Het Honda NX 250 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt,
Ik was een van de vaste bezoekers van wimpies NX pagina..
Jammer dat die al een jaar of wat uit de lucht is, er stonden leuke dingen op.

Hebben jullie nog anderre pagina's met algemene NX info kunnen vinden?
Er is een nieuwe NX site waar informatie te vinden is voor de NX.
http://www.honda-dominator.nl/ Nieuw, ziet er leuk uit.
Sorry, hij was al bekend!!!
 
Laatst bewerkt:
Dan weet je vast ook wel of er een schokdemper van een 650 in gaat passen... :?

Ik had de echterbrug er ook bij van een 650. Echter is deze net iets breder op het punt waar deze scharniert. Het was dus beter om alleen de achterrem over te zetten.
Wel weet ik dat de onderste schommel (waar de schokbreker in zit) ook veel groter is dan van een 250.
 
zoals belooft heb ik intussen een anderre internet provider, en heb ik het werkplaats handboek voor de geinteresserde op mijn webspace staan.

Stond erop dus...
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk mag dat, ik heb dat toendertijd ook maar van Wimpies NX page gehaald.

Het komt ook regelmatig voor in de nieuwsgroepen, maar daar maakt niet iedereen gebruik van.

Doe er mee wat je wilt, ik persoonlijk vond het stuk over onderhoud en kleppenstellen zeer handig.

Na wat snuffellen heb ik een ander gevonden.... wat een zootje in mijn PC
Ik zal er effe een volledig PDF op zetten.
Ik heb zie ik ook de NX650 model 88-89 zitten....
 
Dit is een manual van ruim 24Mb en dat kan mijn postvak niet aan.
Het staat echter tijdelijk in de hierboven staande lokatie op mijn prive webspace die ik van mijn provider heb gekregen.
 
Ik ben gister avond op de rollerbank geweest.
Effe gecontroleerd of ik met al dat gebeun nog wel op het goede pat zit.
Oftewel hij liep netjes, 10% vermogens winst in vergelijking met orgineel.
Ik heb echter wel huiswerk mee gekregen om te proberen hem wat rijker op de naald te krijgen.. Jammer.
Het was weer een leerzame en leuke dag welke zeker zal worden vervolgt.

(Afbeelding)

 
Laatst bewerkt:
Met mijn oude blok.
Dat blok van jouw hoef ik alleen nog te bedraden, en dan kan ik het op de werkbank in dat standaard laten draaien.

Intussen staat de naald op stand 6 (jawel 6 van de 5) en heb ik de bougiekleur bij volgas gecontroleerd.

Blijkbaar kan dat toch.
Ik dacht altijd dat dat door die lood vervanger niet meer kon.
Maar die tuner zei gewoon enkelle kilometers hoogtoerig in zijn 3 of 4 is al voldoende, als je hem maar hoogtoerig gelijk uitzet en de bougie eruit haald om de kleur te zien.
Deze was volgens mij okee, dus ookal staat hij op de bank iets aan de arme kant, het is acceptabel.
Een nog groterre sproeier kan immers niet anders loopt hij onderin te rijk en dreigt hij daar te verzuipen/hnderlijk inhouden.

Oftewel ik kan al weer terug de bank op...
Doe ik binnenkort wel een keer.
 
dit is mijn NXje
ik heb hem afgelopen vrijdag gekregen en
ben hem nu helemaal aan het nakijken
motor7wk.jpg

moet helaas wel nog even wachten tot ik mijn rijbewijs heb
ben wel al volop aan het lessen

ps de voorkap is aan 1 kant gescheurd, weet iemand waar ik eventueel een nieuwe kan bestellen?
 
hey hallo,

ik wilde gisteren even gaan rijden met mijn NX, en toen merkte ik dat me achterband lek was. nu heb ik misschien beetje domme vraag, maar zit er een binnenband in de achterband?? (dus nieuwe binnenband) of moet ik er een ''prop'' in laten ''schieten''?
of gewoon een nieuwe achterband laten monteren? (de achterband is opzich nog niet aan vervanging toe)

laat maar weten wat ik het beste kan doen,

groeten JW
 
Elk wiel met ouderwetse spaken heeft een binnenband. De velg is namelijk niet luchtdicht door de spaken.
Ik heb mijn band ook al eens zelf geplakt gewoon met een fietsbandenplakset. Het moeilijkste is om de band van de velg te halen. Gelukkig hoef je maar 1 kant los te halen om bij de binnenband te komen.

Controleer eerst je ventiel. Pomp de band op en doe wat zeepsop op je ventiel. Scheelt wellicht een hoop werk. En als er een gaatje in je binnenband zit kijk dan op dezelfde plek in je buitenband of daar iets in zit.

Succes
 
Of niet meer leverbaar......

Voor de mijne was de achterkant stuk (verzekerings werk, dus nieuw.. ;) ),maar niet meer te leveren... -O-

Nu wordt er een andere kleur besteld en overgespoten.... :)


Het gaat om dat kapje boven het achterlicht...
 
Er is al vaker aandacht besteed aan de slappe vering van de NX. Nu kreeg ik de tip via ons forum, http://hondadominator.forumup.nl/?mforum=hondadominator waar het ging over lowbudget verbeteringen mbt de vering, om op de plaatselijke sloop een paar passende klepveren te halen en deze boven op je bestaande vorkveren te druken in combi met dikkere olie

Verder wordt mijn 650 binnenkort voorzien van een Africa Twin achtershock.
Ik wil eens kijken of een AT veer op een Domi650 demper past.
Misshien is de veer van een 650 wel op een 250 demper te monteren.

Jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan