chopper van 75 euro??!!

chopachop

Die hard MF'er
5 feb 2006
366
0
heee ik heb een nieuw brikkie erbij nl. een kawasaki 440ltd beltdrive gekocht voor 75 pleuries.
een bult roest en het blok en versnelling zat vast.
eerst maar s ff de bouggies eruit gedraait en het blokje volgegoten met diesel.
versnelling was wat lastiger daar had de vorige eigenaar zijn handjes al s bij laten wapperen.
de boutjes van de coverplaat zaten vast geroest en hij had de kopjes eraf geboord,maar de cover zat nog steeds zo vast als een huis.
na vele malen inspuiten met wd40 en kruipolie maar voorzichtig een breekijzer eropgezet.
met als resultaat cover kapot!
balen dus,maar niet heus want nu bleek waarom er niet kon worden geschakeld.
de as van de versnelling zat vast in de coverplaat,die nu kapot was en ik kon dus schakelen.
vervolgens ff een accu en wat olie gescoord en geprobeerd of het blokje al los was,ja dusss.
olie ververst accu drin en starten maar,en na een paar keer deed ie het ook nog.
dus straks nog s ff kleppen stellen nokkenas ketting spannen en ontsteking checken.
en dan alles uit elkaar en verbouwen die zooi.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/330717/e133a2d4c7b5296b161d1f3cebb9719f (kawa1.JPG)​
 
De makkelijkste versnellingsbakreparatie!


full
 
he leuk man , ik heb er sinds kort een 450ltd beltdrive bij.
hier zat ook heel de handel van vast maar hij was al gechopt, 6 gradenbalhoofd, 150 achterbandje, verlaagd achter. moest een andere carb. hebben ,gasklep zat vast en dan ook echt vast :(
verder werkt alles........geloof ik

heb da ding geruild tegen een oude gs 550. :+

stuur morgen wel een piccie, enne hou me op de hoogt van wat je gaat doen...of niet O-)
 
ja ik wil hem achter fors verlagen ,soloseat,alles matzwart,behalve het blok,ander stuur,ander achterspatbord,ik zie wel wat er in me opkomt. *D
 
ziet er netjes uit zeg,achterkantje wil ik ook ongeveer zo maken.
 
maar dan geen roestige schokdempers.....toch :?

nee, het zijn hele korte stugge hagon dempertjes, maar ik denk dat ik er nieuwtjes op zet met de tijd ik moet eerst eens kijken of hij het doet maar dat kan pas als mijn carbs. binnen zijn. zijn besteld.

verder was de accu verrot, keerringen v.vork zijn lek en de koppeling zat vast gekleefd (die is nu los). en ik poets me de zenuwen :( ding had ene jaar buiten gestaan.
 
heee ik heb een nieuw brikkie erbij nl. een kawasaki 440ltd beltdrive gekocht voor 75 pleuries.
een bult roest en het blok en versnelling zat vast.
eerst maar s ff de bouggies eruit gedraait en het blokje volgegoten met diesel.
versnelling was wat lastiger daar had de vorige eigenaar zijn handjes al s bij laten wapperen.
de boutjes van de coverplaat zaten vast geroest en hij had de kopjes eraf geboord,maar de cover zat nog steeds zo vast als een huis.
na vele malen inspuiten met wd40 en kruipolie maar voorzichtig een breekijzer eropgezet.
met als resultaat cover kapot!
balen dus,maar niet heus want nu bleek waarom er niet kon worden geschakeld.
de as van de versnelling zat vast in de coverplaat,die nu kapot was en ik kon dus schakelen.
vervolgens ff een accu en wat olie gescoord en geprobeerd of het blokje al los was,ja dusss.
olie ververst accu drin en starten maar,en na een paar keer deed ie het ook nog.
dus straks nog s ff kleppen stellen nokkenas ketting spannen en ontsteking checken.
en dan alles uit elkaar en verbouwen die zooi.

Kijk dat zijn berichten, je lijkt mij wel _O-
 
ik denk dat ik hem achter semi-hardtail maak met een vaste"buis" ipv schokbreker,omdat ik hem echt extreem lager wil,verder wil ik eerst een even een groffe opzet maken zodat ik weet hoe ik hem wil hebben.
dan moet ie uitelkaar want het frame is nogal roestig en dat wil ik dus spuiten.
mischien nog s het blok reviseren maar voorlopig draait ie goed.
ondertussen alvast wat spul gedemonteerd en de tank in de primer gezet,achterrem weer gangbaar gemaakt,en de wielen aangepakt,want er zat nogal wat oxidatie op.











full
 
oh ja ook nog een ander stuurtje gemaakt koste me ook al weer 2,50 euro,wordt het toch nog een dure.
ik wil proberen om zo low-budget mogelijk toch een mooie bike te maken,omdat ik ook nog met mijn xs chop bezig ben.
 
nou hier hoe ie dr nu bijstaat,tankje matzwart gespoten,schokdempers waren toch lek dus ff de veren ertussen uitgehaald.
nu is ie dus zo laag als ik hem hebben wil,stukje achterframe dr afgezaagd.
nu begint het iets te lijken.
voorlopige score:75 euro voor de motor
10 euro overschrijving
45 euro accu en olie en wat klein spul
2,5 euro stuur
2 euro busje matzwart
totaal dus 134,5 euro tot nu toe














full
 
ja de fotos zijn idd onduidelijk mijn camera is een beetje in de war die moet ik nog ff fixen dan volgen er meer fotos.
 
heb vandaag een ander carburateurtje gemonteerd enne... heel de bike is nou schoon door de benz :( :(
kon alles er weer afhalen da kreng lekte aan alle kanten, dacht ik start hem even nou ..bijna '( morgen weer een dag.
carb is nou schoon (hoop ik ) en ik hoop ook dat hij het morgen doet zonder een fontein van benzine na te laten in de garage. :+
 
hier de beloofde fotos,mijn camera maakte nogal onduidelijke fotos bij het flitsen dus ik heb hem ff buiten gezet.
dit is ongeveer de look waar ik voor ga laag&breed.
de tank heb ik nog wat effect gegeven met glanszwart,buddy gemaakt van een oude jas.
blok alvast een beetje schoongemaakt.(hoop werk),en ook de tank voor wat hoger geplaatst voor de lage look.
teller ombouw gespoten,ook de zijkapjes.
nu het uitlaat systeem nog alleen moet ik daarvoor nog een paar busjes hebben die tussen de bevestiging en het blok horen.
ook zoek ik nog een andere afdekplaat voor om de versnellings as.
verder mischien nog een paar forward controls maken en een side mount,daarvoor zoek ik dus nog een klein achterlicht inc.remlicht en kent pl verlichting.
middenbok moet er nog af en ik moet nog ff kijken of de voorvorkkeeringen(mooi scrablewoord)niet lekken.
en nog het voorste remblokje vervangen.
juist het erg low-budget gebeuren maakt het xtra leuk om er iets moois van te maken.
















full
 
viragohenkie,das knap kut man zo'n lekke carb maar ja dan kun je wel een tijdje lekker benzine snuiven.
hier trouwens ook nog een achteraanzicht denk die dikke toeter van een uitlaat maar even weg want dat word toch anders,denk dat ik voor een kale buis ga.

















full
 
Terug
Bovenaan Onderaan