Honda CB 750/900/1100 DOHC streetfighter

manolo

Die hard MF'er
13 dec 2002
711
1
Goed dan. Omdat er nog verder geen topic hierover bestaat, heb ik gedacht dat dit zeker de moeite waard moet zijn. Zeker omdat ik elders op dit forum heb gezien dat er "Bollen" zijn die indrukwekkende verbouwingen achter de rug hebben. Of die op dit moment nog stevig verbouwd worden. (He Cb Renee, Midnight en zeker nog wat andere personen). Ook jullie pics en specs zouden hier van harte welkom zijn en dienen dan vast en zeker als inspiratie voor anderen, die nog steeds twijfelen hun "Bol" onder handen te nemen. Het gaat niet alleen om de looks. Maar zeker ook om de modificaties die toegepast zijn. Aanpassingen aan het blok, etc,etc. . Je hoeft niet persee een kont eraf te zagen zoals ik heb gedaan. Het woord streetfighter moet je lekker op je eigen manier invullen. Ik zal de aftrap geven en ik hoop dan ook dat er nog velen zullen volgen, zodat de "Bol" zijn eigen plek gaat innemen in Streetfighterwereld.
_________________________________________________________________________________

full
 
"78 CB 900 F
Honda 1100 pistons in Russ Collins 1123cc Barrels
Mikuni 33mm
Yoshi demper
WP 504 usd vork
Lockheed 4 zuiger remtangen voor
Rentall stuur + Ohlins demper
Kawa ZXR 750 H2 swingarm, wiel, enz
Ohlins shocks.

full
 
"81 CB 900
998 wiseco big bore kit
K&N
Marshall 4 in 1
Goodridge olie koeler
ZZR 1100 C3 complete vork, wielen, schijven, enz.
JMC deep braced swingarm
Koni's
ZZr 1100 wielen, schijven, enz. Goodridge remleidingen

full
 
Laatst bewerkt:
full


Met Gsxr blok. Thxs Ron
 
Laatst bewerkt:
CB 900 FA 1981
Gasflowed heads van een '83 model
Harris uitlaat ingekort voor een VFR 750 Micron race demper
Gilera NOrdwest front
Gilera Nordwest swingarm
Koni's
Eddy Lawson seat.

full
 
Zes jaargangen streetfighter Mags heb ik vanmiddag doorgespit.( Pppffffff) Waarschijnlijk heb ik er een paar nog gemist tussen alle andere motoren die ik weer ben tegengekomen. (wel leuk om alles weer terug te zien. Eerste streetfightersshows in NL- Almere bijvoorbeeld, enz, enz.) Laat het dus niet afweten je eigen Honda CB 750/900/1100 DOHC pic hier te plaatsen, omdat je nog niet klaar bent of om wat voor een andere reden dan ook.

full



1123 big bore
Keihin CR 33s

Sommige foto's zijn foto's ván foto's. Beetje onscherp. Beetje pech.
 
full



Op z'n Japans. Spec van deze sites kan ik je helaas niet geven. Ik kan het wel lezen maar ik begrijp er geen moer van.
:) :N
 
Honda Cb 900 org 750 monoshock bouwdoos :) :) :) Tamiya kit
verzaagd subframe
Honda NR 750 uitlaten+ duc 916 Termignoni dempers
Duc 916 complete front
CB 900 clocks
NR 750 headlight unit
Duc 916 swingarm
Ohlins shock HONDA NR 750 achterwiel
Tank CB 900 met NR 750 sluiting
subframe verzaagd + gemoderniseerde duck tail
916 underguard
cutdown 916 bellypan
and many more.
Fantasie genoeg zou ik zeggen bij het maken van dit bouwpakket. De schaal weet ik niet maar ik kan het vast wel terugvinden ( maar wel een andere keer)

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan