Het foto aanhanger ACHTER je motor topic

Blijft'n leuk topic, maar helaas wat rustig de laatste tijd.
Maar das nu misschien ff voorbij:

Als ik nou een éénwielertje achter mijn 92'r Yamaha XT600 zou willen, hoe moet ik dat dan aanpakken (los van het kopen van een hanger natuurlijk).
En aan hoeveel munten moet je dan gauw denken?

Ik ben heel benieuwd naar de (nuttige) reacties.
Allereerst heb je een trekhaak nodig natuurlijk ... je kan die laten maken, maar als je zelf handig bent, of een goede kennis heeft die dat voor je kan doen, spaar je wel heel wat uit.
Inspiratie kan je wellicht hier vinden (al zullen er ook nog andere sites over bestaan natuurlijk):
motortrekhaak.nl -&nbspThis website is for sale! -&nbsp Resources and Information.

Voor een éénwieler (is ook bij mij mijn voorkeur) heb je wel een "kruiskoppeling" nodig

Edit: laat je niet ontmoedigen door de prijzen, ik heb er blijkbaar een hele dure uitgekozen, sommige aanhangers kosten zelfs een pak meer dan een nieuwe dubbelasser voor achter de auto :$ :X
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de reactie!

Ik vond net ook deze.

Moet wel zeggen dat ik toch wel minder dan +/- €500,- in gedachte had.

Maar de zoektocht is nog niet over.

En misschien vind ik wel wat gebruikts + een setje handige handjes?
 
Bedankt voor de reactie!

Ik vond net ook deze.

Moet wel zeggen dat ik toch wel minder dan +/- €500,- in gedachte had.

Maar de zoektocht is nog niet over.

En misschien vind ik wel wat gebruikts + een setje handige handjes?
Uiteraard, rustig verder zoeken, niet over één nacht ijs gaan ;)

Tweedehands is zeker niet slecht, en de grootste besparing zit hem idd in een "stel handige handen", dat die nu van jezelf zijn, of van een kennis ... ;)
Gebruik de sites gewoon als inspiratie :P
 
Hey oma...

Hey gasten, ff een vraagje. Kan dat het makkelijkst hier kwijt.

Mijn trekhaak ben ik aan het aansluiten op mijn FZR 1000, maar weet niet goed waar de kabel van het "mistlicht" (7-polige stekker), ook wel accessoirekabel of continustroom kabel genoemd volgens verschillende schema's, aan vast moet. Het moge duidelijk zijn dat ik geen mistlicht heb, en heb verder eigenlijk ook geen continustroom nodig. Zit buiten de verlichting geen stroomverbruiker meer aan.
Kan ik die gewoon los laten hangen? Of moet ik die toch aansluiten?

En hebben jullie de trekhaak ook apart gezekerd, of is dat niet nodig? Heb er zelf gewoon ouwerwetse buizenlampjes op, meer niet...
 
Hey oma...

Hey gasten, ff een vraagje. Kan dat het makkelijkst hier kwijt.

Mijn trekhaak ben ik aan het aansluiten op mijn FZR 1000, maar weet niet goed waar de kabel van het "mistlicht" (7-polige stekker), ook wel accessoirekabel of continustroom kabel genoemd volgens verschillende schema's, aan vast moet. Het moge duidelijk zijn dat ik geen mistlicht heb, en heb verder eigenlijk ook geen continustroom nodig. Zit buiten de verlichting geen stroomverbruiker meer aan.
Kan ik die gewoon los laten hangen? Of moet ik die toch aansluiten?

En hebben jullie de trekhaak ook apart gezekerd, of is dat niet nodig? Heb er zelf gewoon ouwerwetse buizenlampjes op, meer niet...
Als je het enigszins kunt zou ik die toch aansluiten, dan heb je die voor als je die toch eens blijkt te kunnen gebruiken.

Extra afzekeren lijkt mij niet overbodig, ik zou het persoonlijk ook wel doen.
 
Loopt er bij een motorfiets eigenlijk wel een continustroomdraad? Heb achter volgens mij alleen maar de bedrading voor de verlichting zitten...

Heb hem nu aangesloten, maar zonder verder gezekerd te hebben... Waar kun je die zekering dan het beste plaatsen? En wat voor type zekering kun je dan het beste gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Loopt er bij een motorfiets eigenlijk wel een continustroomdraad? Heb achter volgens mij alleen maar de bedrading voor de verlichting zitten...

Heb hem nu aangesloten, maar zonder verder gezekerd te hebben... Waar kun je die zekering dan het beste plaatsen? En wat voor type zekering kun je dan het beste gebruiken?
Voor zover ik weet niet.
Maar je kan dat gemakkelijk zelf doen, hetzij rechtstreeks van de batterij (wel zekeren meteen na de batterij lijkt mij aan te raden). Maar persoonlijk zou ik het zo doen dat die alleen stroom kan leveren als je contact ingeschakeld is (ook dan afzekeren meteen na de aftakking)
 
Ok, zal dat is een keer bekijken dan...

Komende donderdag dan mag m'n olievat met ingebouwde BBQ eindelijk weer is mee... Weekend naar Duitsland. Zondag is de motorzegening Kevelaer, zit een heel treffen aan vast. Wordt verrekte goei weer, dus partytent erop vastsnoeren, opblaasbaar zwembadje in de ton, houtskool inpakken, ertegenaan!
 
ja leuk, brommertjes met aanhangertjes.
Heb ik ook met zoon klein aanhangertje
kiek maar hier
Grotefoto-4GKGUTXH.jpg

ff bankje ophalen toch?

en zo ga ik op vakantie
Grotefoto-U8VDPPUS.jpg

Zoek alleen nog de sticker van:
Dames die van mij is 21 meter lang
Wie heeft die voor mij?

ofzo kan ook
wel met een klein karretje er achter
Grotefoto-DSXVXQF8.jpg
 
Ik verkoop mijn universele trekhaak en aanhanger foto kan via mail of ff terug gaan in dit topic pagina11 klikken op de links.het hele zaakje voor 250woon wel in oostvlaanderen
 
Laatst bewerkt:
Ik verkoop mijn universele trekhaak en aanhanger foto kan via mail of ff terug gaan in dit topic pagina11 klikken op de links.het hele zaakje voor 250woon wel in oostvlaanderen
Bij mij doen die linkjes het niet ;)
 
doeme toch, stuur pb als je interesse hebt met mail dan stuur ik ze door...ondertussen zoek ik nog een oplossing om ze hierop te krijgen(staan op mn smartphone)
 
doeme toch, stuur pb als je interesse hebt met mail dan stuur ik ze door...ondertussen zoek ik nog een oplossing om ze hierop te krijgen(staan op mn smartphone)
Ik heb wel interesse ... maar het budget (en andere prioriteiten) moeten mij in eerlijkheid doen zeggen dat ik geen kanditaat klant ben ... :$

Maar wilde je er gewoon op wijzen omdat ik ervan uit ga dat niemand de foto's kan zien ;)

Edit: maar je mag als je wil de foto's doormailen (mijn email staat in mijn profiel), als het jou niet lukt je foto's te plaatsen doe ik het voor jou.

Ook al aan gedacht een topicje aan te maken in het "te koop" deel? Denk dat het dan veel meer aandacht gat krijgen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik weet eigenlijk niet hoe lang hij is.
maar ik zal er erg in houden ":P

ik ga namelijk een andere frame bouwen
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb een aanhanger voor m'n motor, ik heb een oude freebird aangepast omdat ik geen hulpframe op m'n motor wilde. Alhier de foto's;
full
 
On a more serieus note:

Aanhanger wordt normaal toch juist aan het afgeveerde deel van de motor gemonteerd? Dit lijkt me vrij listig, aangezien nu je hele aanhanger gaat meebewegen op een hobbelweg. Ook vraag ik mij af of er door het gehobbel niet dingen gaan afbreken.
Wel mooi gemaakt, trouwens, wou dat ik het kon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan