Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Wie gaat er mee klaverblad racen?

Pagina's:
«
»

Moderator

Il Mattone

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator

Gevonden zoekwoorden: -1

quote:

Ik zou denken..."platsch..."...

Reg. datum:
30 mrt. 2005

Gevonden zoekwoorden: klaverblad

quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:17 schreef ThunderSTreak het volgende:
Het seizoen komt er weer aan!!!! Lekker scheuren op het klaverblad! Prima voor het imago van motorrijders!

Kijk maar eens naar dit dodelijk gedeukt imago en verplaats je eens in de bestuurder van de witte Golf!

Haha _O-

Boeiend dat imago van motorrijders, lekker raggen en bleren :Y :W

29 april 2007 [+1]

Reg. datum:
27 jul. 2002

quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:22 schreef Baksteen het volgende:
[...]

Al jij van harde muziek houdt en je woont in een flat, kun je ook niet kortaf zeggen dat die buren naast en boven/onder je dan maar in een hutje op de hei moeten gaan wonen.

Dit zou onder vrijheid van meningsuiting vallen en is derhalve niet correct wat jij hierboven schrijft naar wij dachten :N
Als je gaat slapen met een jeukend gat, sta je op met een stinkende vinger.

de brombeer

Reg. datum:
21 jun. 2004

quote:

Op zaterdag 11 maart 2006 19:22 schreef Baksteen het volgende:
Je begeeft je in het verkeer en dat is een maatschappij op zich, waarin jouw actie's direct invloed kunnen hebben op een ander.

mooier had ik het niet kunnen omschrijven...
dit krijgt een buschauffeur aan het einde van de opleiding ook mee..

jammer genoeg zijn d'r veel collega's die dit gelijk maar weer vergeten..
Bij mijn geboorte had ik de keuze: of een kanjer van een lul ofwel een formidabel geheugen. Ik kan me niet meer herinneren wat ik toen gekozen heb.

29 april 2007 [+1]

Reg. datum:
27 jul. 2002

quote:

Ik zou denken, 6 posts hierboven zou je vroegahzo gedacht hebben, maar vanwegen hetgeen je meegemaakt hebt nu niet meer :Y

Moderator

Il Mattone

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator

quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:23 schreef Flourik het volgende:
Gaat het lekker met je (op wijsneuzerige toon geopteerde) uiterst objectieve visie op mensen die wel eens een klaverbladje pakken of niet Thunderstreak?

Iedereen die klaverbladjes rijdt weet heus wel wat voor consequenties dat in kan houden en die gozer in die golf moet toch echt beter opletten B| tuurlijk is het behoorlijk kut om een motorrijder voor je te zien komen, maar zelfs een golf (niet perse de GTI-versie) moet sneller kunnen remmen dan op het filmpje :(

Veel succes bij Koos en je vriendjes van auto-forum met je moralistische gebrabbel, waar velen van ons (waaronder ik) zich niet eens aangesproken door hoeven te voelen :W

Oorzaak en gevolg worden nu nogal door elkaar gegooid.

Ik lees van dat als jij erg veel te hard rijd en je knal op een auto die zomaar afslaat of de weg oversteekt je dan niet kunt zeggen dat snelheid medeoorzaak is, je moet kijken naar wie de fout maakt, de oversteker en die moet je vierendelen, als hij beter opgelet had dan had die snelheid tenslotte niets uitgemaakt!!

Als die motorrijder zichzelf niet onderuit had gereden dan had die golf gewoon verder kunnen rijden zonder de aankomende nachten slecht te slapen.

eea ietwat zwart-wit gesteld, maar dat past dan iig goed bij de quote

Moderator

Il Mattone

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator

quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:35 schreef BasE het volgende:
in die golf zat gewoon een buschauffeur. klaar.

Dat zijn de ergste, buschauffeurs die in hun eigen tijd in een witte golf rijden :(

quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:21 schreef mr Q het volgende:
[...]

HEEE :( :( :(

echte buschauffeurs rijden geen golf :N :N

en 25 meter bus hobbelt minder als je een klaverbladgek onder
de wielen krijgt :9~ :9~

Dat zijn iddde ergste, buschauffeurs die in hun eigen tijd in een witte golf rijden :(

Zeg...wat rijdt nou een beetje buschauffeur eigenlijk wel voor auto... :? O-) :?

Kortste BAN!!!

Reg. datum:
26 aug. 2002

quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:17 schreef ThunderSTreak het volgende:
Het seizoen komt er weer aan!!!! Lekker scheuren op het klaverblad! Prima voor het imago van motorrijders!

Kijk maar eens naar dit dodelijk gedeukt imago en verplaats je eens in de bestuurder van de witte Golf!

Ga lekker naar het www.moraalridder-forum.nl ofzo, zeikert.
Vrouwen kunnen een orgasme faken, mannen de hele relatie.

29 april 2007 [+1]

Reg. datum:
27 jul. 2002

quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:35 schreef Baksteen het volgende:
[...]

Zeg...wat rijdt nou een beetje buschauffeur eigenlijk wel voor auto... :? O-) :?

minivan O-)

Moderator

Il Mattone

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator

quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:26 schreef mr Q het volgende:
[...]

mooier had ik het niet kunnen omschrijven...
dit krijgt een buschauffeur aan het einde van de opleiding ook mee..

jammer genoeg zijn d'r veel collega's die dit gelijk maar weer vergeten..

Damn..nog even en we gaan binnenkort echt om elkaar geven.... *D ;)

Moderator

Il Mattone

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator

quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:27 schreef Ferrekau het volgende:
[...]
Ik zou denken, 6 posts hierboven zou je vroegahzo gedacht hebben, maar vanwegen hetgeen je meegemaakt hebt nu niet meer :Y

idd, mijn emotie;s raken nogal in de war, mede doordat Mr.Q en jij ook beide in dit topic verschijnen....ik ben geestelijk soms best stabiel, maar een mens kan maar zoveel hebben voordat t teveel word.... -O-

quote:

:+ :} _O-

En ALS hij dan al motor rijdt zal t wel een zijspan zijn... :P :?

Reg. datum:
09 mei. 2004

Wel een goede automobilist! *D Menigeen zou dat macht over het stuur verloren hebben.Is vast motorryder en heeft het geoefend om over een band te ryden in eoa vro cursus :? Trouwens nieuwste trend van dit seizoen is om met je knie langs de vangrail vonken te trekken met je met titanium voorziene sliders,wel opt blad natuurlijk.Ik maak wel fotoos ok? |(

de brombeer

Reg. datum:
21 jun. 2004

quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:35 schreef Baksteen het volgende:
Zeg...wat rijdt nou een beetje buschauffeur eigenlijk wel voor auto...

een rode B| B| B|

en als het weer meezit zijspan :Y
Bij mijn geboorte had ik de keuze: of een kanjer van een lul ofwel een formidabel geheugen. Ik kan me niet meer herinneren wat ik toen gekozen heb.

ZXR750 !

Reg. datum:
20 sep. 2003

Geen leuk filmpje. Waarom mag dit eigenlijk blijven staan als topic op zich?
Om ons eraan te herinneren dat we allemaal rustig aan moeten doen?

Kan dit niet in het filmpjes topic? Of anders helemaal weg, gezien de policy om geen topics te openen voor ongelukken waar je zelf niet bij betrokken bent?

Dat de topicstarter ook nog eens zo'n lekker moralistisch toontje aanslaat doet me bijna denken dat deze meneer zelf geen motorrijder is.
Greetz
Martian
Bent u voor de afschaffing van snelheidsbeperkingen of voor een onbeperkte maximumsnelheid?

4safety

Reg. datum:
09 feb. 2003

quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 20:06 schreef Martian Maniac het volgende:

......................
Dat de topicstarter ook nog eens zo'n lekker moralistisch toontje aanslaat doet me bijna denken dat deze meneer zelf geen motorrijder is.
Greetz
Martian

:] Niets is minder waar. :]

En het moralistisch toontje is toch echt wat de lezers zelf ervan maken in hun brein: zij ervaren het als moralistisch. Ik heb het eerder cynisch bedoeld!
Where ever you go, go! When fast, go safe!

ZXR750 !

Reg. datum:
20 sep. 2003

Voor wie was het dan bedoeld? En wat is het doel om dit filmpje hier te laten zien?

Er worden wel meer nutteloze dingen gepost hiero, maar ik vind dit niet echt prettig/grappig/informatief/leuk gespreksonderwerp/conform met de gebruikerpolicy (doorhalen wat niet van toepassing is).
Bent u voor de afschaffing van snelheidsbeperkingen of voor een onbeperkte maximumsnelheid?

Moderator

Il Mattone

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator

MMhhwwooaaoahh....ik vond dit meer een filmpje om naar aanleiding hiervan nog even over je eigen veiligheid na te denken, zo "aan het begin van het seizoen" en vandaar dat hij openbleef *D

Maar goed, modden is mensenwerk, met verschillende inzichten en meningen.

Als je dan toch de overeenkomsten daarin wil zien...zou je kunnen zeggen dat sommige agenten perse wel en sommigen niet schrijven voor een wheely ...?? ;)

4safety

Reg. datum:
09 feb. 2003

quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 20:21 schreef Martian Maniac het volgende:
Voor wie was het dan bedoeld? En wat is het doel om dit filmpje hier te laten zien?

Er worden wel meer nutteloze dingen gepost hiero, maar ik vind dit niet echt prettig/grappig/informatief/leuk gespreksonderwerp/conform met de gebruikerpolicy (doorhalen wat niet van toepassing is).

Ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat het geen prettig onderwerp is. Dat was het voor de betrokken personen namelijk ook niet.

Aangezien ik het hele jaar vele kilometers op de motorrijd, vind ik het zo vreselijk jammer dat wanneer het motorseizoen begint we vaak te maken krijgen met een "eerste zwart weekend". Mijn doel is motorrijden veiliger te maken. Steek ik privé erg veel tijd in. Een ik dacht dat een gewaarschuwd mens voor twee telt. velen hier denken daar kennelijk anders over. Hun goed recht. Moeten ze fijn zelf weten. Wel vind ik dat ik hen mag wijzen op hun verantwoordelijkheid jegens medeweggebruikers en hulpverleners die vaak met de gevolgen van dit handelen geconfronteerd worden. Dat is mijn goed recht.

Street Triple RRRR

Reg. datum:
14 jul. 2003

Hulpverleners worden er voor betaald mijn darmen van de weg te schrapen, moeten ze ook niet zeiken :+

Black Pussycat

Reg. datum:
06 mrt. 2005

quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:32 schreef Baksteen het volgende:
[...]

Oorzaak en gevolg worden nu nogal door elkaar gegooid.

Ik lees van dat als jij erg veel te hard rijd en je knal op een auto die zomaar afslaat of de weg oversteekt je dan niet kunt zeggen dat snelheid medeoorzaak is, je moet kijken naar wie de fout maakt, de oversteker en die moet je vierendelen, als hij beter opgelet had dan had die snelheid tenslotte niets uitgemaakt!!

Als die motorrijder zichzelf niet onderuit had gereden dan had die golf gewoon verder kunnen rijden zonder de aankomende nachten slecht te slapen.

eea ietwat zwart-wit gesteld, maar dat past dan iig goed bij de quote

De reden dat oorzaak en gevolg door elkaar gehaald worden is, dankzij onze vriendelijke enigszins moralistische TS en bijbehorende topictitel.

Noem het topic dan "Front Anti Klaverblad" en ga met ze alle daarin zitten blaten over wat voor eikels die klaverbladracers zijn. Met allemaal beknopte en subjectieve meningen leidt dit vast tot interessante discussies........ B|

Of nee, dat is juist wat niet gewild is. Noem het topic "Schaart U hier witte golfrijders en andere anti-klaverbadracers" en begin een hetze tegen ze. Met een fotocameraatje bij KB's gaan staan en piccies maken en overhandigen aan de politie.

Ik wil best begrijpen wat TS probeert met dit topic, maar bij mij werkt een dergelijke bijdehante aanpak in aanpak eerder averechts. Het is toch niet de intentie van de motorrijder om een andere weggebruiker in gevaar te brengen. Zoals sommigen in dit topic trachtten aan te geven, kan je dan eigenlijk niks meer doen.

Of hebben alle moraalridders hier nog nooit eens te hard gereden (kan ook erg gevaarlijk zijn voor andere weggebruikers) of bijvoorbeeld met sporten iets naars mee gemaakt waarbij p.o. iemands been/arm brak. What I'm trying to say: Als we over oorzaak gevolg gaan praten dient ook de intentie mee genomen te worden en ik denk niet dat die bij de motorrijder anders was dan een beetje lol hebben.
Don't just go with the flow!

!?

Reg. datum:
08 apr. 2005

quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:59 schreef ThunderSTreak het volgende:
[...]

Klassieke fout. Motorbestuurder neemt de bocht met te hoge snelheid. Ziet op het laatste moment verkeer op de hoofdrijbaan (Bestelwagen en Golf) en moet daardoor zijn bocht nog scherper maken (naar binnen sturen) om niet op de hoofdrijbaan te eindigen. Op dat moment trekt hij dan zijn motor onderuit (een motorban houd nu eenmaal ergens op aan de zijkant). Als je dit inzicht dus niet hebt, moet je hier niet aan beginnen.

oooooooooo, daar heb ik geen last van.
Achter hou ik door een te brede band nog een 5/10mm profiel over wanneer mijn steppies de grond raken met mijn verhoogde brommer.
Voor 0mm dus daar zou het mis kunnen gaan dan!?
Ik ben van nature stout! www.stuntrider.nl

ZXR750 !

Reg. datum:
20 sep. 2003

quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 20:41 schreef ThunderSTreak het volgende:

Ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat het geen prettig onderwerp is. Dat was het voor de betrokken personen namelijk ook niet.

Aangezien ik het hele jaar vele kilometers op de motorrijd, vind ik het zo vreselijk jammer dat wanneer het motorseizoen begint we vaak te maken krijgen met een "eerste zwart weekend". Mijn doel is motorrijden veiliger te maken. Steek ik privé erg veel tijd in. Een ik dacht dat een gewaarschuwd mens voor twee telt. velen hier denken daar kennelijk anders over. Hun goed recht. Moeten ze fijn zelf weten. Wel vind ik dat ik hen mag wijzen op hun verantwoordelijkheid jegens medeweggebruikers en hulpverleners die vaak met de gevolgen van dit handelen geconfronteerd worden. Dat is mijn goed recht.

Dat er veel dodelijke ongelukken gebeuren juist in de eerste weekenden van het motorseizoen is iets wat veel mensen (motorrijders) zullen betreuren. Dat jij je steentje wil bijdragen om dit te voorkomen is misschien lovenswaardig, maar de manier waarop is wel minder. Uiteindelijk zullen deze filmpjes steeds minder effect hebben of gaan mensen ze negeren. Tegenwoordig kap ik mensen ook gelijk af die, zodra ze horen dat ik motorrijd, zo nodig moeten vertellen dat ze wel iemand kennen die is verongelukt en hoe gevaarlijk het wel niet is.

Ik denk dat de meeste motorrijders zich al wel van de gevaren bewust zijn en diegene die dat niet zijn zullen ook heus niet door zo'n filmpje tot inkeer komen.

4safety

Reg. datum:
09 feb. 2003

quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 20:54 schreef Flourik het volgende:
[...]

De reden dat oorzaak en gevolg door elkaar gehaald worden is, dankzij onze vriendelijke enigszins moralistische TS en bijbehorende topictitel.

.................

Ik wil best begrijpen wat TS probeert met dit topic, maar bij mij werkt een dergelijke bijdehante aanpak in aanpak eerder averechts. Het is toch niet de intentie van de motorrijder om een andere weggebruiker in gevaar te brengen. Zoals sommigen in dit topic trachtten aan te geven, kan je dan eigenlijk niks meer doen.

Of hebben alle moraalridders hier nog nooit eens te hard gereden (kan ook erg gevaarlijk zijn voor andere weggebruikers) of bijvoorbeeld met sporten iets naars mee gemaakt waarbij p.o. iemands been/arm brak. What I'm trying to say: Als we over oorzaak gevolg gaan praten dient ook de intentie mee genomen te worden en ik denk niet dat die bij de motorrijder anders was dan een beetje lol hebben.

Om te beginnen: na mijn 'bijdehante' opening van dit topic ben ik zeker niet de enige gebleven die meende bijdehante opmerkingen te moeten plaatsen, maar dat terzijde. En ja, ook ik rijd wel eens te hard (wie niet?)

Je stelt terecht dat heel veel motorrijders niet de intentie hebben medeweggebruikers in gevaar te brenegen; toch zeker een grote meerderheid van de motorrijders heeft die intentie nieth hoop ik. Zo zijn er ook legio automobilisten die nooit de intentie hadden een motorrijder dood te rijden.
Je stelling dat ook de intentie dient te worden meegenomen klopt dan ook niet. Per dag gebeuren er duizenden ongevallen, ondanks het feit dat mensen, veroorzakers, maar ook slachtoffers, niet de intentie hadden een ongeval te krijgen.
En dat is dus het probleem. Men zou eigenlijk de intentie moeten hebben om op een veilige manier van de weg gebruik te willen maken. En helaas, dat begint er mee door erop te wijzen wat de gevolgen zijn van 'intentieloos' handelen.: gevolgen die het voor jezelf kan hebben, en als je dat niets kan schelen, dan toch zeker voor de gevolgen die het voor anderen kan hebben.

V-Raptor 1000

Reg. datum:
27 feb. 2004

Na hem nog eens gelezen te hebben denk ik dat TS inderdaad misschien een iets minder cynische tekst in de openingspost had kunnen zetten..
Dat neemt echter niet weg dat je door zo'n filmpje maar weer eens met de neus op de feiten gedrukt wordt.
Ik vind het alleen wel apart om te zien dat bijna niemand zich 'druk' maakt om wat er te zien is op dat filmpje, maar dat er wordt geprobeerd de meest lollige opmerking te maken. Ik zou wel eens willen weten hoe die personen zich gevoeld zouden hebben als zij zelf met de camera in de hand hadden gestaan.. :z
Schitterende Cagiva V-Raptor 1000 '07 te koop

de brombeer

Reg. datum:
21 jun. 2004

quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 20:47 schreef Bazzie het volgende:
Hulpverleners worden er voor betaald mijn darmen van de weg te schrapen, moeten ze ook niet zeiken

en politieagenten worden betaald om bekeuringen uit te schrijven.
dus moeten overtreders ook niet zeiken..

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1

Hosting by True