou namelijk leuk zijn, want voor een TR1 is helemaal niks te krijgen en voor een SR500 een hele hoop.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten,

Loek
 
Ja hallodan,

Beste mensen, even een vraag van heel erg technische aard ;) Ik ben bezig een nieuw rijwielgedeelte te maken om een TR1 blok heen. En laat een Tr1 nou eigenlijk twee SR500 cilinderopbouwen in een fijne V-vorm hebben.... tenminste min of meer. Ik kan niet precies achterhalen wat er nu gelijk is en wat niet. En daar heb ik wel naar gezocht...

Kortom, weet een van jullie heel misschien of de nokkenassen van een SR500 mogelijkerwijs in een TR1 zou passen? Dat zou namelijk leuk zijn, want voor een TR1 is helemaal niks te krijgen en voor een SR500 een hele hoop.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten,

Loek
Bij MegaCycle kun je gewoon nokkenassen krijgen voor 'n TR1 hoor :) Voor de rest heb ik geen flauw idee. Misschien kun een een nokkenas fotograferen, kunnen we kijken :)
 
:o

klopt, xv1000 nokkenassen.... nooit gezien, als je TR1 zoekt wordt het niks inderdaad.

Bedankt voor de info in ieder geval!
 
yamaha-sr400-bobber_garage-ducktail_japan.jpg


altijd fijn
 
Morgen, 06 Mei, een mooie, lange toertocht (vanuit Haarlemmerliede) door Noord-Holland! Alle Yamaha 4 -takt 1 cilinders welkom. Zie voor details: www.xtsr500.nl
 
Vandaag even een verse (nog betaalbare) Maxxis achterband 120/90-18 op de (losse) velg laten zetten. De binnenband (spaakwiel!) is nog in goede staat. Meteen een paar uurtjes ingereden. Rijdt best prettig! De oude band (Battlax) was nog van 1993....
De voorband "komt er ook aan". Ook daar doe ik een Maxxis op.
Hornix, zit jij nog in/op/aan de SRelarij? Rijd je nog mee met de zomerrit van de XTSR club?
:W
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even een verse (nog betaalbare) Maxxis achterband 120/90-18 op de (losse) velg laten zetten. De binnenband (spaakwiel!) is nog in goede staat. Meteen een paar uurtjes ingereden. Rijdt best prettig! De oude band (Battlax) was nog van 1993....
De voorband "komt er ook aan". Ook daar doe ik een Maxxis op.
Hornix, zit jij nog in/op/aan de SRelarij? Rijd je nog mee met de zomerrit van de XTSR club?
:W
Hoi Piet,
Het SR project heb ik een paar maanden terug verkocht aan een Belg. Motivatiecrisis, ruimte- en tijd gebrek hebben mij dit doen besluiten. En het vrijgekomen budget stop ik in een ander tijd en geldvretend object. Heb een 1985 VW T3 campertje op de oprit staan. De xs400 is dus nu nog de enige bike in de schuur, al heb ik nog een compleet xs440 (getuned xs400 blok) project in onderdelen staan. Dus mocht het gaan kriebelen kan ik zo weer aan de slag.
Dus...ik heb 1 cilinder teveel voor de singles rit ;)
 
ik zal mijn SR ook eens posten.
ben wel benieuwd naar de reactie's.
Afgelopen winter volledig gerestaureerd met dit als resultaat.

full
 
Leuk fietsje! Alu tank? KEDO? Hebben ook mooie Alu zijdeksels. Lekker minimalistisch. Wil haar wel in het echt zien! Je kunt natuurlijk meerijden met de Zomerrit van de www.xtsr.nl club, a.s. Zondag. Vanuit De Meern een rondrit door Zuid-Holland.
Tot dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan