Old Tricks never Die

Bugeater

MF veteraan
9 okt 2003
3.146
4
Meppel
Beetje aan het struinen; levert nog wel eens leuke truukjes op. Zo ook op deze site.
... waar voor de liefhebbers ook behoorlijk wat seffentiesmeuk op staat...

Maar zo stond er ook iets op wat de beste man een turbulater noemt. Iemand hier ervaring mee, of wel eens van gehoord?
 
Hoop niet dat ooit zo'n vinnetje je carb in vliegt van dat gemodificeerde bierblikje.. ( zal best wel vaak gebeurd zijn :+ ) Turbulator, geinig idee dat wel. :)
 
coole site

lijkt een beetje op stick met schapenvet.

ik wil niet weten hoe jij weet hoe een 'stick met schapenvet' eruit ziet...en wat je daar zoal mee doet...en bij wie...
;)

Maar idd een leuke site, maar eh, niemand ervaring dus met die vinnetjes? Of eerder van gehoord? Ik zie die dingen nog niet zo gauw afknappen trouwens, en het prototype(!) was gemaakt van een blikkie; dit ziet er behoorlijk steviger uit.
 
die turbulators en al die andere vergelijkbare meuk met mooie namen is in de auto wereld (usa cars dan) al jaren een onderwerp van grote hilariteit..

zo'n ding "turbulatort" namelijk maar 1 ding:
jouw centen in de zak van de verkoper, en meer doet ie ook echt helemaal niet..
 
Hoi iedereen,misschien dat jullie dit trucje al kennen maar dat hoor ik dan wel.
Om een stroom draad door een frame buis te krijgen is meestal een lastige klus, om dat je met kleine openingen werkt. De truc is deze, meet de lengte van het ene naar de andere opening, pak een stuk garen dat iets langer is, druk dit bijna helemaal in de eerste opening en plak een stukje tape over het einde van het garen en de opening ,dan een stukje dunne slang aan de stofzuiger maken b.v met tape, slangetje voor de andere opening houden stofzuiger aan en daar is je draad.Je hoeft alleen je stroom draad aan het garen te maken en je trekt hem er zo door heen makie.

Gr.
full
 
En als je die draden nou door een turbulator heen wil doen, hoe pak je dat dan aan?

ik snap de sprong van carbs naar framebuizen niet zo erg
 
meneer Meester van http://www.snakesbikes.com/content/ beweerde vanmiddag dat ie 1,5 pk (jawel) erbij kreeg met zo'n geiteoog tussen carb en spruistuk....en dat de motor mooier stationair liep...

het zou dus kunnen dat het hier en daar soms werkt...maar ik ben niet overtuigd
 
meneer Meester van http://www.snakesbikes.com/content/ beweerde vanmiddag dat ie 1,5 pk (jawel) erbij kreeg met zo'n geiteoog tussen carb en spruistuk....en dat de motor mooier stationair liep...

het zou dus kunnen dat het hier en daar soms werkt...maar ik ben niet overtuigd


die geitenogen vallen dan wel weer onder een andere categorie dan motoren hoor.

niet dat ik daar iets vanaf weet natuurlijk.

O-)
 
met turbulator +1,5 PK??? en dan met dragpipes gaan rijden -2,5 PK, en ik geloof ook niet dat je pk winst hebt met dat tubo ding, meer trekkracht in het midden gebied geloof ik nog wel, maar een slechtere topprestatie omdat het gewoon een restrictie is, dan kun je natuurlijk wel weer je koppen laten flowen enz enz }) })
 
met turbulator +1,5 PK??? en dan met dragpipes gaan rijden -2,5 PK, en ik geloof ook niet dat je pk winst hebt met dat tubo ding, meer trekkracht in het midden gebied geloof ik nog wel, maar een slechtere topprestatie omdat het gewoon een restrictie is, dan kun je natuurlijk wel weer je koppen laten flowen enz enz }) })

Yep, is toch zo; is gemeten voor en na plaatsing op een dynabank.
 
Die dingen kunnen inderdaad helpen om je vermogen iets
omhoog te krijgen maar net zoals bij veel dingen is dit
een onderdeel van het geheel.
Je krijgt er inderdaad een betere luchtstroom waardoor
de brandstof makkelijker en sneller mengt met de lucht.
Als je verder weinig veranderd aan de motor zal de winst
minimaal zijn of kan zelfs tegen gaan werken.
In combinatie met het flowen van een kop en andere nokkenstokken
kan het net die ene dip uit het middengebied halen.

Zeldzame
 
Kent iemand dit?

Xado? Is schijnbaar niet het zoveelste olieadditief, maar iets met ".... slimme deeltjes...".
 
Hummm.....

Ben geen scheikundige, maar als dit echt zo goed zou werken als men omschrijft, waarom is het dan zo onbekend bij het grote publiek?
 
wat wel werkt is (hear hear) redline heavy shock proof bak olie...

ik heb er nu van dat spul in zitten (het is net bloed, heel weird) en ik kende mijn bak niet weer, niet meer knallen bij in 1 zetten, niet meer knallen bij terugschakelen en je kan schakelen zonder dat het op een karate trap lijkt, super spul.........te koop bij (kost je een biertje M.) Bike Hospital


als ik hier eerder van gehoord had had ik het ook in mijn Guzzi gemikt, die vinden dat ook vast lekker...
 
Hmmm... iemand vertelde me dat je er ook hele dikke olie in kunt mikken...?
Dan zou hij ook veel soepeler schakelen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan