Het foto aanhanger ACHTER je motor topic

mistachterlicht:

aanhanger achter de motor , niet verplicht
aanhanger achter de auto , wel verplicht

wist je dat op een motoraanhanger reflecterende driehoeken niet verplicht zijn?
 
Mmm grappig, misschien wel verstandig om je toch wel zo zichtbaar mogelijk te maken.

Grtzzz Simon. 8-)
 
ik bedoelde ook niet dat géén driehoekjes slim zou zijn.

mijn ervaring is, dat veel verlichting geen garanie is dat je geen auto achter in je nek kunt krijgen.

hou je sterkte van de zekeringen en de draaddikte in de gaten.

groetjes
 
Hé Giz,

bedankt voor de info.

Nog ff een teaser... moet je nu ook het verplichte mistachterlicht (hijg hijg)

er op zetten ? het is nu wel een aanhanger geworden.... en met de nieuwe regels...

Oké, nu heeft een motor standaard geen mistachterlicht....

Grtzzz Simon. 8-)


nee mistachterlicht is voor motoraanhangers nog niet aan de orde. gelukkig, ik heb er ook geen plek voor. straks moet er ook een achteruitlicht op.
 
Nu alleen nog zo'n irritant achteruitrijsignaalding en dan is de kermis compleet :P

Grtzzz Simon. 8-)
 
heel oud topic zie ik maar wel heel makkelijk als je ideetjes op moet doen!
Ik ga dus een aanhanger achter mijn R1 hangen, en ben daarvoor dus aan het orienteren op de mogelijkheden!
Ga de aanhanger en de trekhaak zelf proberen te ontwerpen en dan laten lassen door iemand die dat kan!
Zal tegen die tijd hier wel een foto plaatsen!
 
er zijn geen eisen hoe je de trekhaak maakt.
met van dat dit waterleidingbuizen kun gewoon buigen.
let er wel op dat ie op 4 punten vast zit, de onderste zo laag mogelijk en ver naar voren (onder het midden van het chassie/frame motor) zo drukt de aanhanger niet naar voren en kun je de trekhaakbol zelfs op een cm afstand van je achterwiel monteren.
 
kan iemand mij vertellen wat een goede afstand is tussen de voorkant aanhanger en achterkant motor?
Oftewel, hoe lang moet de disselstang(is dat het goede woord?) zijn?
En ik ga er van uit dat deze dissel een draaibare moet zijn?
 
kan iemand mij vertellen wat een goede afstand is tussen de voorkant aanhanger en achterkant motor?
Oftewel, hoe lang moet de disselstang(is dat het goede woord?) zijn?
En ik ga er van uit dat deze dissel een draaibare moet zijn?

afstand mag je zelf bepalen, hoe dichterbij hoe meer beschadigingen van het achterwiel op de aanhanger en vanuit stilstand (4kmpu) draaien (ook achteruit) wordt lastiger.
draaibaar is maar optioneel!! maar rijd fijner in de bochten, anders kogel goed vet houden voor goede draaiing.

maten zijn max: achterasmotor-achterkant aanhanger 2,5 meter en verder 1 breed bij 1 hoog.

zo heb ik mijn andere aanhanger ook gemaakt zo crieer je een laadbak van 170cm bij 70cm. of de lading net als bij ander aanhanger nog een meter mag uitsteken en met de zijkanten dacht 25cm weet ik niet.
 
De maten die jij noemt gelden ook voor de lading. Dat wil zeggen dat als je een kleinere aanhanger hebt de lading mag uitsteken, zolang de lading dan maar niet verder naar achteren steekt dan 2,5 meter van de achteras van de motor en niet meer dan een meter breed is en niet meer dan een meter boven de grond uitsteekt.

In andere woorden: de aanhanger inclusief lading mag niet langer zijn dan 2,5 meter van de achteras van de motor, niet breder dan 1 meter en niet hoger dan 1 meter.
 
deze aanhanger heb ik dus ook, van de week nog even 16 kraten meegenomen.
full
 
gistermiddag in de stad groningen reed een dame op een trike met een grote kar er achter ,leek op een paarde trailertje maar volgens mij was het haar slaap plaats
een van de teksten op die kar was wadapatja hotel en nait soezn deur broezn

mischien hebben jullie haar ook wel eens gespot

is een mooie combi trouwens
 
mijn huidige aanhanger, hier aardig volgeladen:
Foto-CLNLSWP6.jpg

Foto-L7O6FCGR.jpg


en mijn 1e aanhanger:
pb1300735xk.jpg

de basis voor deze aanhanger:
p72700092ua.jpg


Beide zijn eigenbouw-projecten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan