Is het echt zo erg? (Motorkeuze)

Joh met een chopper kan je best t hele jaar woon-werk rijden hoor. :Y Ik denk dat ik mijn 500cc Shadowtje 3 x heb laten staan dit jaar omdat t echt té glad was. Verder is file rijden ook best wel te doen. Moet wel zeggen dat ik m deze winter niet tegen pekel beschermd heb, best stom. Hij zag dr eeeecht niet uit, maar gisteren heb ik m helemaal gepoetst en hij glimt weer alsof ie de hele winter binnen heeft gestaan. Ik denk dus dat je gewoon moet gaan voor de motor die je mooi vindt, dan staat dat poetsen je echt niet in de weg hoor! :) Veel succes ermee en lekker gaan touren! :]
 
Ik rij zelf eigenlijk alleen niet als er echt vorst/sneeuw/andere koude en gladde bende is..dus ook nooit op die lagen pekel. Vind het ook niet zo slim om wel woon-werk te doen de laatste maanden..zat dagen gehad dat ik vertrok met prima weer en aankwam in een laag sneeuw of andersom..wil je niet meemaken op de fiets
 
Hoi Boos B,

Pekelrijden hoeft niet zo'n bezwaar te zijn. Ik heb een Savage en rij er ook 's winters mee. Ik rij alleen bij gladheid (sneeuw, ijzel of hagel) niet.
Ik heb naast mijn schuur een kraantje met een slang waarmee ik hem afspoel als er veel pekel gestrooid is. Inmiddels gebruik ik mijn Savage nu 15 jaar en de laatste paar jaar intensief (Enkele ritten per week).

Maar je moet wel wat vaker poetsen, dat is waar. Vooral het aluminium wordt er erg dof van en zo af en toe heb je wat chroom met bloemkooltjes. Aluminium kan je prima poetsen, maar bij chroom met bloemkooltjes blijft er eigenlijk alleen vervangen over.

Mocht je besluiten er een pekelfietsje bij te nemen, zou ik voor een crossertje gaan. Simpel, handzaam (makkelijk bij daadwerkelijk glijden), goedkoop en met de hogedruk te reinigen. En als je een crossertje neemt met alleen een kickstarter, dan heb je niet iedere winter na een half jaar stilstaan een nieuwe accu nodig.
 
hahaha, nee, ik ben nog niet uit mijn keuze. Ik ben een week in bed geweest zonder internet... ziek. Maar nu ben ik er weer.

De reden waarom ik dit gevraagd heb, is denk ik juist niet om de keuze te maken mooi weer / slecht weer, maar om een goede keuze in fiets te maken. Wat ik mooi vind ten opzichte van wat praktisch is.

Ik ben een beginnend motorrijder, maar fanatiek. Ik zie inderdaad het verschil (nog) niet tussen wel of niet gepekeld. In een auto let je daar wat minder op. Bovendien wordt er bij mij in de buurt bijzonder slecht tot haast nooit gestrooid, dus is dat voor mij inderdaad lastig te zien. Misschien in de toekomst dat mijn ogen beter worden.

OK. Ik heb lang gedacht. Ik ga eerst een aantal fietsen huren / testen om zeker te zijn, dat wat ik wil ook het beste is. Daarna zal ik kiezen.

Nogmaals allemaal dank voor jullie contributie.

Groet

B
 
Ik rij ook Dragstar, zomer en winter.
Dat chroom is een kwestie van bijhouden.
Ketting onderhoud :? heeft een cardan.
die van mij is 9 jaar oud

full
 
..sjesus zijn die dingen al weer negen jaar oud?? (Knoggie gaat snel effe in z'n papieren kijken en gaat even terugtellen....)
Ja! 9 jaar in april! Reden voor een feestje! Reden voor een andere fiets!
Blijft trouwens mooi glimmen hè dat verchroomde plastic...
... :+
 
..sjesus zijn die dingen al weer negen jaar oud?? (Knoggie gaat snel effe in z'n papieren kijken en gaat even terugtellen....)
Ja! 9 jaar in april! Reden voor een feestje! Reden voor een andere fiets!
Blijft trouwens mooi glimmen hè dat verchroomde plastic...
... :+

Zeker, en weinig last van pekel maar je moet er wel wat voor doen.
ben deze winter 1x met het koekblik geweest vanwege teveel sneeuw
 
...hahaha, die van mij is helemaal vertieft door de pekel en het niet bij houden... alle bouten en moertjes zijn weggevreten, alle chroom is lelijk maar ja fuck it... vanaf april 97 t/m december 2004 altijd buiten gestaan en misschien in de tussen tijd een keer of 5 (hoog uit) gepoetst (effe de grote gladde oppervlakken... staat, nee ligt nu binnen...
 
Het blijven gewoon hele mooie fietsen... Ik kijk er graag naar. Op de beurs in Utrecht waren er ook heel wat te zien.

@ Knogjärn: ligt? afgedankt? Stuk? of gewoon voor onderdelen?

gr

B
 
..ben niet goed in het doorlinken, en ik zit op mijn werk dus kan effe niet een plaatje posten..maar als je het echt wilt weten zijn mijn post in: show je chopper.. sta op de laatste bladzijde of zo...
 
Met dat mooie Oranje denk ik dat ik die van mij, als Nederland door de eerste ronde in het WK voetbal komt, maar te koop zet.
Drijft de prijs lekker op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan