Gel accu???

wodan

Banned user
24 okt 2005
36
0
Ophoven-Kinrooi
Wie kan mij vertellen wat de minimale capaciteit van een gelaccu moet zijn voor HD shovel?
Zoek functie ligt er weer eens uit dus dan maar via deze weg.
Alvast bedankt
 
dezelfde capaciteit als de standaard accu..........

ik denk dat je met 30amph een heul end bent, maar zoek er wel eentje uit met veel "cold cranking amps"
 
Kijk Wodan,
Dr. Bral is weer een beetje bij zijn positieve na een wel heel naar weekend en hij geeft weer de juiste informatie.

Gaat het weer een beetje dr.? ;)
 
Een startmotor :? :? :? :?

Wat is dat?
Het gaat hier om een motor (geen scooter) van een vriend van mij.
Hij wil alles zo kaal en klein houden als mogelijk.
Een gelaccu kan je mooi overal wegstoppen, want hij heeft geen onderhoud nodig.
Maar nu was zijn vraag wat de minimale capaciteit moet zijn.

Even voor de duidelijkheid: hij start met de stamperd en moet dan stroom hebben om het geheel aan het knorren te krijgen.
Hij heeft geen overbodige spullen als radio o.i.d.

Oh ja mijn cb werkt ook zonder startmotor (is kapot). deze vliegt er nu dus ook voorgoed uit. heb ik mooi plek voor de elektro (of de boterhammen) :]
 
ohh, aha, in dat geval kan hij beter zo´n elco kopen, die zorgt ervoor dat je toch startstroom hebt en dat je licht niet gaat knipperen bij stat. draaien...

kan je bij elke hd boer kopen, heet vaak een `capacitor`
 
Eem elco? dat is een condensator. Hoe werkt dat dan? laadt die bij de eerste keer stampen op en leverd daarna de nodige stroom?

Werkt dat ook bij een Cb

Ja sorry ik heb weer "vraagpap" gegeten vanmorgen, verder gaat alles goed
 
weet ik veel hoe dat werkt,ik weet alleen maar DAT het werkt, laat het hem ff vragen bij de hd boer..

er zijn zat lui die zo rondrijden met `kick only` HD´s...
 
Je kunt ALLEEN zonder accu rijden als je een magneetontsteking hebt (en dan zit er een elco op). Heb je een normale ontsteking dan heb je een accu nodig (voor het starten).
 
Volgens mij gebeurt er dan nog maar bijzonder weinig als hij na 2x niet wil starten.... (c.q. je elco leeg is)... Dan is er namelijk geen spanning meer om een vonk te produceren.
 
ik weet niet hoe of wat maar ik zie gewoon veel gasten die er zo bij rijden dus er zal wel een truukje bij zijn ofzo, misschien weet PitBuell hoe of wat...
 
Als je motor loopt komt er genoeg prik van je alternator (of generator bij de échte mannen) af om de molen draaiende te houden. Tijdens het kikken echter produceert hij niet genoeg spanning om en vonk te krijgen. Zonder accu gebeur er dan weinig.

Maar idd, let's see what Pitbuell says!
 
Eem elco? dat is een condensator. Hoe werkt dat dan? laadt die bij de eerste keer stampen op en leverd daarna de nodige stroom?

Werkt dat ook bij een Cb

Ja sorry ik heb weer "vraagpap" gegeten vanmorgen, verder gaat alles goed


een elco en een condensator zijn 2 verschilllende componenten :Y elco heeft een plus en - en kan bv als buffer/opslag gebruikt worden, condenstator wordt meer als filter gebruikt, onderdrukken van storingen enzo, en heeft geen puls en min.
 
een elco en een condensator zijn 2 verschilllende componenten :Y elco heeft een plus en - en kan bv als buffer/opslag gebruikt worden, condenstator wordt meer als filter gebruikt, onderdrukken van storingen enzo, en heeft geen puls en min.

Elke elco is een condensator, maar niet elke condensator is een elco.
Verschil is idd dat een elco gepolariseerd is.
 
als je de waarde's van zo'n elco weet koop je hem voor 2 a 3 euri bij de elektroparts boer, beugeltje maken en klaar...
 
Als je motor loopt komt er genoeg prik van je alternator (of generator bij de échte mannen) af om de molen draaiende te houden. Tijdens het kikken echter produceert hij niet genoeg spanning om en vonk te krijgen. Zonder accu gebeur er dan weinig.

Maar idd, let's see what Pitbuell says!

Knukkel heeft hier gelijk, zo'n condensator loopt leeg en dan no sparks.
Ik heb er het kleinste model accu van MCS in zitten iets van 6Ah geloof ik werkt perfect en hij is ongeveer 12cm lang 4cm breedt en 10cm hoog. Een vriend van mij heeft zo'n elco geprobeerd maar als hij even stilstaat 3 a 4 dagen werkt hij niet dan moet je je suf trappen om die elco op te laden !!! en dat red je niet met 0,05 rpm
 
ik ken ook iemand die een 9volt blokje heeft aangesloten als batterij, dat levert ook net genoeg prik om te starten en neemt bijna geen ruimte in...
 
Terug
Bovenaan Onderaan