ural/dnepr bobber

heb ik wel es vaker gezien ja

merk, ural
type, bmw

van een vent hier in het dorp ;)
Tjah, en als je dan ziet wat het in werkelijkheid is ...
Ach 'tis ook wel begrijpelijk hoor, na de val van het communisme was het zaak de containers vol te krijgen met "export" motoren want die brachten in verhouding veel op, en kwamen toch niet terug voor garantie ... :+
Een leek ziet het verschil toch niet, en die russen hebben naar hartelust onderdelen kruislings toegepast ... met erg wisselende resultaten _O-

Edit: Die chinese variant (Chiang Jiang) is trouwens zo mogelijk nog slechter -O-
 
Laatst bewerkt:
Edit: Die chinese variant (Chiang Jiang) is trouwens zo mogelijk nog slechter -O-

Is de prijs ook naar
Ik heb enige tijd zitten twijfelen met zo'n ding.
Kon er 1 kopen, een hagelnieuwe met span.
Voor 1100 euro, zonder kenteken
Kenteken en de onkosten bedragen 300 euro
Maar.........die dingen roesten al in het krat, kan er foto's van laten zien
 
Is de prijs ook naar
Ik heb enige tijd zitten twijfelen met zo'n ding.
Kon er 1 kopen, een hagelnieuwe met span.
Voor 1100 euro, zonder kenteken
Kenteken en de onkosten bedragen 300 euro
Maar.........die dingen roesten al in het krat, kan er foto's van laten zien
Yep, en ze zijn af fabriek uitgerust met een 6V systeem ... alleen zitten er wel 12V lampjes in :X Is al eens een topic over geweest onder de zijspannen, 'kzal 's zoeken!
 
Hèhè gevonden ... k*tsurtsj nog steeds kapot, maareh klik hier maar voor het chinese avontuur van Er1win ... heeft niet lang geduurd.

Edit: en klik hier voor een meer betaalbaar project :+ ... ow en deze is ook heel gaaf (en van 'n clublid) ;)
 
Laatst bewerkt:
vh_35.jpg
 
dessert storm.
is een mooi brikkie waar volgens mij het span links hoort te zitten.
althans, de aandrijving zit links in het cadanhuis.
 
ik meende dat het iets russies of sjinees was maar volgens de rdw is het :

Merk CONDOR
Handelsbenaming A 580-1
 
Condor, BMW, URAL, DNEPR of Chinese rommel.
Het frame en opstelling is nagenoeg gelijk.

Dacht zelf dat het in eerste instantie een BMW zou zijn.

Is te hopen dat de CONDOR beter van kwaliteit is.
 
Er rijden een hoop XA's in de US (nou..toch enkele..)die eigenlijk stiekem verbouwde Ural's zijn, repro springer erin, repro uitlaten...frame en blok zijn voor 99% identiek..! :X (ook nog tot de carburateurs aan toe)
 
Er rijden een hoop XA's in de US (nou..toch enkele..)die eigenlijk stiekem verbouwde Ural's zijn, repro springer erin, repro uitlaten...frame en blok zijn voor 99% identiek..! :X (ook nog tot de carburateurs aan toe)
Ah ... hier hebben we wellicht de verklaring voor het feit dat iedereen roept dat die Harley's zo slecht van kwaliteit zijn ... _O-
 
er zijn zelfs ooit een stuk of 1000 HD's gebouwd met boxermotoren, het XA model meen ik........ :X


D'r staat er hier in Tiel één van, violgens mij. Ik verbaasde me al over het feit een HD te zien met boxer. Volgens mij rijdt hij er elke dag op.
 
Was ik vanavond in Hardinxveld om onderdelen te halen voor mijn Mini, blijkt de eigenaar van DCM jaren lang in de DNEPR/URAL gezeten te hebben.
Nu ken ik Cees al een tijdje, maar wist niet dat hij een liefhebber was.
 
Er rijden een hoop XA's in de US (nou..toch enkele..)die eigenlijk stiekem verbouwde Ural's zijn, repro springer erin, repro uitlaten...frame en blok zijn voor 99% identiek..! :X (ook nog tot de carburateurs aan toe)


volgens dit verhaal bmw's 71's, ongeveer 1000 van gemaakt, Ze wilden cadan ook es proberen dus hebben ze maar een duitse army motor gekopieerd en de maten van metrisch naar inches om gezet :P ding heeft alleen nooit oorlog gezien.

Harley XA

maar wel maf om te zien :Y

xa-gi.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan