Zijn er nog meer SR500 rijders/sters?

Hoi seadog,

De fiets is van 1980 en verwisselde van eigenaar voor .... euros.
Ik denk dat ze dit model met gietwielen gemaakt hebben in 80 en 81 daarna zijn ze terug overgestapt op spaakwielen.

Het was eigenlijk een aankoop om een classic racer van te maken, maar hij is zo origineel en mooi (oorspronkelijke verf) dat ik besloten heb om er op de baan mee te rijden.

Nu heb ik er een 2de gekocht om te verzagen-slijpen om de racer te creëren.

Denkelijk open ik een nieuw topic om de brikkenliefhebbers te laten meegenieten van het project.
 
Laatst bewerkt:
Hoi seadog,

De fiets is van 1980 en verwisselde van eigenaar voor 1200 euros.
Ik denk dat ze dit model met gietwielen gemaakt hebben in 80 en 81 daarna zijn ze terug overgestapt op spaakwielen.

Het was eigenlijk een aankoop om een classic racer van te maken, maar hij is zo origineel en mooi (oorspronkelijke verf) dat ik besloten heb om er op de baan mee te rijden.

Nu heb ik er een 2de gekocht om te verzagen-slijpen om de racer te creëren.

Denkelijk open ik een nieuw topic om de brikkenliefhebbers te laten meegenieten van het project.

Dat is een hele mooie prijs en hij ziet er echt gaaf uit. Eigenlijk was ik destijds ook opzoek naar zo'n deal maar ben niet zoiets tegengekomen.
 
Hallo Gerwald,

De koffers en het aluminium bagagerekje behoren bij elkaar, ze klikken vast in het rekframe. Wil je dat ik er een duidelijker foto van maak?

voor 75 euro's zijn ze van jou 8-)
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond Easy Rider ;) ,
Lijkt me een goede deal, ware het niet dat ik nu pas zie dat je in Belgie woont :X , is een beetje ver weg vanaf hier en heb ook mijn rijbewijs nog niet dus kan ze niet zomaar komen halen :N
Opsturen lijkt me qua formaat ook niet echt een optie ;) .

Gerwald
 
Tada, maar weer even het topic omhoog schoppen!

En uiteraard ook iets zinnigs posten. Door de drukte van afgelopen jaar is het SR500 project blijven liggen. En sinds kort ben ik weer aan de slag met de brommert. Omdat tekeningen hierbij handig zijn heb ik deze verzameld. Echter denk ik dat er meer knutselaats zijn die hier belang bij hebben.

Dus vandaag heb ik even een pagina in elkaar geflapt welke hier te vinden is: Reiding.com. (Weliswaar eerste versie, dus opmaak is nog niet optimaal.) Alle onderdeelnummers zal ik in de loop van de avond invullen, dus nog even geduld. Maar dan moet het er zo uit gaan zien: Reiding.com.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. En de pagina zal in de toekomst nog worden uitgebreid.

En nu maar weer verder kloppen...
 
Laatst bewerkt:
Tja, pfff. Net alle onderdelen van de carburateur in de database geklopt... (http://sr500.reiding.com/index.php?content=plain&navid=04)

Trouwens, ik zit er over te denken om er clip-ons op te zetten. Heeft iemand hier ervaring mee of toevallig een setje liggen?
 
Hoi,

Heb zelf clip-ons gemonteerd op mijn SR. Had hierbij wel een paar kleine probleempjes:
- Pasten niet langs originele koplamporen (en de plaat waarop deze zijn gemonteerd), heb dus andere ´losse´ koplamporen gemonteerd
- Mijn clip-ons zitten vrij dicht op mijn vorkpoten, wat tot gevolg heeft dat de aansluiting van mijn remleiding op mijn rempomp nu precies onder de toerenteller steekt waardoor de toerentellerkabel niet past. Ik ga dus nog een andere rempomp (met ´los´ reservoir) zoeken. Je kunt dus beter verstelbare clip-ons monteren, deze steken meestal wat verder naar voren. Dit was in mijn geval echter niet echt een optie ivm mijn lengte
-verder moest ik ook nog mijn stuuruitslag wat verder begrenzen omdat ik een bredere tank heb, met originele tank is dit niet nodig denk ik.

Groet!

Gerwald
full
 
Tada, alle gegevens zitten in de Database. Hiermee zijn alle afbeeldingen in de pagina gevoegd met bijbehorende informatie. Een printbare pagina wordt aan gewerkt. Dus daarvoor nog even geduld. Maar de pagina is hiermee in ieder geval werkbaar.

Door op "Onderdeellijst compleet" te klikken kan gezocht worden op onderdeelnummer. Door vervolgens op een onderdeel te klikken wordt de bijbehorende pagina erbij weergegeven en de uitgebreide onderdeelinfo rood weergegeven.

Tot zover het nieuws.

Reiding.com

//Edit: Print optie toegevoegd...
 
Laatst bewerkt:
Tada, alle gegevens zitten in de Database. Hiermee zijn alle afbeeldingen in de pagina gevoegd met bijbehorende informatie. Een printbare pagina wordt aan gewerkt. Dus daarvoor nog even geduld. Maar de pagina is hiermee in ieder geval werkbaar.

Door op "Onderdeellijst compleet" te klikken kan gezocht worden op onderdeelnummer. Door vervolgens op een onderdeel te klikken wordt de bijbehorende pagina erbij weergegeven en de uitgebreide onderdeelinfo rood weergegeven.

Tot zover het nieuws.

Reiding.com

//Edit: Print optie toegevoegd...
Applaus :}

Heb zelf geen SR, maar ben er wel altijd in geïnteresseerd.
 
Ben zelf begonnen op een SR500 ('79 meen ik). Dat moet ergens in '88 zijn geweest. Harstikke mooi apparaat en sloot ook lekker aan op mijn brommerervaring (Hondaatje SS50). Wel beetje regelmatig olie bijvullen.....

Inmiddels via Guzzi LM-I en Duc750SS uitgekomen op een 900SS (gaat nooit meer weg). Maar als ik zie wat sommigen voor moois weten te maken op basis van een SR krijg ik behoorlijke kriebels om een SR "voor drbij" te zoeken en "fleetowner" te worden.

Mooi topic.....
 
Ben zelf begonnen op een SR500 ('79 meen ik). Dat moet ergens in '88 zijn geweest. Harstikke mooi apparaat en sloot ook lekker aan op mijn brommerervaring (Hondaatje SS50). Wel beetje regelmatig olie bijvullen.....

Inmiddels via Guzzi LM-I en Duc750SS uitgekomen op een 900SS (gaat nooit meer weg). Maar als ik zie wat sommigen voor moois weten te maken op basis van een SR krijg ik behoorlijke kriebels om een SR "voor drbij" te zoeken en "fleetowner" te worden.

Mooi topic.....

Het klinkt heel herkenbaar. Na de Honda 4T's heb ik als eerst moto deze SR500 gekocht. Met als idee om hierop te blijven tijden totdat de droom moto (Monster) gekocht zou kunnen worden. En de Ducati staat inmiddels in de schuur. Dus ik zou de SR weer verkopen. Maar na héél lang nadenken ben ik er uit. Ik houdt 'm erbij. Echter zal er wel het een en ander aan worden verbouwd. })

Aangezien ik er een ander bij heb om op te rijden heb ik alle tijd om de SR rustig af te maken. Het plan is om van het weekend de SR helemaal te strippen en langzaam weer op te bouwen (ala Café racer). Ik zal iedereen hier op de hoogte houden in ieder geval.

Ow ja, als je er een kan vinden. Kopen! Ze zijn goedkoop, alle onderdelen zijn te krijgen tegen een goede prijs en het is zo lekker puur.
 

Goed initiatief en mooi gemaakt!

Helaas ben ik wel definitief van plan mijn SR500 van de hand te doen. Alleen als ik naar de prijzen op marktplaats kijk kan ik beter even wachten. Ik wil er zo'n 1200 voor hebben. Laatst was het hoogste bod op een '95er 900 euro (hij was wel een beetje roestig).

Iemand interesse? ;) Foto's zijn in dit topic terug te vinden.
 
Zo, de eerste stappen richting de café-racer zijn gezet. Álles ligt uit elkaar om op te knappen, te vervangen of te modificeren. Overbodige steunen zijn al van het frame afgezaagd/geveild. En vandaag ook nog even van de bovenste kroonplaat de gietnaden weggeveild en gestraald. En ziehiet het resultaat.

Voor de geinterresseerden kunnen zij zich melden die klein straalwerk hebben. Ik kan tegen een gepaste vergoeding delen stralen. Met glasparel, dus aluminium wordt het mooist. Echter is het verwijderen van verf op metaal ook geen probleem.

full
 
Laatst bewerkt:
Hoe goed werkt de diesel tegen oxidatie eigenlijk? (just curiouse)

Goed. Ik had een tijd geleden dezelfde vraag En die is toen uitgebreid beantwoord. Als je lak gebruikt en er een bout indraait knapt alle lak er weer af. Dus dat is geen geschikte optie. Diesel werkt prima tegen oxidatie. De eerste keer het er goed in soppen en de eerste drie maanden het om de maand herhalen. Daarna is het een kwestie van een keer in de zoveel tijd poetsen.
Een bijkomend voordeel is dat metaal een diep grijze kleur krijgt waardoor het erg mooi wordt. Zo zal het hele blok blank bijven welke in de diesel gezet zal worden.
Echter zal de kroonplaat worden gecoat. (Uitgezonderd de stukken welke als pasvlak zijn of waar bouten tegenaan komen.)
 
Voor de liefhebbers... Enkele overbodig geworden onderdelen voor een Yamaha SR500. Zoals zadel, knipperlichten, koplamphouder, bokstandaard en meer is hier te vinden: Reiding.com
 
Kijk aan, dat is snel. Ik heb ook nog een voorspatbord, maar die moet ik nog even op de foto zetten. Als je mij een mail stuurt kunnen we inderdaad iets regelen. Als je er belangstelling bij hebt kan ik bijvoorbeeld de dempers van de achterveren nog even stralen. (Scheelt een hoop schuurwerk en het is netter.)

Je kan mij via het profiel mailen of via:
schuiftromp (apestaartje) cobusfoto (punt) nl
of
patatjem (apestaartje) cobusfoto (punt) nl
of
retteket (apestaartje) cobusfoto (punt) nl
of
ikhebdeonderdelenalaandekantgez (apestaartje) cobusfoto (punt) nl

(Blijft leuk, catch-all mail)
 
Kijk aan, dat is snel. Ik heb ook nog een voorspatbord, maar die moet ik nog even op de foto zetten. Als je mij een mail stuurt kunnen we inderdaad iets regelen. Als je er belangstelling bij hebt kan ik bijvoorbeeld de dempers van de achterveren nog even stralen. (Scheelt een hoop schuurwerk en het is netter.)

Je kan mij via het profiel mailen of via:
schuiftromp (apestaartje) cobusfoto (punt) nl
of
patatjem (apestaartje) cobusfoto (punt) nl
of
retteket (apestaartje) cobusfoto (punt) nl
of
ikhebdeonderdelenalaandekantgez (apestaartje) cobusfoto (punt) nl

(Blijft leuk, catch-all mail)

Ahh. Ik had reeds een mailtje gestuurd naar sr500 (at) cobusfoto (dot) nl
. Voorspatbord heb ik ook interesse in. De spatborden en de lichten achter van de mijne zijn niet origineel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan