EVA diesel motorfiets

Track DCI800 diesel, hot or not?

  • Stoer, robuust, diesel, 1/50. Zeker weten, HOT!

    Stemmen: 108 89,3%
  • Totaal niet stoer, diesel, zeker weten, NOT!

    Stemmen: 13 10,7%

  • Totaal aantal stemmers
    121
Gisteren niet aan gedacht om te melden: top op de testbank is rond de 210. Hij is begrensd op 160 juist met oog op levensduur. En die 160 haalt ie op zijn gemakje.

Voor de rest weet ik niet of nog op de opmerkingen van Jacappi in moet gaan. Hij heeft blijkbaar een ervaring gehad die niet aan zijn verwachtingen voldeed. Het komt een beetje over alsof hij die ervaring nu als een universele waarheid verkondigt.

Gebeurt veel op fora: negatieve kritiek wordt met veel misbaar gespuid, mensen die wel tevreden zijn hoor je vaak niet of nauwelijks.

Het totaalconcept van de Track valt behoorlijk buiten het belevingsgebied of verwachtingspatroon van grote groepen motorrijders. Ligt dat aan de Track of aan voornoemde motorrijders?
vast aan de motor rijders! Ik rijd nu op een r1200gsa maar zon Track zou mij beslist niet slecht staan! Op maandag heb ik 2500 km met men motor gereden, ik vraag me af of dit comfortabeler zou zijn geweest op een track... en of het verbruik nog zou dalen op zon grote afstand als de snelheid altijd netjes 120 is. Zon lange testritten staan jullie niet toe zeker?h :')
 
Kun je eens samenvatten wat daar precies staat?
Ff de discussie van daaraf verder lezen, maar in 't kort:

Wetsvoorstel, max 50 stuks/jaar productie, of voldoen aan alle eisen. In beide gevallen wordt het een heel stuk lastiger voor kleine producenten zoals Track.
 
Ff de discussie van daaraf verder lezen, maar in 't kort:

Wetsvoorstel, max 50 stuks/jaar productie, of voldoen aan alle eisen. In beide gevallen wordt het een heel stuk lastiger voor kleine producenten zoals Track.
Volgens mij maakt hij er meerdere per week, dus de 50 gaat die wel halen. Qua typegoedkeuring had hij dit voorjaar ook al een stap gezet, hij hoeft volgens mij niet meer met elke motor eerst langs de RDW.

-edit- zie nu wat je bedoelt :$ hij maakt er dus teveel om aangemerkt te worden als "kleine" fabrikant
 
Laatst bewerkt:
Nou nou, je bent wel een beetje snel op je teentjes getrapt. Rustig aan, het is maar een forum :W .

De track lijkt me wel iets, en niet alleen vanwege het chauvinisme. Ik zou graag wat rally ervaring willen zien of offroad misbruik. Het koppel bij lage toeren van een diesel staat me erg aan. Eerst een paar jaar wachten tot ze onder de € 6.000,- gaan kosten. :Y

Hoi,

offroad misbruik is door Erik en Marcus gedaan in Marokko. Ik ben er zelf mee op de crossbaan van Rutten geweest:

http://youtu.be/NDH5XGmFMMY

Maar dat was slechts ter voorbereiding van IJsland :] . Er is dus hier een daar al wat ervaring met de Track op de tracks. Ik heb als vergelijking een BMW R1200GS(A) waarmee ik van 2004 tot 2010 mee gereden heb. Voor mij kan de Track genoeg wat de GSA ook kan. Ze zijn duidelijk niet gelijk, wel gelijkwaardig (mijn mening). Ik gebruikte bij de GSA nooit de +140 km/h. Dus dat de Track daar niet ver voorbij komt is voor mij geen gemis. De automaat vind ik juist offroad erg lekker. Maar het blijft een allroad motor, dus ga er niet mee door de drek waar een lichte enduro ook vast komt te zitten, dat trekt ze niet... ;)

Nog meer vragen? Ik beantwoordt ze graag. Ik zit nu rond de 18kkm dieselen. Afgelopen weekend stukken in een groep gereden en op 1 op 33 en 1 op 36 gehaald. Dus als ik er echt voor ga zitten zit de 1 op 40 er misschien ook wel in.

Groeten, Tom.
 
Ik heb nog wel een vraag. Hoe zijn de onderhoudsintervallen, en wat gebeurt er op de intervallen en wat kost het geheel een beetje voor onderhoud. Is hier een tabelletje van of iets dergelijks?

Anders zou hier een groot deel van het voordeel in kunnen verdwijnen natuurlijk, qua kosten.
 
Ik heb nog wel een vraag. Hoe zijn de onderhoudsintervallen, en wat gebeurt er op de intervallen en wat kost het geheel een beetje voor onderhoud. Is hier een tabelletje van of iets dergelijks?

Anders zou hier een groot deel van het voordeel in kunnen verdwijnen natuurlijk, qua kosten.
Een oerbetrouwbaar Mercedes dieseltje, geen versnellingsbak, kardan.
Wat denk je zelf?

Als het mijn motor was zou ik de eerste keer bij 10.000km olie verversen en daarna olie, kleppen en filters elke 40.000. Ik schat dat zo' n beurt hoogstens 50 euro aan materiaal kost. Het zal niet veel meer als 2 uur werk zijn.
De grootste kostenpost zullen de banden en remmen zijn. die blijven net zoveel slijten als op een andere motorfiets.
 
Nou.... Deze motor heeft ook nog een varioriem die relatief vaak moet worden vervangen.

Dat vervangen kun je vast wel zelf maar het blijft een vrij duur ding en het is (nog) een korte interval.
 
Laatst bewerkt:
Komend weekend dieseltreffenin Hamm! al veel motoren gezien maar gek genoeg nooit een EVA daar gezien..
Misschien dit jaar wel?
 
Nou.... Deze motor heeft ook nog een varioriem die relatief vaak moet worden vervangen.

Dat vervangen kun je vast wel zelf maar het blijft een vrij duur ding en het is (nog) een korte interval.

Wat kost dat dan en hoe vaak moet dat?
 
hmmm. uitgebreid op de EVA gereden maareh.... Optrekken is te traag door die SMART Jarretel aandrijving (en een diesel heeft toch juist kracht onderin een Honda SH300 trekt de EVA er nog uit) en topsnelheid houdt op bij 160km/h.
Dat laatste is goed mee te leven maar dan de prijs......

Wordt het toch een GS1200.... als je ik zou mogen kiezen
 
Laatst bewerkt:
Over die riem: Uit voorzorg zijn die onderhoudsintervallen nog relatief groot. Maar ze zijn met duurtesten en meetapp. aan het nagaan of ze ook grotere onderhoudsintervallen kunnen gaan toepassen.
 
...Wat kost dat dan en hoe vaak moet dat?...
Het staat ergens in dit topic maar ik kon het even niet terugvinden; het volgende is dus onder voorbehoud.
Wat de riem kost weet ik sowieso niet; ik meen dat de vervangingstermijn nog op 10.000 Km staat maar er wordt gekeken of die langer kan.
 
Het staat ergens in dit topic maar ik kon het even niet terugvinden; het volgende is dus onder voorbehoud.
Wat de riem kost weet ik sowieso niet; ik meen dat de vervangingstermijn nog op 10.000 Km staat maar er wordt gekeken of die langer kan.

Ja 10k is wel vaak idd.
 
Ik heb als het goed is binnenkort ook 1. En tegen mij is al gezegd dat het 15000km is met een riempje maar wellicht dat het al weer meer kan worden. Ze houden het in de gaten.
 
Hamm is ook meer een knutselmeeting voor alternatievelingen. Eva mikt volgens mij meer op de reiziger uit het BMW 1200GS segment.
 
Ik heb als het goed is binnenkort ook 1. En tegen mij is al gezegd dat het 15000km is met een riempje maar wellicht dat het al weer meer kan worden. Ze houden het in de gaten.
Gefeliciteerd alvast :)

Ben benieuwd naar je ervaringen. En goed nieuws dat Erik bezig is met het verbeteren van de levensduur van die riem. Ik krijg in alles erg de indruk dat dit nog de zwakste schakel is in het hele systeem.
 
Hamm is ook meer een knutselmeeting voor alternatievelingen. Eva mikt volgens mij meer op de reiziger uit het BMW 1200GS segment.

Klopt dat er nogal wat knutselaars zijn, die in elk geval het geld niet hebben (op een paar na) om veel geld uit te geven aan een dieselmotor.
En een aantal heeft zijn dieselmotor al jaren, lang voordat EVA op de markt kwam met hun Track.

Wat de reizigers betreft die de R1200GS in hun stal hebben of willen hebben staan, die hebben voor een lagere aanschafprijs veel meer PK's en een (betrouwbaar) merk.
De EVA Track is nieuw en moet zich nog bewijzen en zal daarom mondjesmaat verkocht worden.
Ik hoop dat ze een lange adem hebben en voldoende verkopen om te blijven bestaan.
 
Politie uitvoering 8-)

full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan