Het foto aanhanger ACHTER je motor topic

... Het grote nadeel is dat de onafgeveerde massa van de achterbrug enorm toeneemt. Bij elke beweging van de achterbrug moet de dissel van de aanhanger (met daaraan verbonden 100kg!) meebewegen en dat is een hoop massa. Daarom moet je langzamer rijden als de weg hobbeliger wordt anders wordt het een oncomfortabel ritje.

Het enige waar ik nu tegenaanloop is wat voor aanhangertje erachter moet en waar ik het nou eigenlijk voor zou gaan gebruiken :')
Hoe dan ook, eens je een aanhanger achter de motor hebt, of ook achter de auto moet je sowieso je rijstijl aanpassen ;)
 
Aanhangertje gekocht

2r2lj80.jpg


€35 :)


Hoe zit dat verder met de verzekering? Moet je ze nog melden dat je met een aanhanger gaat rijden?
 
Aanhangertje gekocht

[afbeelding]

€35 :)


Hoe zit dat verder met de verzekering? Moet je ze nog melden dat je met een aanhanger gaat rijden?

Toevallig net mijn groene kaart binnen, daar staan 2 categorieën op net als bij de auto. Bij auto is dat A+F, motor is B+F. ( ja, andersom... :+ ) dus ik zou zelf denken van niet. B8j een auto hoef je dat ook niet apart aan te melden als je op zaterdag naar de stort gaat...
 
leuk karretje trouwens.

Wil er bij mij in de toekomst nog ooit autovelgen op monteren, met degelijke high speed banden... Af en toe, en ja ik weet dat dat niet mag, wil ik wel is wat harder rijden... 2 jaar terug naar Luxemburg, lekker een paar km een kruissnelheid van 140 km/h, en ging perfect. Wel zo strak, niet trekken of stuiteren, heerlijk. Maar je hebt altijd dan dat onderbuik gevoel dat de bandjes dat niet aan kunnen...
 
Heb de polis eens bekeken en een aanhanger is gewoon meeverzekerd. Er staat wel expliciet vermeld dat de aanhanger+motor aan de regels moeten voldoen.
Waarschijnlijk moet ik hem dan gaan verbouwen want op het typeplaatje staat dat ie 90kg weegt. Dat zou betekenen dat ik 7kg aan inhoud mee mag nemen en dat kan ik net zo goed achterop binden :+
 
Heb de polis eens bekeken en een aanhanger is gewoon meeverzekerd. Er staat wel expliciet vermeld dat de aanhanger+motor aan de regels moeten voldoen.
Waarschijnlijk moet ik hem dan gaan verbouwen want op het typeplaatje staat dat ie 90kg weegt. Dat zou betekenen dat ik 7kg aan inhoud mee mag nemen en dat kan ik net zo goed achterop binden :+
Voor motor aanhangers is er een draaikoppeling:
dsc06157.jpg

Met het rijden van bochten hang je met je motor soms schuiner dan een aanhanger zonder draaikoppeling kan handelen.
 
Ik heb terug in dit topic een foto gezien van een motor met normale koppeling die schuiner gaat dan ik als ik normaal aan het rijden ben. Ik ben niet zo'n racemonster cq bochtenkoning.

Aanhangertje weegt inderdaad 90kg maar is makkelijk te strippen want hij is in elkaar gestoken met boutjes. As eronderuit, aluminium dissel ervoor en een plastic bak erop.
 
Heb de polis eens bekeken en een aanhanger is gewoon meeverzekerd. Er staat wel expliciet vermeld dat de aanhanger+motor aan de regels moeten voldoen.
Waarschijnlijk moet ik hem dan gaan verbouwen want op het typeplaatje staat dat ie 90kg weegt. Dat zou betekenen dat ik 7kg aan inhoud mee mag nemen en dat kan ik net zo goed achterop binden :+

Dan moet ik de mijne misschien ook maar is wat aan gaan pakken dan... die is zo'n 15 cm te lang... Verder klopt ie geloof ik wel. Type plaatje weet ik niet of dat er nog op zit, kan er goed afgegaan zijn bij het inkorten van de as toendertjds
 
Voor motor aanhangers is er een draaikoppeling:
[afbeelding]
Met het rijden van bochten hang je met je motor soms schuiner dan een aanhanger zonder draaikoppeling kan handelen.
Ja hoor, lees ik nu pas! Heb er zelf een gemaakt:
SUNP0002_zpsulc5a5wl.jpg

Op het onderstel heb ik een dikke betonplexplaat gebout. Daarop een plastic kist die onlangs in de aanbieding was bij de Aldi (een opslagkist voor tuinstoelkussens):
e21dc1de-e2aa-42ab-a723-e26512bc26fc_zpsxskqcren.jpg

Over een paar weken ga ik hier mee de Alpen door.
 
Ook hier een motor-aanhanger combinatie.
Eerst moest de trekhaak eronder...


En een foto van het span:


Karretje is eventueel ook achter de auto te gebruiken. Op de planning staat nog om de kar een beetje op te knappen (verven).

Misschien dat de aanhanger over vier weken al mee mag op vakantie (hangt van een persoon die meegaat op een naked af, als die niet meegaat dan prop ik alles in de koffers).
 
Toch knap dat die vrouw in dat kleine aanhangertje past. Of was ze er gewoon niet bij op de laatste foto :+
 
Haha :)

Wil die van mij ook wel is liever in de aanhanger stoppen... :+

Wordt alleen lastig, heb de FZR met trekhaak opgeruimd. Maar binnenkort zit er weer een trekhaak op mijn huidige RF 900
 
*O* Weet iemand van hier waar je zo een 5 polige aanhangerstekker+doos in plastic uitvoering kunt kopen- bestellen?
De chroomset uitvoering is mij veels te duur, 80,00 euro, en dan nog 13 euro verzendkosten, gaat hem echt niet worden. :N
full

full

Alvast bedankt voor het meedenken. :}
 
*O* Weet iemand van hier waar je zo een 5 polige aanhangerstekker+doos in plastic uitvoering kunt kopen- bestellen?
De chroomset uitvoering is mij veels te duur, 80,00 euro, en dan nog 13 euro verzendkosten, is mij veels te duur

Piet Heijl zou je wel is kunnen proberen, Staadegaard, Automat, Halfords... legio zaken. Moet toch wel ergens te vinden zijn?
 
Is het verplicht om 2 van die rode driehoek reflectoren te voeren op een motor aanhangertje?

Neen. Mag eigenlijk zelfs niet... De driehoekige zijn voor grote aanhangers. Wel moet je 2 rode reflectoren op de achterzijde hebben zitten. Ikzelf heb 2 zelfklevende ronde, voor een paar euro bij Piet Heijl gekocht.

Nou weet ik alleen niet of ze het ook goedtellen als je reflectoren in je verlichting hebt zitten... Denk het eerlijk gezegd niet.
 
*O* Weet iemand van hier waar je zo een 5 polige aanhangerstekker+doos in plastic uitvoering kunt kopen- bestellen?
De chroomset uitvoering is mij veels te duur, 80,00 euro, en dan nog 13 euro verzendkosten, gaat hem echt niet worden. :N
[afbeelding]
[afbeelding]
Alvast bedankt voor het meedenken. :}

Is het dan niet gewoon slimmer om er een andere meer standaard stekker op te zetten?

Anders even zoeken op ebay naar "Hopkins 5 pole connector" of iets soortgelijks. Hier bijvoorbeeld een verkoper met een complete set. Komt uit de USA dus erg duur qua verzendkosten. Al is een totaal van €35 nog steeds goedkoper dan €80 ;)


Neen. Mag eigenlijk zelfs niet... De driehoekige zijn voor grote aanhangers. Wel moet je 2 rode reflectoren op de achterzijde hebben zitten. Ikzelf heb 2 zelfklevende ronde, voor een paar euro bij Piet Heijl gekocht.

Nou weet ik alleen niet of ze het ook goedtellen als je reflectoren in je verlichting hebt zitten... Denk het eerlijk gezegd niet.

Ah ik zie het net staan bij het RDW. 2 rode reflectoren inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Is het dan niet gewoon slimmer om er een andere meer standaard stekker op te zetten?

Anders even zoeken op ebay naar "Hopkings 5 pole connector" of iets soortgelijks. Hier bijvoorbeeld een verkoper met een complete set. Komt uit de USA dus erg duur qua verzendkosten. Al is een totaal van €35 nog steeds goedkoper dan €80 ;)

@MarauderForce, bedankt voor het meedenken en de adresjes. :}


@Kapiteinkoek, dat is nou precies wat ik zocht, bedankt voor de link zijn toch geheel andere prijzen.
Hier wordt ik vrolijk van, :+ bedankt. :}Ah ik zie het net staan bij het RDW. 2 rode reflectoren inderdaad.
 
Ik zie trouwens net dat verkoper waarnaar ik linkte ze niet meer heeft. Deze wel waarschijnlijk. Hopkins 48345 is blijkbaar het artikel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan