Het foto aanhanger ACHTER je motor topic

Ziet er leuk uit hoor!
Moet de handrem er nog af worden gehaald of wordt die nog gebruikt als parkeerrem?

Als parkeerrem... Heb zelfs nog ff gespeeld let het idee om de aanhangert zelf geremd te houden, maar dat vergde teveel aanpassingen en blijkt door het gerige gewicht ook geheel onnodig te zijn... Zit ook een gat in de remhandel en de tandenplaat waar hij op vastklikt, waar ik een hangslotje doorheen kan halen. Staat ie meteen geremd op slot ;)
 
Als parkeerrem... Heb zelfs nog ff gespeeld let het idee om de aanhangert zelf geremd te houden, maar dat vergde teveel aanpassingen en blijkt door het gerige gewicht ook geheel onnodig te zijn... Zit ook een gat in de remhandel en de tandenplaat waar hij op vastklikt, waar ik een hangslotje doorheen kan halen. Staat ie meteen geremd op slot ;)

Aha, dat is wel zo veilig zo'n rem plus slot.
Tja de lichte aanhangertjes goed geremd maken is inderdaad nog niet zo eenvoudig.
Met de aanhanger juist beladen en met wat extra afstand houden tot je voorligger, kan je goed zonder aanhanger-rem rijden achter een motor.
Ik maak regelmatig geremde versies voor mensen met kleine lichte auto's of trikes die volgens de kentekens net wat meer mogen trekken dan zonder rem. Soms is het zelfs de enige mogelijkheid om een aanhanger te trekken.
Voor motoren en zijspancombinaties staat hierover gelukkig, zover ik weet, nooit iets op de kentekens.
 
MarauderForce leuke aanhanger.
Die rol voorop is dat een lerenrol?
Ik heb namelijk ook een lerenrol als bagerol zie foto.
Nieuwe motor en aanhager.
GroteFoto-DZIRA7KJ.jpg

Het is een O'connel aanhanger van 500 liter

Henk
 
Laatst bewerkt:
Zo, da`s een flink loeder, 500 ltr... Ziet er leuk uit, Henk! Is dat niet ontzettend zwaar trekken, als je die volgooit?

@sidecarmaniac: Klopt, staat bij motoren NIET op de kentekens... Dat is echter ook een van de redenen dat sommige landen het niet toestaan, of de regelgeving simpelweg niet duidelijk is...

En Henk, de voorste "rol" is geen leren rol, maar het "pièce de la resistance"...

Gemaakt van een 60-ltr drum presenteer ik u:

IMAG0471.jpg


Haha! Volstrekt "onnodig en zinloos" voor de praktische mensen onder ons, maar man wat ben ik blij dat ik het erop heb zitten!!! :D
 
Laatst bewerkt:
Zo, da`s een flink loeder, 500 ltr... Ziet er leuk uit, Henk! Is dat niet ontzettend zwaar trekken, als je die volgooit?

@sidecarmaniac: Klopt, staat bij motoren NIET op de kentekens... Dat is echter ook een van de redenen dat sommige landen het niet toestaan, of de regelgeving simpelweg niet duidelijk is...

En Henk, de voorste "rol" is geen leren rol, maar het "pièce de la resistance"...

Gemaakt van een 60-ltr drum presenteer ik u:

[afbeelding]

Haha! Volstrekt "onnodig en zinloos" voor de praktische mensen onder ons, maar man wat ben ik blij dat ik het erop heb zitten!!! :D
:9~ :9~ :9~ :9 :9 :9
 
Gemaakt van een 60-ltr drum presenteer ik u:

[afbeelding]

Haha! Volstrekt "onnodig en zinloos" voor de praktische mensen onder ons, maar man wat ben ik blij dat ik het erop heb zitten!!! :D~[/quote]

geweldig _O- :Y
 
Dennis, heb je zo weinig vertrouwen in je Honda omdat je een reservebrommer mee neemt...

Overigens heb ik zelf geen aanhanger, maar gevoelsmatig zou ik het liefst met een eenwieler achter mijn FZ8 rijden. Zou het dan niet handig zijn een koppeling aan een kant te maken aan de achterbrug en dan met een beugel die om het achterwiel draait zoals ook bij fietsen voorkomt.
Je hebt dan ook geen groot spektakel aan je motor nodig.
 
-mijn vertrouwen in mijnen honda brommer is zéér groot , deze combinatie was maar een éénmalige gebeurtenis tijdens een meeting van de mini-viertakjes (allemaal van de familie van de dax van honda) die doen één keer per jaar een tripje van antwerpen naar het pretpark bobbejaanland een 45km verder en het aantal schommelt tussen de 300 (slecht weer) en de 500 (mooi weer) , ik reed die dag dan helemaal achteraan als "depannage" :-)
ps:dit brommerke achterop is ook mijn bezit en is het model "monkey" van honda maar dan met een 125cc motortje onder !! lekker snel naar de bakker en terug met dit fun-ding :-)

-je bedoelt zeker zo een freebird aanhanger achter je motor , die zijn éénwielig en heb ik in het verleden wel eens gehad achter vf750 van honda....die gaat lekker meehangen in de bochten en na het plaatsen van een ander wieltje en bandje geen problemen met snelheden boven de 200km/hr :-)

-en dat groot spektakel als trekhaak neemt minder plaats in dan de koppeling die nodig is voor zo een freebird aanhanger (en die zit dan nog gewoonlijk in de weg van je nummerplaat wegens ongeveer dezelfde hoogte ervan)
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

dat is pas een aanhanger ....
Dat is waar, maar weet niet hoe 't in NL zit, maar hier mag je daar zo niet mee rijden, want:
- gemeten vanaf de achteras van de motor mag het max 2,5m lang zijn.
- gewicht mag maar de helft bedragen (incl. lading), van het rijklare gewicht van je motor.
- max. hoogte, incl. lading = 1,0meter.
- aanhanger achter een motor met zijspan mag alleen als die zijspan ook geremd is. Kan hier niet uit opmaken of je zijspan geremd is of niet.
- max. breedte is 2,0meter, maar denk dat die aanhanger daar nog net binnen valt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is waar, maar weet niet hoe 't in NL zit, maar hier mag je daar zo niet mee rijden, want:
- gemeten vanaf de achteras van de motor mag het max 2,5m lang zijn.
- gewicht mag maar de helft bedragen (incl. lading), van het rijklare gewicht van je motor.
- max. hoogte, incl. lading = 1,0meter.
- aanhanger achter een motor met zijspan mag alleen als die zijspan ook geremd is. Kan hier niet uit opmaken of je zijspan geremd is of niet.
- max. breedte is 2,0meter, maar denk dat die aanhanger daar nog net binnen valt?
weet het ook niet hoe het in NL zit , ben zelf Belg *D ....
Dit is een foto van een vriend van mij ( Fransman ) maar ikzelf reed regelmatig rond met de zeus en vouwwagen.......
Zeus was gehomogeerd voor aanhanger van 300 kg.


Vouwwagen is +/- 250 kg , en geremd dus geen probleem .
Zal eens kijken of ik hier nog een vind van mijn aanhangers ...
 
maar de afmetingen van een aanhanger achter de motor zijn toch bij de wet beperkt? en die vouwwagen valt daar denk ik niet onder..
hoe werkt dit; weet geen agent dit of ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan