Het Honda NX 250 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi gedaan met die uitlaat. Lijkt me wel wat om ook op mijn NX uit te voeren. Zelf ben ik bezig geweest met een remmen en wielen upgrade te zien op mijn website ict.demon.nl Wielen remmen en voorvork van een NX650 in mijn NXje gezet
 
Laatst bewerkt:
Hey CB-edje

waar heb je dat windschermpje vandaan? ziet er wel strak uit! en rijdt zeker ook wel een stuk beter? het zal wel niet origineel honda zijn of wel?

ik ben benieuwd :Y

groet JW
 
Hey CB-edje

waar heb je dat windschermpje vandaan? ziet er wel strak uit! en rijdt zeker ook wel een stuk beter? het zal wel niet origineel honda zijn of wel?

ik ben benieuwd :Y

groet JW

Hoi
Ik heb m zo gekocht ,de vorige eigenaar is zo creatief geweest
Volgens mij was het een ruitje van een tdm ,hij heeft het met 4 afstands busjes gemonteerd op het orginele frontje .
Het houdt idd wat wind tegen van je borst (mocht je daar erg veel last van hebben met de snelheden van een NX) ;)
 
Mooi gedaan met die uitlaat. Lijkt me wel wat om ook op mijn NX uit te voeren. Zelf ben ik bezig geweest met een remmen en wielen upgrade te zien op mijn website ict.demon.nl Wielen remmen en voorvork van een NX650 in mijn NXje gezet

Oeps verkeerde knopje ingedrukt. Ik zie alleen niet waar ik deze post weer kan weghalen.

Bijlage: IM000596.JPG
 
Laatst bewerkt:
Vampje de foto van mijn uitlaat staat al op pagina 2, maar zoals je ziet is tie anders als bij jouw.....

De mijne loopt namelijk naar onder en middendoor naar achter.

Ik denk dat ik hier een vreemde eend in de bijt ben.....

Effe uitleggen.....................
Ik heb dus een kompleet afgetrapt lijk van een Cagiva mito gekocht en deze opgeknapt.
Eerst het kapotte blok en de kabelboom verkocht het rijwielgedeelte opgelapt, en het kuipenwerk gerepareerd.

Bijlage: orgineel.JPG
 
Vervolgens heb ik na veel modellen overwogen te hebben een zo goed als nieuwe NX250J uit 1988 gekocht met slechts 15000Km op de teller.
Na deze fiets een maand als woonwerk vervoer gebruikt te hebben heb ik dat blok en kabelboom in die Mito gehangen.

Bijlage: nx.JPG
 
Na eerst de kabelboom tijdelijk verlengt te hebben om zo nog een weg terug te houden heb ik alles rijdbaar gemaakt.
Na 500Km heb ik toen de knoop doorgehakt en alles definitief gemaakt.
Oftewel een nieuwe kabelboom en de overtollige onderdelen weg.
Nu (na anderhalf jaar prutsen) is mijn fiets zo goed als klaar, ookal dat zal wel niet snel lukken gezien er bij de Supermonoklasse van het Open Nederlands Kampioenschap wel erg veel mooie inspiratie rond rijd.

Bijlage: rechts.JPG
 
Laatst bewerkt:
Momenteel zit ik op een digitale Thermometer van Hop Motorsport te wachten, dan kan ik die voeler links achter in de cylinderkop vervangen en dan kan ik de temperatuur voortaan netjes in graden celcius aflezen.
Het blok zit namelijk helemaal ingepakt en de radiator is weliswaar groter, maar ik heb geen electrische ventilator meer.

Ook heb ik het oude blok kompleet met alle electronische componenten van "4X2" nog staan, dat moet als het mooi weer word nogsteeds een keer op de werkbank lopen....
Alle electro is al getest en de compressie is na 100.000Km nogsteeds voldoende.


En verder zit ik eigenlijk te wachten tot dat klote zout eens van de weg af blijft, dan kan ik tenminste weer kilometers gaan maken...

Bijlage: blok.JPG
 
Laatst bewerkt:
Leuk project!!
Hier de plaatjes ;)

full


full


full


full
 
Vampje de foto van mijn uitlaat staat al op pagina 2, maar zoals je ziet is tie anders als bij jouw.....

De mijne loopt namelijk naar onder en middendoor naar achter.

Ik denk dat ik hier een vreemde eend in de bijt ben.....

Effe uitleggen.....................
Ik heb dus een kompleet afgetrapt lijk van een Cagiva mito gekocht en deze opgeknapt.
Eerst het kapotte blok en de kabelboom verkocht het rijwielgedeelte opgelapt, en het kuipenwerk gerepareerd.
full

Aha, ik had hem wel al gezien maar vemoede eigenlijk dat je stiekum de verkeerde gepost had.... :X

Mooi ding hoor die Mito! :}
 
Ik denk dat het hoogtijd word dat ik eens ga uitvogellen hoe jullie die foto's zo plaatsen..
zal ik het ff verklappen?

jij doet de foto er al bij als attachement, maar dan moet je er alleen nog op klikken....

Als jij nu in je post: [imgatt] zet komt er op de plaats waar [imgatt] staat de foto te staan...

Eigenlijk heel makkelijk!

:)


[edit]
De foto van je uitlaat en de mito is een ander verhaal en iets "moeilijker", daarbij zet je de URL tussen twee [img] [/img] Tag's


[me] vampie is nu bang dat het er heel ingewikkeld uit ziet[/me]

 
Laatst bewerkt:
maar hoe krijg jij het voor elkaar om gewoon [imgatt ] in je post te hebben..normaal verandert ie toch meteen in een kruisje omdat ie iets wil attachen?

test:
misc


ja zie je wel.
 
Orgineel is de demper dus een deel van het subframe, nooit vergeten.
.....De demper is overigens een licht aangepast model van KTM 620 (was al FIM goeddekeurd, maar heb er toch een Db killer in gelast).
Nu is bij mij het maximaal vermogen ongeveer 1000 toeren lager gekomen en heb ik 2 PK meer.
Plus natuurlijk een fantasties geluid, nu raad niemand dat dit "slechts" een 250 is.

hey Edje! Ik heb een Rino demper van een KTM 620, als je die erop hebt zitten raadt ook niemand meer dat het een 250 cc is. })

ktm-620lc4-99-bikepics-539005.jpg


Kopuh?

Mag trouwens ook geruild worden als jij 2 plaatjes kan maken voor de KTM.
Deze komen aan beide kanten onder het zadel voor de zijschilden.
ktm-620lc4-99-bikepics-538998.jpg


voor meer topicvervuiling kun je me gerust mailen. *O* :W :9

groeten,

B.
 
Laatst bewerkt:
maar hoe krijg jij het voor elkaar om gewoon [imgatt ] in je post te hebben..normaal verandert ie toch meteen in een kruisje omdat ie iets wil attachen?

test:
misc


ja zie je wel.
Goede truuk he? })

Zoals Bazzie ook zei met [b ] of andere Tag's ertussen

als je mijn post nu quote, kun je zien wat ik doe...

[imgatt]

Zo heb ik het ook afgekeken.. :)
 
Voor degene die op de nieuwsgroepen zitten, in "E-book,technical" worden de laatse week erg veel motor/werkplaatshandboeken gepost, en er staat nu ook die van de NX250 in.

Tis maar dat je het weet.

Wie heeft er een adres voor een snelle nokkenas, of weet iemend of een zaak die weleens een NX250 een groterre zuiger gegeven heeft??
Oftewel ik zoek info over tunen, en nee ik wil geen zwaarderre motor, gewoon een paar arrabieren onder de tank erbij zodat hij ook met wind tegen in zijn 6 doorloopt totop de begrenzer.
 
tuurlijk zijn er nx650 rijders.

al gedacht aan lachgas? veel vermogen voor een lage prijs...maar niet permanent..
 
Voor degene die op de nieuwsgroepen zitten, in "E-book,technical" worden de laatse week erg veel motor/werkplaatshandboeken gepost, en er staat nu ook die van de NX250 in.

Tis maar dat je het weet.

Wie heeft er een adres voor een snelle nokkenas, of weet iemend of een zaak die weleens een NX250 een groterre zuiger gegeven heeft??
Oftewel ik zoek info over tunen, en nee ik wil geen zwaarderre motor, gewoon een paar arrabieren onder de tank erbij zodat hij ook met wind tegen in zijn 6 doorloopt totop de begrenzer.

grotere zuiger wordt moeilijk omdat de cilinderwand een Nicasyl (spel je het zo?)laag heeft, dit is een soort keramische laag die tegengaat dat je zuiger inslijt in het aluminium.
Dus na het opboren is deze laag weg en ik heb geen idee of dit eenvoudig naderhand aan te brengen is..
Met gietijzeren cilinderbussen kan je net zo groot gaan totdat de bus net niet weg is.. :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan