Het foto aanhanger ACHTER je motor topic

Ik hou het voor gezien...toch niet zo mijn ding zo'n Freebird. Dus wie wil 'm ? Doe een bod zou ik zeggen.[afbeelding]
Nou, ik ben wel geïnteresseerd eigenlijk ...
... maar heb geen idee wat een redelijk en/of aanvaardbaar bod zou kunnen zijn :$
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik ben wel geïnteresseerd eigenlijk ...
... maar heb geen idee wat een redelijk en/of aanvaardbaar bod zou kunnen zijn :$


Ik heb de mijne gekocht voor 300e, ik zag laatst ook een freebird voor 250e met wat schilderwerk aan... vallen nog niet zo duur uit als goldwing-aanhangers
 
Leuk topic!

De mijne, een tourmaster 200, het trekkertje is een Honda SH150i scooter, trekhaak heb ik zelf gemaakt.

full



Over 2 dagen ga ik er weer mee op vakantie richting frankrijk samen met mijn zoon(tje) en een hele berg rotzooi.
De gele tas voorop het hangertje herbergt het kleinste electrische koelboxje ter wereld, 7 liter :+

het lijkt topzwaar en veel te zwaar maar het meeste wat je ziet is lucht, matrasjes en slaapzakken enzo.
Aanhangertje weegt zo beladen iets van 70 kg compleet.
 
Laatst bewerkt:
Leuk topic!

De mijne, een tourmaster 200, het trekkertje is een Honda SH150i scooter, trekhaak heb ik zelf gemaakt.

[afbeelding]


Over 2 dagen ga ik er weer mee op vakantie richting frankrijk samen met mijn zoon(tje) en een hele berg rotzooi.
De gele tas voorop het hangertje herbergt het kleinste electrische koelboxje ter wereld, 7 liter :+

het lijkt topzwaar en veel te zwaar maar het meeste wat je ziet is lucht, matrasjes en slaapzakken enzo.
Aanhangertje weegt zo beladen iets van 70 kg compleet.
Knap! *D

Fijne vakantie toegewenst! :]

Zit er zelf ook nog steeds aan te denken om zelf een aanhanger (éénwielig) te maken. Alleen kan ik niet met de kindjes ermee op vakantie, want ik heb er twee :')
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:9 Zijspan kopen.......
Ook daar heb ik al aan gedacht :P

En liefst een schwencker (of zoiets?), en 't wiel zou geremd moeten zijn, want anders mag er geen aanhangertje meer achter :N

Deze dus, ben ik ooit op uitgekomen door gewoon op GSXF te googlen :Y
Kalich Seitenwagen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoezo geremd? Als ik google op motor met aanhanger zie ik er legio....... Misschien dat de aanhanger geremd moet zijn? Sorry, ik heb er geen verstand van.......

Zijspan aan Pan European + aanhanger
Vroeger wist ik er ook niets van, maar heb mij er een beetje in verdiept.

Een aanhanger hoeft niet geremd te zijn. Maar indien je met zijspan rijdt, mag je alleen maar een aanhanger koppelen op voorwaarde dat het zijspan geremd is. Er is nergens een uitzondering te vinden op die regel indien de aanhanger zelf geremd zou zijn. wellicht is die wet zo opgesteld, ervanuit gaande dat er voor motoren geen geremde aanhangers bestaan. En dat de eigenlijke remmen van de motor al genoeg te verduren hebben door een ongeremde zijspan, waardoor het dan teveel zou worden er ook nog eens een aanhanger achter te hangen.

Maar zelfs met zo een afneembare schwenker zijspan lijkt het mij best haalbaar daar op een of andere manier een rem op te voorzien, die je koppelt aan je achterrem (of zelfs je voorrem).

Maar daar hoef ik me momenteel nog niet te veel zorgen over te maken ... die zijspan komt er voorlopig nog niet (iets met budget of zoiets :+ )

Edit: ik veronderstel dat bij die "vaste constructies" het zijspan quasi altijd geremd is? En dat het eerder de afneembare types, de lichte zijspannetjes, en de self made modellen het moeten stellen zonder een rem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hier (Amsterdam) nog een ondestel voor een motoraanhanger.
De buitenkant wiel maat is 82cm en de totale lengte zal 180cm zijn.
Er zit een lichtbalk bij met stekker volgens ANWB + reserve wiel.
Dus voor de handige knutselaar onder ons om er een mooi bak op te bouwen.
Prijs 65 euro.

Henk
 
Ik heb hier (Amsterdam) nog een ondestel voor een motoraanhanger.
De buitenkant wiel maat is 82cm en de totale lengte zal 180cm zijn.
Er zit een lichtbalk bij met stekker volgens ANWB + reserve wiel.
Dus voor de handige knutselaar onder ons om er een mooi bak op te bouwen.
Prijs 65 euro.

Henk
Fotootje?
 
Ik heb hier (Amsterdam) nog een ondestel voor een motoraanhanger.
De buitenkant wiel maat is 82cm en de totale lengte zal 180cm zijn.
Er zit een lichtbalk bij met stekker volgens ANWB + reserve wiel.
Dus voor de handige knutselaar onder ons om er een mooi bak op te bouwen.
Prijs 65 euro.

Henk


Oprotten Oma!!!

Hey Henk,

De bak staat veilig in Leeuwarden en wordt in de loop van de winter opgebouwd met een dakkoffer. Ik zal deze winter besteden om spatborden in de dakkoffer te kleien en de dakkoffer wordt nog een centimeter of 10/15 verhoogd. Ben er blij mee, tnx,

Borisz
 
Oprotten Oma!!!

Hey Henk,

De bak staat veilig in Leeuwarden en wordt in de loop van de winter opgebouwd met een dakkoffer. Ik zal deze winter besteden om spatborden in de dakkoffer te kleien en de dakkoffer wordt nog een centimeter of 10/15 verhoogd. Ben er blij mee, tnx,

Borisz

Dat is mooi
We zien dan wel wat foto's als je aan het bouwen bent en als die klaar is toch?

Henk
 
He ik zie een zijspan dat we nog niet kennen in het zijspangedeelte!
Leuk ding! Stel je even voor in het zijspandeel, daar zijn we gek op mededriewielers.
 
He ik zie een zijspan dat we nog niet kennen in het zijspangedeelte!
Leuk ding! Stel je even voor in het zijspandeel, daar zijn we gek op mededriewielers.
Over zijspannen gesproken ... ik ga er de komende twee weken zoveel zien dat ik de moeite niet ga doen ze te tellen (oke, het gaat hem wel voornamelijk over 100 à 125 cc motortjes), maar als ik de kans krijg er zelf eens met eentje te mogen/kunnen rijden ...
 
Halo lui, ik hou mij aanbevolen voor een trekhaak die achter een BMW K100 LT past.
Mijn vriendin trekt de kar nu (letterlijk en figuurlijk :-) met haar Suzuki Savage en die slijt daar ongeveer tien keer zo hard van.

Ik hoor het wel!
 
Laatst bewerkt:
Blijft'n leuk topic, maar helaas wat rustig de laatste tijd.
Maar das nu misschien ff voorbij:

Als ik nou een éénwielertje achter mijn 92'r Yamaha XT600 zou willen, hoe moet ik dat dan aanpakken (los van het kopen van een hanger natuurlijk).
En aan hoeveel munten moet je dan gauw denken?

Ik ben heel benieuwd naar de (nuttige) reacties.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan