Tankinhoud XV1100 Virago

Ducati1984

MF'er
2 mei 2003
90
0
omg. Eindhoven
Hallo,

Ik heb momenteel een xv750 virago uit 1988 en die heeft een tankinhoud van 14.5 Liter waarvan 2.5 L reserve. Omdat ik dit soms toch wel weinig vind was ik aan het kijken naar de tankinhoud van een xv1100 maar daar niet in geslaagd ook zou ik graag willen weten of dat een tank van een xv1100 op mijn xv750 past?! Ik weet dat er bij de xv1100 een benzine pomp gemonteerd zit. Dat lijkt me niet zo'n probleem omdat het frame het zelfe is. Wie heeft er meer verstand van, die mij uitleg kan geven?
full

Al vast bedankt voor de reacties.

Groet Theun
 
Hoi Theun,

De tank van de 1100 is wat model betreft exact het zelfde als de 750, dus ook de inhoud.
De 1100 heeft echter een extra tankje onder het zadel, waardoor de benzine pomp nodig is omdat de uitstroom opening ver onder het niveau van de carburateurs is, en de benzine dus omhoog gepompt moet worden.
De tank van de 750 heeft aan de linkerkant een benzine kraan en de tank van de 1100 niet, deze heeft twee aansluitingen midden onder de tunnel die rechtstreeks naar de sub-tank gaan.
Het uitwisselen heeft geen zin als je meer inhoud wil, want dan moet je ook de sub-tank monteren, en dat houd een verbouwing van de hele fiets in. (zowel mechanisch als elektrisch.)

Gr. TB
 
Hallo,

Bedankt voor de reactie! Ik heb eens gekeken in de onderdelen lijst van de xv1100 en het klopt inderdaad, zoals jij beschrijft.
full

Het principe is dus het zelfde als bij een xv535 ook met subtank en benzinepomp onder de tank.
Ik zal dus gewoon wat vaker moeten tanken..

Bedankt en groet Theun
 
Waarom...

niet de flex in het midden zetten, tank volledig doorzagen. Stuk er tussen, lassen, opnieuw sealen en laten spuiten. Wellicht niet meteen de goedkoopste oplossing, maar je kan dan én je tank vergroten, én je hebt een originele tank.

Ik denk dat er genoeg mensen hier te vinden zijn die je misschien even willen helpen.

Greetz
 
Waarom...

niet de flex in het midden zetten, tank volledig doorzagen. Stuk er tussen, lassen, opnieuw sealen en laten spuiten. Wellicht niet meteen de goedkoopste oplossing, maar je kan dan én je tank vergroten, én je hebt een originele tank.

Ik denk dat er genoeg mensen hier te vinden zijn die je misschien even willen helpen.

Greetz
Als je de tank goed last hoef je em zelfs niet te sealen :9
 
Da's waar, want die sealing kan ook nog eens gaan loslaten en dan heb je weer zut in je benzine en filters en noem maar op.

Anyway, kweenie of dit topic door de starter wordt gelezen

greetz
 
Sealen lijkt me zowiezo wél raadzaam, al is het alleen maar om de 'beschadigingen' die optreden bij het lassen in te .... eh... sealen. En hoe vaak laat die meuk nou los? Ik heb het bij 2 tanks al eens gedaan, en bleef er mooi vast inzitten.
 
Nou niet zo lang geleden heb ik een tank opnieuw laten doen, en die troep liet los. Moest weer helemaal leeg en ga het er dan maar weer uit halen. maar dat was wel de eerste keer dat ik zag dat die sealer losliet. misschien gewoon pech.

ik zou het ook wel aanraden hoor, je hebt altijd las-residu in je tank wat met trillingen enzo toch loskomt.

greetz
 
Hallo,

Heb eventjes niet meer op fotum gekeken vandaar nu pas mijn reactie.
Ik zou de tank door kunnen zagen en stuk er tussen lassen en dan weer laten spuiten. Goeie tip trouwens zo behoud ik ook de vulopening met originele sleutel ik zal eens gaan meten hoe het met mijn benen zit of ook dat goed gaat uitkomen.
Dat sealen hoe gaat dat dan in zijn werk? Ik kan wel lassen is sealen dan nodig als het goed gelast is?

Groet Theun
 
Hoi,

Die seal is een soort verf zeg maar. die wordt in de tank gedaan en dan dicht die eventuele lasopeningen af, en het houd las-residu, en laskorrels etc tegen. plakt het vast zeg maar. ik persoonlijk zou het toch doen, ondanks de laatste ervaring hoor.

het enige waar je goed op moet letten met het doorflexen van de tank is dat alle benzine en dampen eruit zijn. is niet zo lekker voor je wenkbrauwen anders. en de uitslag van het stuur etc. dus liever 3 x meten en dan pas doen.

je kan ook even een kartonnen mal maken in de vorm die je graag zou zien en daarmee experimenteren.

de balans van de motor veranderd wel iets met een volle tank dus daar zal je even aan moeten wennen.

en als ik nog iets bedenk hoor je het wel.
 
Hallo,

Ben voor dit projectje maar eens opzoek gegaan naar een tweedehands tank maar die komt toch nog neer op zo'n 100+ euries :( (onderdelenzoeker.nl)

[Edit]: Wil toch graag me originele tank behouden mocht het allemaal niet zo goed uitpakken :)

Ben het nu via marktplaats / speurders nog eens aan het proberen.

100 vind ik beetje te veel van het goede mocht het allemaal niet lukken, 35 heb ik voor een tank (kleur maakt niet uit deuken ook niet, gaat me alleen om de montagepunten aan het frame/chassis) over.
full


Ik kan natuurlijk ook voor 30 euro 24 liter benzine (prijs 1.25 per L) kopen waarmee ik 240 miles mee kan rijden :]

Mocht ik wat vinden laat ik het weten of als jullie wat vinden laat mij het maar weten.

Groet Theun
 
Terug
Bovenaan Onderaan