Jawa, ze kunnen het nog wel

Tja, ik heb geprobeerd om een Jawa 660 te kopen :N
Er is niet aan te komen.
Jan Moesker wil ze niet meer invoeren, omdat ze niet hun afspraken nakomen.
Jawa heeft een geldschieter nodig, zodat ze met wat kapitaal weer fatsoenlijk kunnen produceren en leveren.
Het zou leuk zijn als ze de techniek van het gebroederlijke MZ kunnen overnemen.
Zoals we al weten is MZ gestopt met het maken van motorfietsen.
Maarrrrr, het blijft voorlopig maar afwachten.

Voorlopig maar blijven sturen met mijn geweldige en vooral betaalbare koreaan ;)
 
Week 43 in 2009? :)
Is inderdaad niet het meest actuele artikel, maar kwam er terecht via dit verhaaltje wat dateert van afgelopen augustus.
http://www.jawacz.com/issue_18.html#litre
Dit verwijst dan weer naar de betreffene Tsjechische site, waarop hetzelfde verhaal in een voor de meesten van ons onbegrijpelijke, maar hieronder door Google omgebouwde taal staat weergegeven:
http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=cs&tl=nl&u=http://www.jawatesty.cz/
En dat is dan weer geciteerd uit dit artikel in het Tshechische blad Ekonom:
http://translate.google.nl/translat...hs=08V&rls=org.mozilla:nl:official&prmd=imvns

Dus blijkbaar gebeurt er nog wel het nodige in Tynec.

Vol verwachting klopt ons hart...
 
Laatst bewerkt:
Dag Omaatje ;)

In 2012 bestaat de Jawa-CZ Club Nederland 20 jaar. De club wil dit vieren met een Internationaal Jawa Treffen in Everdingen, in het midden van Nederland. Alle Jawa, CZ en Velorex liefhebbers worden van harte verzocht deel te nemen aan dit evenement.Het treffen zal plaatsvinden vanaf vrijdag 25 mei tot maandag 28 mei 2012. Op het treffenterrein is kamperen mogelijk. Ook zijn er hotels binnen enkele kilometers afstand. Verder is het mogelijk om Jawa gerelateerde koopwaar aan te bieden, als tegenprestatie verwacht de organisatie een bijdrage voor de verloting. Motorliefhebbers die graag een kijkje willen nemen bij het treffen en zich willen vergapen aan de vele prachtige Jawa’s ,CZ’s en Velorexen zijn van harte welkom. Wil je deelnemen stuur dan een inschrijformulier. Wil je meer informatie, raadpleeg deze site of stuur een e-mail aan info@jawatreffeneverdingen.nl.

De Jawa fabriek komt ook naar Everdingen. Zij willen daar hun nieuwe Sportard 660 presenteren. Dit is een zeer fraaie all-road met een eencilinder viertakt van 660 cc.

Meer info op www.jawa.eu



Toch maar even kijken komend weekend :] :]
Kan ik eindelijk de nieuwe 660 bekijken 8-) 8-)
 
Dag Omaatje ;)

In 2012 bestaat de Jawa-CZ Club Nederland 20 jaar. De club wil dit vieren met een Internationaal Jawa Treffen in Everdingen, in het midden van Nederland. Alle Jawa, CZ en Velorex liefhebbers worden van harte verzocht deel te nemen aan dit evenement.Het treffen zal plaatsvinden vanaf vrijdag 25 mei tot maandag 28 mei 2012. Op het treffenterrein is kamperen mogelijk. Ook zijn er hotels binnen enkele kilometers afstand. Verder is het mogelijk om Jawa gerelateerde koopwaar aan te bieden, als tegenprestatie verwacht de organisatie een bijdrage voor de verloting. Motorliefhebbers die graag een kijkje willen nemen bij het treffen en zich willen vergapen aan de vele prachtige Jawa’s ,CZ’s en Velorexen zijn van harte welkom. Wil je deelnemen stuur dan een inschrijformulier. Wil je meer informatie, raadpleeg deze site of stuur een e-mail aan info@jawatreffeneverdingen.nl.

De Jawa fabriek komt ook naar Everdingen. Zij willen daar hun nieuwe Sportard 660 presenteren. Dit is een zeer fraaie all-road met een eencilinder viertakt van 660 cc.

Meer info op www.jawa.eu



Toch maar even kijken komend weekend :] :]
Kan ik eindelijk de nieuwe 660 bekijken 8-) 8-)

Jawa, blijven leuke dingetjes :}
Mijn vader heeft er vroeger nog een tijdje 1 gehad met span, altijd geweldig een ritje in de span mee :]

Maar de tijden dat Jawa een echte prijsstunter was zijn geloof ik voorbij.
Die 660 kost gewoon 7199 in België, daar komt hier dus nog BPM en de hele reut bij :X
Voor dat geld koop ik ook een nieuwe Yamaha MT of XT.

Maar wel leuk om te zien dat ook bij Jawa de tijd niet stil gestaan heeft *O*
 
Dag Omaatje ;)

In 2012 bestaat de Jawa-CZ Club Nederland 20 jaar. De club wil dit vieren met een Internationaal Jawa Treffen in Everdingen, in het midden van Nederland. Alle Jawa, CZ en Velorex liefhebbers worden van harte verzocht deel te nemen aan dit evenement.Het treffen zal plaatsvinden vanaf vrijdag 25 mei tot maandag 28 mei 2012. Op het treffenterrein is kamperen mogelijk. Ook zijn er hotels binnen enkele kilometers afstand. Verder is het mogelijk om Jawa gerelateerde koopwaar aan te bieden, als tegenprestatie verwacht de organisatie een bijdrage voor de verloting. Motorliefhebbers die graag een kijkje willen nemen bij het treffen en zich willen vergapen aan de vele prachtige Jawa’s ,CZ’s en Velorexen zijn van harte welkom. Wil je deelnemen stuur dan een inschrijformulier. Wil je meer informatie, raadpleeg deze site of stuur een e-mail aan info@jawatreffeneverdingen.nl.

De Jawa fabriek komt ook naar Everdingen. Zij willen daar hun nieuwe Sportard 660 presenteren. Dit is een zeer fraaie all-road met een eencilinder viertakt van 660 cc.

Meer info op www.jawa.eu



Toch maar even kijken komend weekend :] :]
Kan ik eindelijk de nieuwe 660 bekijken 8-) 8-)
Hey, deze diskussie had ik nog niet ontdekt, maar nu wel, dankzij Woldbeater. :}
Leuk, en zie je wellicht vrijdag al in Everdingen. Rijdt een 31 jaar oude, metallic rode en nog steeds glimmende 634 met (nu nog) één klok :]
 
Tja, ik heb geprobeerd om een Jawa 660 te kopen :N
Er is niet aan te komen.
Jan Moesker wil ze niet meer invoeren, omdat ze niet hun afspraken nakomen.
Jawa heeft een geldschieter nodig, zodat ze met wat kapitaal weer fatsoenlijk kunnen produceren en leveren.
Het zou leuk zijn als ze de techniek van het gebroederlijke MZ kunnen overnemen.
Zoals we al weten is MZ gestopt met het maken van motorfietsen.
Maarrrrr, het blijft voorlopig maar afwachten.

Voorlopig maar blijven sturen met mijn geweldige en vooral betaalbare koreaan ;)
Heb je Wallonië al geprobeerd? Heb contact met hen gehad. Ze willen en kunnen wel leveren. De bijna 7000 euro is echter voor mij wel even een hindernis. Bovendien wil ik graag een Californian (een echte), maar daar is bijna niet meer aan te komen. '(

Hm, zie dat de eerdere 6999 euro inmiddels boven de 7000 uitgekomen is.
 
Laatst bewerkt:
Hij is misschen wat prijzig |(
Maar ik denk dat hij geweldig zit ( juiste driehoek) en goed is afgemonteerd.
En niet te vergeten:

:} :} geen massa :} :}

Dus eerst maar eens voelen en proeven :9

Ik weet dat hij in Belgie verkocht wordt, maar ik wil hem wel via een dealer kopen voor eventueel onderhoud en garantie

Ik kom vrijdagmorgen of zaterdagmiddag of zondagmorgen *D
(moet werken dit weekend)

Ik kom wel met mijn zwarte Hyosung GT 650 EFI ( met veel kabaal) :X :X
 
Laatst bewerkt:
Nou nou, ik gisteren helemaal over de dijk naar Everdingen, om te gaan kijken naar de 660.
Heb ik al die bochten moeten nemen met dat mooie weer :]
Zo veel mogelijk over de dijk. Uren rijden ;)
Is die beste man door omstandigheden niet gekomen |(

Wel was het treffen heel leuk en goed georganiseerd. :} :}
Ik heb nog wel even een rondje op de nieuwe 250 four gereden ( ook in Californian uitvoering)
Leuke machine :}

full


Als ik alleen in Nederland zou rondrijden was dit een prima optie geweest.
Nederland met al die onvriendelijke springbulten en , zeker in de achterhoek, overdreven veel 60 km wegen.

Maar goed
Ik was gegaan voor de jawa 660 sportard..................wordt vervolgd :W
 
Laatst bewerkt:
Damn, das een leuk ding!

Die tank die er op zit lijkt heel erg op de tank die mn vader toen op zn 350 had (1976 dacht ik).
Dat ding reed best goed, was alleen niet snel, mn broertje bleef hem op zn (gigantisch opgevoerde) Puch voor...
 
Ben vandaag naar Everdingen geweest. Hele mooie omgeving. Er waren wel een paar Tsjechen en Duitsers met een 650. De californians waren ook erg mooi. Er was ook een nieuwe Cali met een 2 takt blok.
Nog meer mensen naar everdingen geweest?
 
Bij een Jawa hoort een Jawa prijs.....zeker met een chinees namaak Honda blok eronder.
 
deze stond er ook op de meeting in Everdingen(bedankt voor de foto soojo)
het is de nieuwe 634 met 250 4taktblok
ik rij de originele van 30 jaar oud met 350 2taktblok
zeg nu zelf prachtig toch
daar liggen volgens mij mogelijkheden voor jawa,terug naar vroeger met de nodige modernisaties en je krijgt dit en de nieuwe california
full
 
Dit vind ik dus een mooie fiets als de prijs een beetje aanvaardbaar is dan heb ik dit liever dan een jap (bv tussen de 3500 en 4000 Euro)
 
ik vind het zelf heele mooie fietsen! een beetje echt het oudere motor gevoel!
en daar houd ik ook wel van! maarjah op dit moment is het niks voor mij!
 
Vind ze echt niet allemaal even mooi, maar er zitten zeker leuke machientjes tussen!! Zeker de Jawa 634 spreekt me wel aan! Ook de 660 sportard is een leuke fiets! :)
 
Bij een Jawa hoort een Jawa prijs.....zeker met een chinees namaak Honda blok eronder.

Er zit een jawa prijs op... In Belgie kost hij 3500 euro, dus hier ongeveer 4000

Jawa gaat niet in zee met een fabrikant die rommel verkoopt, geloof ik.
Blok is volgens mij van Daelim...
Trouwens komt er tegenwoordig ook goed spul uit China, Taiwan en Korea ;)
Ik kan het weten gezien mijn ervaringen met Hyosung. (Korea) 8-)
Weet je trouwens hoeveel onderdelen van BMW, Honda enz. uit India, China, Korea komen :Y
 
Laatst bewerkt:
De heimwee is zo groot.....na het zien van al dat moois op het treffen
Dat ik volgende week weer een orginele 634 op ga halen :9
4.000 zou een mooie prijs zijn. :Y Goed besluit. *O* Occasion. :+
Er zit een jawa prijs op... In Belgie kost hij 3500 euro, dus hier ongeveer 4000

Jawa gaat niet in zee met een fabrikant die rommel verkoopt, geloof ik.
Blok is volgens mij van Dealim...
Trouwens komt er tegenwoordig ook goed spul uit China, Taiwan en Korea ;)
Ik kan het weten gezien mijn ervaringen met Hyosung. (Korea) 8-)
Weet je trouwens hoeveel onderdelen van BMW, Honda enz. uit India, China, Korea komen :Y
Motorblok van de F650 wordt al jaren bij Loncin gemaakt. *O*
Heb ik trouwens een quad van gehad.
 
Laatst bewerkt:
Misschien staat mijn eerste en rode 640 er wel bij.. in 1992 nieuw gekocht. :')
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan