Het Honda NX 250 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat kan dus niet... alleen onder een motorhoes,

maar is er niet iets wat ik erop kan smeren ofso?
en hoe duur is n nieuwe uitlaat dan '(
 
Nieuwe voorbocht is iets van 120-150 euro zo uit het hoofd, als je m al loskrijgt.
Nieuwe demper is het 3-voudige ofzo (origineel).

Bocht geregeld insmeren met barbequeverf/kachelzwart oid en zorgen dat je zoveel mogelijk lange ritten maakt, dan verdampt de condens die dr in zit tenminste en beperk je het rotten van binnenuit.
 
Nieuwe voorbocht is iets van 120-150 euro zo uit het hoofd, als je m al loskrijgt.
Nieuwe demper is het 3-voudige ofzo (origineel).

Bocht geregeld insmeren met barbequeverf/kachelzwart oid en zorgen dat je zoveel mogelijk lange ritten maakt, dan verdampt de condens die dr in zit tenminste en beperk je het rotten van binnenuit.
Denk je dat er zoveel condens in je voorbocht komt? Lijkt me niet. Je verbrandingsgassen komen daar direct uit de cilinder en daarom is je voorbocht ook gloeiend heet altijd. Helemaal met de NX waar zon maffe slinger in zit.

Hittebestendige verf is wel een plan, misschien makkelijk om hem er nu nog een keer af te slopen en eens goed te behandelen voor de winter. Tussendoor gewoon bijhouden. Als je de motor wegzet is hij nog lekker heet en wordt al het vocht wel verdampt.
 
Denk je dat er zoveel condens in je voorbocht komt? Lijkt me niet. Je verbrandingsgassen komen daar direct uit de cilinder en daarom is je voorbocht ook gloeiend heet altijd. Helemaal met de NX waar zon maffe slinger in zit.

Hittebestendige verf is wel een plan, misschien makkelijk om hem er nu nog een keer af te slopen en eens goed te behandelen voor de winter. Tussendoor gewoon bijhouden. Als je de motor wegzet is hij nog lekker heet en wordt al het vocht wel verdampt.


kan ik dat verf gewoon bij de gamma of dergelijke kopen?
ik denk dat ik de tips hier ga proberen en na de winter vertel ik wel of ie het heeft overleeft!
 
Ik heb mijne net gedaan met hittebestendige lak (spuitbus). Ik ben nooit echt tevreden geweest over die lak maar we zullen zien.

Heeft er btw nog iemand een achterspatbord/lichtunit liggen die weg mag ?
 
kan ik dat verf gewoon bij de gamma of dergelijke kopen?
ik denk dat ik de tips hier ga proberen en na de winter vertel ik wel of ie het heeft overleeft!
Ja, dat kun je overal wel krijgen. Gewoon hittebestendige verf.

Ik heb mijne net gedaan met hittebestendige lak (spuitbus). Ik ben nooit echt tevreden geweest over die lak maar we zullen zien.

Heeft er btw nog iemand een achterspatbord/lichtunit liggen die weg mag ?
Nee, ik heb er ook wel eens een brommer pijpje mee gedaan, matte lak. Het ziet er prachtig uit, alleen na verloopt van tijd wordt het gewoon vies en na nog langere tijd komt het er vanzelf weer af. Nog een keertje spuiten! Hoppa.
 
Hee RVFJarno je schreef dat je een blok bij Johan in Heibloem had gehaald..

Wie is dat, wat is dat voor toko, wat kost een compleet blok, Hoe weet je een Kmstand, technische staat enz, krijg je garantie dat het fris werkt???
Heeft hij bijvoorbeeld ook halve blokken/losse gebruikte blokdelen?
 
Ik heb mijne net gedaan met hittebestendige lak (spuitbus). Ik ben nooit echt tevreden geweest over die lak maar we zullen zien.
Lak moet ook op 300 graden inbakken oid, anders valt ie er idd zo af.
Bij mn VFR zit het op de voorbochten al een hele tijd prima, bij de collector valt het dr af omdat het daar niet warm genoeg word om het spul fatsoenlijk af te bakken.
 
Een uitlaat is moeilijk te beschermen omdat die meestal van binnenuit roesten. Als je echt goede hitte bestendige verf wil, haal dan zink-silicaat. Dat is 2 componenten op basis van zink, hitte bestendig tot 900 graden. Heb ik gebruikt op sommige uitlaat stukken van mijn oldtimer (auto).

Enfin, ik ben nieuw hier, ben Belg en heb afgelopen weekend 1 van mijn jongensdromen in vervulling doen gaan, ik heb me een NX 250 gekocht, zie bijgevoegde foto. 15 jaar geleden heb ik eens met een identieke NX van een kennis mogen rijden. Toen heb ik gezegd dat ik er ooit zo eentje zelf zou hebben, en voila... :) :) :)


Nu wil ik de benzinetank laten herspuiten omdat die roestplekken heeft. Heeft iemand de juiste naam, code en/of samenstelling van deze blauwe verf??
Of zijn er handige internet links beschikbaar waarop zulke info terug te vinden is?

Nog een vraagje, als ik in neutraal gas geef en los, dan als de motor bijna terug in stationair draait, dan rommelt er iets aan de motor? Iemand enig idee??


Dank bij voorbaat voor de antwoorden,

Gerrit

Bijlage: PIC_0003x.JPG
 
En toen was ie groen :)
NXb9.jpg


En voor een idee hoe de kleur er in daglicht uitziet:
NXb7.jpg

Wel iets minder glanzend dan ik had gewild, maar dit is ook niet verkeerd :)

Voorspatbord dr nog ff opschroeven en dan heb ik dat deel iig weer af, is een hele vooruitgang tov hoe die was:
NXb1.jpg
 
Netjes gedaan! kleur staat hem prima *D

Mijn nx begint ook weer vorm te krijgen, morgen nieuwe remblokken voor en achter halen, voorvork in orde maken en dan kunnen de wielen er weer op :Y
 
Hee RVFJarno je schreef dat je een blok bij Johan in Heibloem had gehaald..

Wie is dat, wat is dat voor toko, wat kost een compleet blok, Hoe weet je een Kmstand, technische staat enz, krijg je garantie dat het fris werkt???
Heeft hij bijvoorbeeld ook halve blokken/losse gebruikte blokdelen?

Hij heeft echt veel.
gewoon effe bellen.
Hij weet precies wat hij thuis heeft liggen.

ik heb hem van marktplaats.
je toets rechts boven bij zoeken: nx 250 en kijk bij Heibloem (dorpje waar hij woont in Limburg). zijn telefoonnummer staat erbij...

succes :]
 
hoi
ik ben een newbie in de motorwereld en ben op zoek naar een goede motor voor klein rijbewijs. ik heb men oog op een honda nx 250 laten vallen en hier wat info over opgezocht. maar zoveel is er niet over te vinden.
ik zou graag weten op welke punten je moet opletten bij de aankoop van zo een honda.
speciale (zwakke)punten? Had al iets gelezen over zwakke cdi en achtervering die wat minder was maar is dit altyd het geval?
ik ben wel van plan vaak met 2 te rijden. is dit te doen?

mvg zerofreak
 
Als je vaak 2-up rijdt een zwaardere motor kopen. Achtervering is veeelsteslap (1-up al, laat staan met passagier), bovendien heeft het ding net zoveel koppel als een konijn. Met een 500CC oid die teruggevoerd is heb je toch wat meer motor onder je kont. Maar zonder passagier is het een fantastisch klein motortje.
 
hoi
ik ben een newbie in de motorwereld en ben op zoek naar een goede motor voor klein rijbewijs. ik heb men oog op een honda nx 250 laten vallen en hier wat info over opgezocht. maar zoveel is er niet over te vinden.
ik zou graag weten op welke punten je moet opletten bij de aankoop van zo een honda.
speciale (zwakke)punten? Had al iets gelezen over zwakke cdi en achtervering die wat minder was maar is dit altyd het geval?
ik ben wel van plan vaak met 2 te rijden. is dit te doen?

mvg zerofreak
Kawasaki KLE500 :]
 
bovendien heeft het ding net zoveel koppel als een konijn.


Als ik mijn vrouw achterop heb op de 250 moet ik soms checken of ze er nog op zit, je voelt er bijna niets van, zelfs niet bij optrekken, ding heeft genoeg power voor wheelies, waarom niet voor een passagier te vervoeren dan.
 
4x2 kun je me wat tips geven voor het herspuiten van de motor?
bijvoorbeeld hoe te schuren. welke verf of andere tips
Of ik daar nu direct de beste gids voor ben is een ander verhaal, maar goed.
Ik heb het in dit gev al gespoten met motip autolak (bij de meeste grotere automaterialenzaken hebben ze het spul in allerlei kleuren), kost ong 10 euro per bus en spuit veel fijner en beter dan de rommel van de praxis/gamma/karwei of andere merken.
Het is ff slikken als je 50 euro of meer af kan rekenen, maar goed, daar kom je wel overheen (1,5-2 bussen kun je de hele motor 1 laag mee geven ongeveer).
Nog mooier is met een fatsoenlijke verfspuit en autolak, maar dat moet je maar net hebben en is ook niet echt goedkoop.

Het is wel zo dat alles afhangt van de voorbereiding, hoe meer tijd je dr in stopt, hoe mooier het eindresultaat is (en daarom gaat het bij mij meestal mis, want ik ben zo ongeduldig als de pest).
Dus alles mooi vlak schuren, primer gebruiken, spuitplamuur, gewone plamuur, blanke lak en weetikwat.
Heb ik nu niet gedaan, ik heb alles met waterproof 1200 schuurpapier mooi opgeschuurd, stickerresten dr af gehaald en de verf dr overheen gespoten.
Plamuur gaat altijd mis bij mij (ongeduldig enzo), de kappen waren sowieso nog vrij goed en ik vond het zo al een enorme verbetering tov het vale rood.

en hoe krijg je de tank eraf?
Zadel dr af, dan zie je een boutje zitten die in de tank steekt, die moet los.
Benzineslang op de carburateur lostrekken.
2 grote tankkappen moeten dr af (4 of 6 boutjes/schroeven en 2 pluggen)
En dan zou die dr vanaf moeten kunnen, wel zorgen dat je die 2 ronde rubbers niet kwijtraakt, daar hangt je tank nl aan vast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan