kenteken eigenbouw

mooi frame!! en al goed op weg zo te zien!..

Ik heb zelf deze week een aanbieding van een maat gekregen.. Ik krijg zijn cb750 blokje + tekeningen voor 'n hardtail frame als ik beloof er iets mee te gaan doen. Maar wat is dan het verstandigste om te doen wat betreft het kenteken enzo? want ik lees allemaal dingen van een eigenbouw kenteken halen enzo.. maar daar moet dan toch ook 'n frame bij zitten ofzo?.. nagoed ik snap 't niet echt.. iemand die me dit duidelijk kan uitleggen?
 
het gemakkelijkst is een kenteken zoeken van voor73 met soortgelijk blok.
Anders moet je echt zelf bouwen. Frame laten keuren . motorfiets laten keuren, enzovoorts. Al bij al een hele kluif maae het gaat mij ook lukken ,(hoop ik)
Die tekening is die al bij t rdw geweest? Zou eigenlijk wel s willen weten hoe zoeen er exact uit moet zien.
 
het beste wat je kunt doen is een hardtail bouwen met als basis een motor met bjr voor 1975.Voor 1975 kende men in nederland nog geen type goedkeuringen en kun je dus ook een willekeurig hardtailframe gebruiken
 
Even een ander vraagje.

Je moet toch ieder onderdeel kunnen overleggen tegenwoordig?

Als je 2e hands onderdelen van een particulier koopt, bijv. wielen. Hoe bewijs je dan dat ze niet gejat zijn bij de keuringen?

Of MOET je alles nieuw, of bij een bedrijf kopen?
:?

Ik wil zelf gaan bouwen, inc. frame. Kan zelf ook de tekeningen maken en dergelijke..maar ben nog student dus ik heb echt geen geld voor een nieuwe 250 achterkant.
 
ja, een beetje een oud topic, maar even wat vragen:

ik ga misschien een Harley zonder kenteken kopen, een eigenbouwer. Als ik het goed heb zijn hierbij de stappen de volgende:

- uit elkaar halen
- frame (met tekeningen) ter keuring aanbieden
- indien goedgekeurd de hele fiets opnieuw opbouwen
- weer ter keuring aanbieden
- BPM betalen (hoe bereken je dit? Tabellen? Wie weet hier meer over?)
- op kenteken laten registreren

wie weet hier meer over? Waar moeten de tekeningen aan voldoen? Gewoon technische tekeningen? Met bijbehorende lasmethoden e.d. of hoeft dat niet? Hoe kan ik kijken hoeveel ik aan BPM kwijt zal zijn? Alvast bedankt!
 
ja, een beetje een oud topic, maar even wat vragen:

ik ga misschien een Harley zonder kenteken kopen, een eigenbouwer. Als ik het goed heb zijn hierbij de stappen de volgende:

- uit elkaar halen
- frame (met tekeningen) ter keuring aanbieden
- indien goedgekeurd de hele fiets opnieuw opbouwen
- weer ter keuring aanbieden
- BPM betalen (hoe bereken je dit? Tabellen? Wie weet hier meer over?)
- op kenteken laten registreren

wie weet hier meer over? Waar moeten de tekeningen aan voldoen? Gewoon technische tekeningen? Met bijbehorende lasmethoden e.d. of hoeft dat niet? Hoe kan ik kijken hoeveel ik aan BPM kwijt zal zijn? Alvast bedankt!

Is het frame al afgewerkt, gespoten etc. etc.? Ik weet niet of de RDW dit accepteerd namelijk. Misschien weten anderen hier iets meer over?
 
Is het frame al afgewerkt, gespoten etc. etc.? Ik weet niet of de RDW dit accepteerd namelijk. Misschien weten anderen hier iets meer over?

Als het frame al gespoten is accepteren ze het niet... mag ook nog niet gestraald zijn...

kort gezegd, kenteken kan wel eens heel moeilijk worden... bron: RDW, heb er al een paar keer achteraan gebeld / gemaild
 
ja, een beetje een oud topic, maar even wat vragen:

ik ga misschien een Harley zonder kenteken kopen, een eigenbouwer. Als ik het goed heb zijn hierbij de stappen de volgende:

- uit elkaar halen
- frame (met tekeningen) ter keuring aanbieden
- indien goedgekeurd de hele fiets opnieuw opbouwen
- weer ter keuring aanbieden
- BPM betalen (hoe bereken je dit? Tabellen? Wie weet hier meer over?)
- op kenteken laten registreren

wie weet hier meer over? Waar moeten de tekeningen aan voldoen? Gewoon technische tekeningen? Met bijbehorende lasmethoden e.d. of hoeft dat niet? Hoe kan ik kijken hoeveel ik aan BPM kwijt zal zijn? Alvast bedankt!

toch niet dat ding uit meppel he ?

dat is een verlast vierbak frame zonder het usa kenteken erbij, kun je zo in de oudijzer bak pleuren...
 
toch niet dat ding uit meppel he ?

dat is een verlast vierbak frame zonder het usa kenteken erbij, kun je zo in de oudijzer bak pleuren...


nee een uit Den Bosch. Evo met ZXR wielen etc. Moet hem ook eerst ff zien, maar heb t/m woensdag een optie erop. Kan ik mooi alles nog ff in orde maken t/m april, als mijn zwaar ingaat.


Als het frame al gespoten is accepteren ze het niet... mag ook nog niet gestraald zijn...

kort gezegd, kenteken kan wel eens heel moeilijk worden... bron: RDW, heb er al een paar keer achteraan gebeld / gemaild

het mag nog nooit eerder bewerkt zijn? Dus een van coating ontdaan frame mag ook niet?

ik kan hem altijd nog uit elkaar halen _O-
 
Laatst bewerkt:
welnee, frame kan je gewoon wegsmijten, of een kenteken kopen, andere keus heb je echt niet...
 
Laatst bewerkt:
ja maar frames met of zonder kenteken zijn weer duur, en daar moet je dan weet het geld voor hebben. Plus alle onderdelen weer pas maken (voor zover ze dat niet zijn)
 
klopt, ik moet hem ook eerst nog eens zien :P maar leek me wel wat, als klopt wat adverteerder beweert, is het goed :) en anders pech, next time better
 
voor dat geld kan je er nog wel een kenteken bij kopen, kost zo'n 3 ruggen meestal, heb je hem nog niet duur...
 
het wordt sowieso een Harley, maar hoe lang dat nog duurt is de enige vraag :P misschien nog deze week, misschien pas over een paar maanden, who knows? Bijna zeker is, dat het geen Sportster wordt, als ik dan toch goed geld uit ga geven, wil ik wel meteen een fiets waar ik ook in de loop der tijd wat mee kan.
 
let wel op wat je doet een bestaand frame ter keuring aanbieden is echt geen optie.
Als ze het niet goedkeuren zit je echt met de gebakke peren.
zoek dan liever verder en koop bv een model wat niemand echt wil (oftewel wat er niet uitziet) maak hem kaal en bouw hem dan weer op.
kun je voor t zelfde geld ook wel iets moois maken..
 
let wel op wat je doet een bestaand frame ter keuring aanbieden is echt geen optie.
Als ze het niet goedkeuren zit je echt met de gebakke peren.
zoek dan liever verder en koop bv een model wat niemand echt wil (oftewel wat er niet uitziet) maak hem kaal en bouw hem dan weer op.
kun je voor t zelfde geld ook wel iets moois maken..


ik weet het nog niet... ik denk dat ik er voor dit geld bijna geen buil aan kan vallen, dus dat zit wel snor. Ik heb begrepen dat HD Keetels kentekens verkoopt ofzo, en een ander frame is ook altijd wel een optie... ik denk dat ik er voor ga, ik heb gelukkig iemand gevonden met verstand van Harley's (heeft al een paar gerestaureerd, dus hem meteen gebeld) die mee wil gaan... ik ben benieuwd!
 
Je kunt idd wel losse kentekens krijgen, maar die kosten je ook al snel een 3.5 rooitjes ofzo (zeker bij Keetels). En het probleem met een dergelijke 'constructie' is dat je kenteken niet met je motor overeen komt. Heb je bv een '76-er flh op kenteken terwijl je op een evo-fxr ofzo rijdt. Op zich geen probleem, tot je een ongeluk krijgt.

Die motor van de advertentie via de rdw op kenteken krijgen wordt ook een crime (vanwege bovengenoemde redenen). En ik vind hem ook nogal aan de prijs wat dat betreft. En verschrikkelijk om te zien, maar dat is persoonlijk natuurlijk

Volgens mij bun je beter op zoek gaan naar een motor mèt papieren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan