Zijn er nog meer SR500 rijders/sters?

Inspiratie plaatje (afkomstig van vd-classic.com)

full
 
Ahh. Op die site ben ik eerder geweest.

Ik zal ze mailen om te kijken of ze deze demper kunnen leveren:
photovd014.jpg


Ik heb al een soortgelijke Bonneville achtige demper van het merk Daytona uit japen. Te zien op foto's van een tijdje terug. Hij is helaas ernstig aan het roesten en ik weet niet hoe lang hij het nog houdt. De demper op de foto hierboven wil ik hebben :9~

Oh ja, motorgadgets kende de demper ook, en heeft hem ooit geleverd.
 
Laatst bewerkt:
Sea dog, gewoon even bij Daytona Japan op de site kijken; daar staan ze in allerlei varianten, ook die jij zoekt volgens mij (samen met een aantal erg mooie projecten.....)

Johno
 
Gewoon, bij Motozoom. Hebben ze al jaren in assortiment. Even de achterkant inkorten en je bent het heertje 8-)

Motozoom

10027022_840_FR.jpg



Deze is trouwens wel grappig, hij moest alleen nog rond kunnen draaien })

10027007-3_840_FR_03.JPG
 
Laatst bewerkt:
Gewoon, bij Motozoom. Hebben ze al jaren in assortiment. Even de achterkant inkorten en je bent het heertje 8-)

[afbeelding]

:} Thx! Lijkt wel bijna dezelfde als van de andere foto. Hier ga ik zeker achteraan.

Zoals ik al zei heb ik al een Daytona:
mike's_motor-004.jpg


Foto is van september vorig jaar, op dit moment is ie erg verroest.
 
Laatst bewerkt:
Jeps, zo beik ook aan het kijken voor onderdelen. Alleen is het zadel, wat ik wil, niet meer leverbaar bij Kedo. (Tipoe!) Dus wie nog een dergelijk zadel in de aanbieding heeft, hoor k het graag van!
photovd014.jpg


Dus Seadog, ik moet even kijken ik het zadel kan vinden. (Anders ben ik straks zadelloos...) Ik houdt je op de hoote.
 
Jeps, zo beik ook aan het kijken voor onderdelen. Alleen is het zadel, wat ik wil, niet meer leverbaar bij Kedo. (Tipoe!) Dus wie nog een dergelijk zadel in de aanbieding heeft, hoor k het graag van!
[afbeelding]

Dus Seadog, ik moet even kijken ik het zadel kan vinden. (Anders ben ik straks zadelloos...) Ik houdt je op de hoote.

Ahh ok. Mooi zadel. Geen probleem, ik heb ook niet echt een ander zadel nodig. Maar als jouw (oude) zadel straks op mijn fiets lekker zit en er ook nog een beetje cool uit ziet, is het mij die paar euros wel waard.

Ik kreeg gister een mailtje van de XTSR500 club. Bij De Slegte hebben ze een partij onderhoudsboeken van oa. XT, SR en TT voor gemiddeld 50% van de nieuwprijs. Misschien dat ik vanmiddag even langs het haagse filiaal fiets.
 
Laatst bewerkt:
Jeps, zo beik ook aan het kijken voor onderdelen. Alleen is het zadel, wat ik wil, niet meer leverbaar bij Kedo. (Tipoe!) Dus wie nog een dergelijk zadel in de aanbieding heeft, hoor k het graag van!

Dus Seadog, ik moet even kijken ik het zadel kan vinden. (Anders ben ik straks zadelloos...) Ik houdt je op de hoote.

Goeiedaag,

Weet niet welke bij Kedo je precies zoekt, maar deze

http://cgi.ebay.de/HOCKERSITZBANK-Y...ryZ49898QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

is precies dezelfde als bij Kedo, en nog goedkoper ook (180 eurie staat in advertentie)!

Of anders zoiets: http://cgi.ebay.de/Hoeckersitzbank-...1QQihZ011QQcategoryZ49898QQrdZ1QQcmdZViewItem

Groet!
 
Geachte lezers,

Even een vraag voor SR bezitters. Ik ben vandaag actief begonnen met het ombouwen van de SR waarvoor ik al het overbodige van het frame haal. Zoals de steunen van de middenbok, helmslothouder, steunen voor de accuhouder, beugeltjes voro zijkapjes en dergelijke. Echter is er één steun die ik niet kan plaatsen. Wie kan mij vertellen waar deze voor is. Het is een klein steuntje welke naar achter gericht is en bevestigd aan de onderste dwarskoker van het frame. Al typende bedenk ik mij dat het een ophangbeugel is voor de expansiekamer van de uitlaat... Kan iemand dit bevestigen? Ik heb een andere uitlaat waarvoor deze steun niet nodig is, dan kan ik deze van het frame afhalen.

Ik hoor het graag als iemand info heeft!

14.jpg

Direct rechts van nummertje 46...
 
Laatst bewerkt:
Bij mij wordt dit steuntje niet benut, heb ook geen idee waar het voor is! Kun je er volgens mij dus gewoon afhalen ;)

Wat voor iets ga je er van maken verder? Wat voor tank ga je gebruiken ed? Ben benieuwd :)

Groet!

Gerwald
 
Tada, het steuntje is eraf. Alle overbodige delen zijn van het frame afgehaald. Aankomend weekend alles ontvetten en straal/poedercoat klaar maken.

Ik heb inderdaad reactie van de knakker uit Duitsland. Ze hebben het zadel nog! (Whoehoe!) Dus de transacties liggen al klaar. Dus Seadog, ik ga de verzending langzamerhand in orde maken.

Het wordt een Café-Racer. Maar ik houdt wel dezelfde tank. Anders wordt het financieel te gek. En de huidige tank misstaat niet in mijn ontwerp. De insteek is een technisch zeer goede motorfiets. Zoals metaal op metaal verbindingen vermijden. Overbodige delen verwijderen. (Zijkappen gaat de motor niet sneller van.) De rubbers van de voetsteunen worden vervangen door POM bussen. Vrijwel alle elektraverbindingen worden gesoldeerd. Ik heb een hekel aan gammele elektra in een motorfiets door roestige stekkertjes. Accu wordt vervangen door een condensator. Tja, wat wordt er veranderd. Kunststof achterspatbord, kunststof voorspatbord, clip-ons, zadel (uiteraard), knippers, achterlicht, kentekenplaathouder en nog wat kleinere dingen. Het plan is dat er onder het zadel een metalen plaat wordt opgehangen in rubber klemmen in het frame. Hierop wordt de spanningsregelaar, relais en CDI-unit bovenop gemonteerd. En de ocndensator aan de onderkant. (Anders past het niet.)

Ik zal hier wel foto's plaatsen met nieuws. Het is ook weer jammer om er een nieuw topic voor te openen. En zo blijft hét SR topic ook weer leven hè.
 
demper is binnen: http://www.motozoom.nl/pics/fotoGroot/10027022_840_FR.jpg. Hij is niet precies hetzelfde als op de foto, maar wel hetzelfde idee.

Helaas past ie niet. De binnendiameter van de demper is 39mm. De buitendiameter van de bocht is 42mm. Toevallig is de buitendiameter van de demper ook 42mm, dus een stukje buis met een binnendiameter van 42mm en wat klemmen of een las en ik ben in principe klaar.

Er zijn wel meer universele uitlaten bij motozoom die me interessant lijken. Voor het geld hoef je het bijna niet te laten.

edit: buitendiameter van de bocht is 41mm
 
Laatst bewerkt:
Nóg een (toekomstig) SR-rijder hier.

'Heb een appart topic geopend, maar hou deze natuurlijk ook in de gaten. Bij mijn aanschaf zitten ook nog wel wat onderdelen die over zullen zijn (ga de mijne choppen), dus geef maar eens een gil als je wat nodig hebt.
 
Nóg een (toekomstig) SR-rijder hier.

'Heb een appart topic geopend, maar hou deze natuurlijk ook in de gaten. Bij mijn aanschaf zitten ook nog wel wat onderdelen die over zullen zijn (ga de mijne choppen), dus geef maar eens een gil als je wat nodig hebt.

Welkom bij de club! Voor hoeveel verkoop jij je origele tank? Ligt het aan mij of ziet hij er niet zo origineel uit?
 
Welkom bij de club! Voor hoeveel verkoop jij je origele tank? Ligt het aan mij of ziet hij er niet zo origineel uit?

Hij lijkt me idd niet origineel (tenminste, ík heb nog geen SR gezien met deze tank........... af-fabriek, dan).

Ik kom na morgen hier ff op terug; we hebben hier dan een Oldtimer beurs, en ik laat er eens een 'kenner' naar kijken, want volgens mij is het een Dunstall of iets wat erop lijkt. Hij is iig helemaal van aluminium en heeft als enige kenmerken een plaatje met daarop "SW 017" op de onderkant zitten. 'Heeft ook wel wat weg van een Pantah-tank of een oude café racertank voor een CB-750.

Gepolijst en de kleine oneffenheden weggewerkt is het iig een topper!

De vorige eigenaar van m'n tweewielerige puzzel gaf ook al aan dat'ie (nadat hij mij de boel had toegezegd........ én vastgehouden, ondanks overbiedingen van bijna het dubbelle.....hulde aan oud Reduzumbewoners waar ook ter wereld) verschillende vragen had gekregen over deze tank.
 
Hij lijkt me idd niet origineel (tenminste, ík heb nog geen SR gezien met deze tank........... af-fabriek, dan).

Ik kom na morgen hier ff op terug; we hebben hier dan een Oldtimer beurs, en ik laat er eens een 'kenner' naar kijken, want volgens mij is het een Dunstall of iets wat erop lijkt. Hij is iig helemaal van aluminium en heeft als enige kenmerken een plaatje met daarop "SW 017" op de onderkant zitten. 'Heeft ook wel wat weg van een Pantah-tank of een oude café racertank voor een CB-750.

Gepolijst en de kleine oneffenheden weggewerkt is het iig een topper!

De vorige eigenaar van m'n tweewielerige puzzel gaf ook al aan dat'ie (nadat hij mij de boel had toegezegd........ én vastgehouden, ondanks overbiedingen van bijna het dubbelle.....hulde aan oud Reduzumbewoners waar ook ter wereld) verschillende vragen had gekregen over deze tank.

Hij ziet er iig mooi uit. Zonder iemand de loef te willen afsteken, ik bied alvast het dubbele! Nee, geintje. M'n huisgenoot wil een cafe racer van zijn sr maken. Dit lijkt mij toch een cafe racer achtige tank. Ik hoopte op een buitenkansje, maar als die expert er naar gaat kijken zal dat hem wel niet meer worden. Als je meer weet lees ik het graag.
 
Ik heb wat foto's gemaakt van de nieuwe demper. Ik heb hem opgehangen en vastgezet aan de bocht met wat aluminum tape, ik kan er dus nog niet mee rijden. Er komt een heftig geluid uit. Eigenlijk net iets te heftig }). Het is ook niet veel meer dan een pijp. Je kan er doorheen kijken. Aan de binnenkant, ter hoogte van het dikkere gedeelte zitten er wel ribbels, dus ik denk dat er wel iets van een dempende werking in zit, maar niet veel }) .

Met het K&N filter en deze demper zal er denk ik toch echt iets met de sproeier moeten gebeuren. Ik heb het al eerder geprobeerd maar het is niet gelukt om een grotere spoeier te vinden. Ik heb bij Kedo de grootste (330 voor mijn model) besteld, maar die ziet er gewoon kleiner uit dan mijn originele 300. Lastig om te testen. Misschien dan toch een keer op testbank zetten. Anders is het misschien nog een optie een andere carburateur te proberen. Over de Mikuni TM36 heb ik wel goeie dingen gelezen. Daarnaast kende Jeffrey van motor-gadgets.nl de geschiedenis van mijn fiets. Naar verluid is de mijne ooit naar een duitse tuner gegaan en is er iets met de kop gebeurt. Ik weet niet of het waar is, maar de extra performance zou pas vrij komen als er een andere carburateur op zit. Ik heb van Jeffry ook gehoord (minder leuk) dat de mijne een ongelukje had gehad met een vuilniswagen in Amsterdam. Vandaar de andere onderdelen als zadel en spatborden. Wel flauw van de vorige eigenaar om dat er bij niet bij te vertellen.

Voor mij is het nu zaak om de demper vast te krijgen.

DSC01743.JPG

DSC01744.JPG

DSC01745.JPG

DSC01746.JPG

DSC01747.JPG

DSC01748.JPG

DSC01750.JPG

DSC01758.JPG



In m'n sr500 album zitten ook 2 korte filmpjes met draaiende motor: http://picasaweb.google.com/djfisjtik/Sr500/
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, die demper!
Als je nu een stukje buis met 2 inkepingen op de voorpijp last/laat lassen (stukje RVS zou verstandig zijn) dan kun je de demper gewoon vastklemmen met een standaard uitlaatklem van de autoonderdelen boer.
Wil je het echt netjes doen dan las je een stukje buis met een hele precieze passing op de voorpijp. Vervolgens las je op die buis een klein stukje buis, ongeveer 20-25mm lang en slijp je (met een dunne schijf) een gleuf door t buisje en de buis. Door het kleine buisje kun je dan een boutje steken, aan de andere kant een moertje en je hebt een pracht van een uitlaatklem! Dit kun je natuurlijk ook aan beide kanten doen zodat je niet aan de uitlaatbocht hoeft te lassen als je dat mooier vindt.
Ik zou wel RVS gebruiken en het (laten) TIG lassen!, even mooi polijsten en niemand die het merkt!

Even een schetsje gemaakt:

uitlaatklemschetszt6.jpg

Rood=lasnaad

Klinkt lekker trouwens! :Y
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, die demper!
Als je nu een stukje buis met 2 inkepingen op de voorpijp last/laat lassen (stukje RVS zou verstandig zijn) dan kun je de demper gewoon vastklemmen met een standaard uitlaatklem van de autoonderdelen boer.


Waarom niet 2 of 4 oogjes erop laten lassen en met 1 of 2 veren vastzetten?? op elk deel dus 1 of 2 oogjes laten lassen en de delen verbinden door rvs veren??
 
Terug
Bovenaan Onderaan