Belgische "unieke" keuring afgelopen.

Danny F.

MF veteraan
15 aug 2005
1.021
0
Genk,Belgie
Sinds 1 Februari stopt het Belsj ministerie ermee om eigenbouw motoren (met een officieel frame attest)nog verder te keuren "als alleenstaand geval"...
Dus er zal weer wat moois als vervanging in aantocht zijn.. :Z -O-
 
neen hoor Case, sinds 27 dagen geleden..! Nog niks nieuws gehoord neen..ja horen wel, maar in Belgie..
 
Dus dat wordt zoiets als wat wij nu al hebben? dat je een frame met alle onderdelen benoemd moet gaan aanbieden?
 
Hoe bedoel je? In Belgie langs komen om niet afgewerkte projecten op te kopen ?
Als oer-Belgen vinden we natuurlijk altijd wel een oplossing... O-) :X

(maar ik heb al enkele telefoontjes gahad van menig "bouwer voor de kost" die al uitkijken naar een ander "beroep"... :? :Z
 
Zal er in de praktijk wel op uitdraaien dat de echte slimmeriken het frame (of de complete) motor eerst in een andere land in de EU op kenteken zetten, en daarna importeren in Belgie. Immers binnen de EU is dat mogelijk onder de geldende regels.
 
Zal er in de praktijk wel op uitdraaien dat de echte slimmeriken het frame (of de complete) motor eerst in een andere land in de EU op kenteken zetten, en daarna importeren in Belgie. Immers binnen de EU is dat mogelijk onder de geldende regels.
de "zweedse lus" zoals ze dat in de usa car wereld noemen.... 8-)
 
Iemand die veel, en ik bedoel veeel motors laat (liet dus..) keuren hoorde het pas toen ie daar weer stond met een motor..niks mailen, faxen, bellen..nada.. :Z
 
Tuurlijk niet...niemand weet niks..De MAG laat (nog steeds geregeld..)weten dat de officiele Belsje keuring niet meer lang op zich zal gaan laten wachten, maar dat zeggen ze al een jaar of 4-5.. :Z
 
Dat heeft in pricipe eigenlijk hier nooit "gemogen"...vroeger zorgde men ervoor als men wat bouwde of verbouwde dat men een inschrijvingsbewijs erbij had van voor 1973 (vanaf toen werden motors afgeleverd van de fabrikant met een "gelijkvormigheidsattest") Dus hiervan "dacht" men dat er geen of amper gegevens waren van die oudere fietsen..(?) Politie of rijkswacht hield je dan aan met je 20" over springer Panhead, vroeg de papieren, bleek dus een ding te zijn van 1950 ofzo..waarna een uitleg van hun volgde zoals.."ok voor deze keer,als we je nog eens zien met dit ding dan nemen we hem in beslag".. :Z :N :X

Dus 98% van de Belsje choppers hebben "oude" papieren (inclusief Krugger creaties...)en het ziet er nu weer naar uit dat het hele verhaal weer vanvoorafaan begint...Tijdens het treffen in "het kamp" staan op de belangrijkste invalswegen naar Leopoldsburg toe steeds BOB/rijkswacht combi's met enkele "kenners" van blok & framenummers..dus als je een Evo blokkie tussen je billen hebt trillen, in een hardtail ofzowat, dan is dat genoeg om "verdacht" te zijn,dan krijg je wat schuurpapier in de hand geduwd en mag je de coating of lak over je nummer wegschuren waaruit moet gaan blijken dat het hier niet om een overgeslagen nummer gaat..Als je het originele frame (of balhoofd) nog thuis in de kelder hebt staan, kan je er nog vrij goed vanaf geraken, maar ook nog in dat geval heb ik jongens geweten die hun fiets zowiezo kwijt waren voor 6 maanden ofzo, voor het "onderzoek"..wtf.. Ik chopper al 25 jaar, en ik blijf kachelen, ACAB ! -O-
 
Laatst bewerkt:
Enig idee hoe het gaat lopen als je een motor met een Nederlands kenteken wil invoeren.....ik ben namelijk al een tijdje aan mijn FLHP van 1984 bezig en hoop hem dit jaar af te krijgen....hij wordt eerst in Nederland op de weg gebracht en daarna wil ik hem invoeren.... :?
 
Enig idee hoe het gaat lopen als je een motor met een Nederlands kenteken wil invoeren.....ik ben namelijk al een tijdje aan mijn FLHP van 1984 bezig en hoop hem dit jaar af te krijgen....hij wordt eerst in Nederland op de weg gebracht en daarna wil ik hem invoeren.... :?
in elk geval heb jij zaterdag een achterlicht op de deurmat liggen... ;)
 
Hoe zit dit dan met mensen die eigen frames bouwen? hoe kom je dan aan papieren? of heb je dan papieren en beitel je de nummers over?

iemand?
 
Hier in Belgie doen we het zo al..euh..nog langer dan ik me kan herinneren, en da's lang.. ;)
Zelfs in die (vrij korte) periode dat ze motors keurde (in Brussel en Heers onder anderen) kon je daar niets gaan doen met een zelf gebouwd frame..
Het overslagen van nummers is in principe altijd strafbaar geweest, dus het hielp wel als je het originele frame (of balhoofd) thuis nog had liggen.. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan