Het Honda NX 250 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn NX250.
Als het benzinekraantje in de ON-stand staat komt er weinig benzine uit het kraantje, druppelsgewijs. Als kraantje in de reserve-stand staat, dan komt er genoeg uit want draait de NX heel goed.
Filtertje van de ON stand aanzuiging dichtgeslibt. Kraantje is niet kapot denk ik hoor, maar gewoon de aanzuiging. Het verschil ON en RES zit hem in de plaats waar hij het opzuigt uit de tank.
Is dit eenvoudig op te lossen? Kraantje kapot?
Iemand een oplossing aub? Kan ik het kraantje in deze reserve-stand laten staan? Of is die reserve aan aparte tank in de tank?
Je kan hem best in ze reserve laten staan, alleen dan rij je hem dus ook echt LEEG en heb je geen reserve meer. Wedden dat je een paar keer zonder komt te staan?

En dan nog iets. Als ik gas geef, dan ratelt er iets in motor. De motor rijdt verder goed, heeft genoeg vermogen. Wat kan dat geratel dan zijn? Kettingspanner?
Ja, dat weet ik niet. Lijkt me niet gezond.
Dank voor de antwoorden,
Gerrit
 
Hallo,



En dan nog iets. Als ik gas geef, dan ratelt er iets in motor. De motor rijdt verder goed, heeft genoeg vermogen. Wat kan dat geratel dan zijn? Kettingspanner?

Ga even naar motorgarage/honda dealer en vraag even of iemand er naar wil luisteren.
Kan van alles zijn. Dus zou voor ons gokken zijn!!!
Kan inderdaad de nokkenaskettingspanner zijn. Maar ook iets anders

mvg jarno
 
HIJ DOET HET..

Onderhand een jaar terug heb ik het oude blok en alle electronica van 4x2 gekocht.
Dezelfde week hab ik alle electronica getest, compressie van het blok getest en wat met de versnellingen gefriemeld.
Vanmorgen heb ik hem gestart...
Was de buurvrouw weer blij mee.
Want dit spelende kind heeft bewezen dat een dichtgelaste pijp met een paar kleine gaatjes een enorme teringherrie maakt.

Oftewel blok lag daar bij hem op zijn kant in de schuur, bij mij al die tijd in de hoek gestaan, benziene erop - effe doorstarten en lopen.....
Echt niet te geloven hoe simpel.
En ookal had hij al 100.000km gelopen, hij klinkt lang niet slecht..
Betekent dat dat er altijd een nette schauffeur op gezeten heeft, of is dit gewoon een meesterlijk Honda ontwerp??

Oftewel dit kind is weer blij, rezerve electro en blok in de schuur, laat de kilometers nu maar komen..
Alleen van de winter effe een ander uitlaatje maken, en het blok vanbuiten ontvetten zodat het er wat netter uit ziet.

Als ik me echt een keer verveel, dan zal ik hem voor de grap eens omruilen met mijn goeie blok en op straat aan de tand voelen.

Oftewel dit kind is weer blij, mijn meisje ook trouwens toen ik die roet vlek van de tegels kreeg..Mazzel..

Bijlage: M4100007-klein.JPG
 
ey ff een vraagie

mijn temperatuurlampje gaat telkens branden, op de snelweg gaat t meestal weg (k denk rijwind)

heeft iemand hier nog meer last van en hoe erg is het voor het blok?
en wat kan ik er aan doen?

alvast bedankt

(koelvloeistof is tot de top gevuld)
 
Laatst bewerkt:
Is je koelsysteem goed ontlucht?

Olie op peil?

Werkt de ventilator achter je rad?

Heb je dit probleem altijd al gehad of sinds je iets hebt veranderd aan je fiets?
 
Is je koelsysteem goed ontlucht?

Olie op peil?

Werkt de ventilator achter je rad?

Heb je dit probleem altijd al gehad of sinds je iets hebt veranderd aan je fiets?

olie is op peil

koelsysteem bedoel je mee die gaatjes waar het wind langs stroomt? dan ja

en ik hoor iedergeval geen ventilator aanslaan :?

(en nix veranderd)
 
olie is op peil

koelsysteem bedoel je mee die gaatjes waar het wind langs stroomt? dan ja

en ik hoor iedergeval geen ventilator aanslaan :?

(en nix veranderd)
Sensortje zelf kan ook kaduuk zijn.
Ontluchten komt dr stomweg op neer dat je je radiateurdop dr even af moet halen, dan rondom in de koelslangen knijpen zodat evt luchtbellen dr uit kunnen en het ding evt nog een 5-10min stationair laten lopen zonder dop (tip: geef geen gas, dat geeft een bende :P )
Ventilator kun je heel makkelijk controleren door het stekkertje rechtsonder op de radiateur (dat is dat ding met sleufjes/gaatjes waar je dop op zit) even los te halen en goed aan massa te leggen, dan moet de ventilator gaan draaien (als het contact aan staat).

Welke olie schrijven ze voor, voor de NX 250 (bouwjaar 1988, als zou dat weinig uitmaken...)

BVD :]
Ik heb dr altijd 10W40 half syntheet opgegooid (Castrol GPS in het begin, daarna Motul 5100 en Shell advance als ik een keer bij moest vullen en geen Motul had).

HIJ DOET HET..
Mooi dat ie het zo vlot deed :)
 
Ventilator kun je heel makkelijk controleren door het stekkertje rechtsonder op de radiateur (dat is dat ding met sleufjes/gaatjes waar je dop op zit) even los te halen en goed aan massa te leggen, dan moet de ventilator gaan draaien (als het contact aan staat).ik heb dat stekkertje er uit gehaald maar wat bedoel je precies met massa aan leggen? gewoon ff gas geven?
dat heb ik iedergeval gedaan, stekker eruit en 1 minuut gas geven maar ventilator draaide niet...

btw mijn koelvloeistof is echt tot de nok gevuld. kan het ook zijn dat er dan teveel druk op komt als ie te warm word?
 
aan de massa leggen is met het draadje dat je van de sensor aftrekt, even contact maken met het metaal van je frame, of een andere deel.

Dan krijgt je ventilator stroom, en zou hij moeten gaan draaien. :)
 
aan de massa leggen is met het draadje dat je van de sensor aftrekt, even contact maken met het metaal van je frame, of een andere deel.

Dan krijgt je ventilator stroom, en zou hij moeten gaan draaien. :)

hahaha dat dus :+ dat sleutelen is nog redelijk nieuw voor mij allemaal.
Conclusie ventilator draait!!

dan nog de vraag zou het kunnen dat de koelvloeistof teveel gevuld is?
als ik de dop eraf haal dan is er een halve centimeter ruimte tussen de vloeisof en de top.
 
Mocht iemand interesse hebben, ik heb nog een NX vork met lekke keerringen, t-stuk en kroonplaat liggen, mag weg voor 10 euro.
En een tank, geen deuken, geen roest (als het goed is), maar wel een tikkeltje creatieve kleuren (..), die mag weg voor 5 euro.

Wel ophalen, want ik heb geen zin om ze in te pakken en er mee naar het postkantoor te gaan :P
 
weer ff over die hitte, ik rij altijd met dimlicht en na een tijdje gaat ie branden. heb ik gister mijn licht op stadslicht gezet en ging t temperatuur lampje ook uit :? en dan als het lampje dan weer gaat branden gaat ie ook weer heel snel uit...

wie o wie weet wat t kan zijn? anders ga ik dinsdag naar de dealer.
 
ik denk dat het een electrisch probleem is, geen hitte probleem.

controleer of de bedrading en stekkers allemaal zitten zoals het zou moeten..

geen slijtplekken ofzo.
 
ik ben bezig met mijn NX op te knappen die ik tijdje geleden heb gekocht.
Heb de remklauw gedemonteerd maar krijg de pen niet los waarmee de blokken eigenlijk geborgd/vast zitten. Helemaal vast geroest en een zooitje dus.....
Tevens zit een zuiger vast en ziet er allemaal niet erg best uit.... B|

wellicht heeft iemand nog een remklauw liggen?? :?

ik heb vorige week gebruikte onderdelen gekocht voor mijn NX250 bij Woesthoff motorsloop in Brummen. Goed bevallen. Heeft aardig wat liggen voor NX :Y En nog voor andere bikes ook natuurlijk.

Wie o Wie helpt mij aan een goede remklauw????
 
Ik zal nog even een foto plaatsen *D

full
 
Ik ben opzoek naar een oplossing voor de achter shock van mijn NX!!!
Ik heb hem gedemonteerd en uit elkaar gehaald. Na 77.000km. is die shock echt versleten en super soft. Ik betwijfel of ik er nog redelijk mee rond kan rijden als ik er een dikke pakking ring o.i.d. tussen doe om de rijhoogte te verhogen. De demper doet er weinig en overweeg een nieuwe schokbreker te kopen.
Heb zelf even gekeken bij: http://www.hagon-shocks.nl/
en die hebben ze vanaf 375,00 euro geloof ik.

Heeft iemand een beter en vooral goedkoper idee?????
Ik vertrouw de originele niet en zeker niet met iemand achterop.
:Y :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan