Spyball hulp gevraagd

Martijn02

Die hard MF'er
26 jul 2005
258
0
Huizen
Ik heb vanmorgen een 2ehands spyball royal (AM/8510-NL) op de kop weten te tikken. Nu heb ik het ding opgehaald. Hij is helemaal compleet, ik heb de montage- en gebruikshandleiding erbij, kaartje met de nood-uitschakelcode, 2 zendertjes, hij heeft er zelfs het SCM certificaat bijgedaan (alsof ik daar wat aan heb)

Helaas heeft de vorige eigenaar bij het uitbouwen de kabeltjes niet gelabeld oid, maar de boel er gewoon uitgeknipt. Ik zit dus met een spyball met een bos van 1 zwarte kabeltjes er uit waarvan ik niet kan zien wat wat is.

full


Nou heb ik 3 vragen:

- Heeft er iemand een pinout van de aansluiting op de spyball? of weet hoe ik er aan kan komen?

- De vorige eigenaar heeft de boel met goedkoop elektratape aan elkaar geplakt, bij het loshalen van die zooi zit er meer lijm aan de kabels dan aan het plakband. Hoe maak ik dat schoon (zonder de kabels op te lossen? beetje terpetine?

- en tot slot: Waar bouw ik hem het handigst in bij een Yamaha FZ6 Fazer 2005 (ik wil de (toch al kleine) ruimte onder m'n zadel liever niet gebruiken...
 
Ik heb vanmorgen een 2ehands spyball royal (AM/8510-NL) op de kop weten te tikken. Nu heb ik het ding opgehaald. Hij is helemaal compleet, ik heb de montage- en gebruikshandleiding erbij, kaartje met de nood-uitschakelcode, 2 zendertjes, hij heeft er zelfs het SCM certificaat bijgedaan (alsof ik daar wat aan heb)

Helaas heeft de vorige eigenaar bij het uitbouwen de kabeltjes niet gelabeld oid, maar de boel er gewoon uitgeknipt. Ik zit dus met een spyball met een bos van 1 zwarte kabeltjes er uit waarvan ik niet kan zien wat wat is.

(Afbeelding)

Nou heb ik 3 vragen:

- Heeft er iemand een pinout van de aansluiting op de spyball? of weet hoe ik er aan kan komen?

- De vorige eigenaar heeft de boel met goedkoop elektratape aan elkaar geplakt, bij het loshalen van die zooi zit er meer lijm aan de kabels dan aan het plakband. Hoe maak ik dat schoon (zonder de kabels op te lossen? beetje terpetine?

- en tot slot: Waar bouw ik hem het handigst in bij een Yamaha FZ6 Fazer 2005 (ik wil de (toch al kleine) ruimte onder m'n zadel liever niet gebruiken...

Je kunt het gewoon schoonmaken met wasbenzine.. Dat lost geen kabel op.. Wat betreft de 1e en laatste vraag weet ik geen antwoord op.. Een spyball alarm is een plat kastje.. en de kabels kun je makkelijk onder de buddy wegwerken.. Maar dat is mijn mening.. Meestal onder het zadel zit nog wel een plekje, maar probeer het wel op een waterdichte plek te monteren, want daar kunnen die kastjes niet zo heel goed tegen...
 
Kabels gingen prima schoon met een beetje terpentine. En nadat ik alles zo'n beetje had uitgezocht kwam ik onder de zwarte afdekkap van de stekker allemaal nummertjes tegen op de kabeltjes die precies correspondeerden met de manual *O*

Dusseuh.. nu alleen nog een plekje op de motor vinden.
 
is maar een klein beetje, maar dan zit je recht boven de uitlaatdemper, en die wil wel eens erg warm worden (Kabeltjes van het achterlicht lopen daar in van die hitte-bestendige hoezen)

Ik zit te kijken, volgens mij is er iets voor de buddy onder de achter/onderkant van de tank welk wat ruimte... Daar zit ook de ECU.
 
even voor de historie hoe het is afgelopen:

De pin-aansluiting en manual had ik natuurlijk al, ik moest alleen uitvinden welk draadje welke aansluiting was (ze zijn namelijk allemaal zwart) Uitindelijk heb ik onder de afdekkap van de stekker nummertjes op de kabel gevonden dus dat was al geen probleem meer.

Voor het alarm was met geen mogelijkheid meer een plek te vinden. Onder de tank paste het allemaal net niet, en in het kontje was ook geen ruimte. On de buddy paste wel, maar heel onhandig omdat het opbergbakje onder de buddy niet echt vlakke stukken had en het alarm dan raar omhoog zou staan.

Dus uiteindelijk heb ik gekozen voor een plekje in de rechter-"wang" van de topkuip. Ook niet ideaal, maar de minst erge plek denk ik. Een groot deel van de aansluitingen had ik in de kuip al voor handen. Knipperlichten en contact (een van de parkeerlicht-lampjes) en de les was ook makkelijk aansluiten.

De rest van de kabels door de slang aan de rechterkant bij het frame naar binnen, en dan kom je voor bij de accu uit. Daar de + en - draden aangesloten, en kon ik ook meteen de startblokkering pakken. Ik heb de aansturing van het startrelays (welke op de accu zit) onderbroken.

Met de binnenkant van de kuip weer gemonteerd zit het alarm "hoog en droog", en doordat er weinig metalen delen in de buurt zitten is de ontvangst van de remote ook prima. Eigenlijk ben ik er mest happy mee zo...

Het was wel 2 avonden klussen, en heeft de nodige kopzorgen gekost. 't gaf toch wel voldoening om het zelf netjes in te bouwen.
 
Heb je die alarm misschien nog steeds en hoe bevalt die ?
Ik heb ook zo n alarm in mijn honda sc44. Ik baal ervan dat die niet werkt, moet blijkbaar opnieuw ingesteld worden en weet niet hoe.
Kun je mij helpen?
robert van engelen aap punt nl


Je kunt het gewoon schoonmaken met wasbenzine.. Dat lost geen kabel op.. Wat betreft de 1e en laatste vraag weet ik geen antwoord op.. Een spyball alarm is een plat kastje.. en de kabels kun je makkelijk onder de buddy wegwerken.. Maar dat is mijn mening.. Meestal onder het zadel zit nog wel een plekje, maar probeer het wel op een waterdichte plek te monteren, want daar kunnen die kastjes niet zo heel goed tegen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan