vakantie met chopper

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
501
0
Purmerend
hoi allemaal,

Ik denk erover om (als het mooi weer wordt) met de motor naar het buitenland te gaan. Met mijn vriendin achterop. Zuid Frankrijk of Oostenrijk ofzo. Ik rijd op een VT1100 Shadow. Een hoge gemiddelde snelheid zal ik dus niet halen.
Kan iemand mij tips geven.
-Wie heeft ook wel eens met 2 personen op een chopper vakantie gehouden?
-Hoe is dat bevallen?
-Waar ben je geweest?
-Hoe deed je dat met je bagage?
-etc.

Gr. Peter



Bijlage: forum1.JPG
 
ik heb door amerika gereden.

EN DAT WAS HELEMAAL GEWELDIG.

maar hier in europa nog niet sorry ik kan je niet helpen
 
Tja wat wil je.. hotel pakken of een tent mee als bagage.. meen je je bezine/gas brander mee of ga je elke avond uit eten....

Ik haat een tent en die klote slaapzakken en luchtbedden enzi, ik haat bagage... en helemaal als het regent... ik doe het niet meer!
 
Ik ga dit jaar ook camperen met m'n schaduwje en m'n meisie achterop.
We gaan meestal niet zo heel ver hoor. In valkenburg zetten we onze tent op en dan gaan we daar in de buurt een beetje toeren en leuke dingen doen.
Als je zadeltassen hebt en een bagagerek, dan kun je best wel het een en ander meenemen. (gewoon van tevoren ff oefenen met alles vastbinden)
Je zou eventueel ook nog een tanktas kunnen gebruiken.
Zorg in ieder geval dat je lichtgewicht kampeerspullen en tent hebt.
Veel plezier alvast. :]
 
Met bagage, zo dus:

bigsok.jpg


Tentje onder de koplamp.
Tanktas met campingbrander en pannen en zo.
Rollen op de zadeltassen met luchtbedden en slaapzakken.
Zadeltassen vol kleding.

En zo met z'n tweeen erop 10 dagen door Zweden.

Bevalt dat?
Niet zo heel goed. Je hebt zoveel meuk op je motor hangen dat je je nauwelijks kunt bewegen en dan zijn ritten van 500-600km erg lang. Bovendien kun je nog geen pakje lucifers kopen onderweg want dat kan nergens meer in.

Volgende keer dus met twee motoren, of zonder tent en zo lekker hotelletjes af.
 
VROUW THUIS LATEN!!!!

vrouw neemt standaart zowiezo teveel zooi mee,waar je geen ruimte voor hebt.

met zijn tween op 1 motor naar z frankrijk :W wedden dat je na een week
of wou dat ze haar eigen brommert had of nog beter haar in het bos aan een boom gebonden had ipv de hond.

1 tip mocht je deze tocht toch gaan maken:neem onder geen enkele voorwaarde een intercom mee!!!levensgevaarlijk!

in de provence: oh kijk eens links schatje dat kasteeltje en oh daar rechtsboven,
grote kans dat je even niet oplet en met je door overbeladen onbestuurbare motorsickel rectstreeks het ravijn in kachelt.


vakantie?nu al?
 
full

..het was 1996....
toolbag :r , krauser koffers :r en een grote waterdichte tas van Louis, 1pers. tent, tanktas :r op een Z750 -'76 100% origineel.. (god wat mis ik dat ding.. '( kickstarter '( )
 
Laatst bewerkt:
hoi allemaal,

Ik denk erover om (als het mooi weer wordt) met de motor naar het buitenland te gaan. Met mijn vriendin achterop. Zuid Frankrijk of Oostenrijk ofzo. Ik rijd op een VT1100 Shadow. Een hoge gemiddelde snelheid zal ik dus niet halen.
Kan iemand mij tips geven.
-Wie heeft ook wel eens met 2 personen op een chopper vakantie gehouden?
-Hoe is dat bevallen?
-Waar ben je geweest?
-Hoe deed je dat met je bagage?
-etc.

Gr. Peter
Als dit je eerste keer wordt dan zou ik zeker niet meteen zo ver gaan.
Probeer de ardenne eens in Belgie. Of Valkenburg. Of ga naar de eifel in Duitsland. Mooie bergen om te toeren en niet zo ver. En ik zou zeker voor een hotel gaan. Dat scheelt je een hoop rotzooi die je anders mee moet nemen.
En helemaal al als je iemand achterop hebt zitten.
 
Ik ben 1 keer met een Triumph hardtail naar Italie gereden.
Doe ik nooit weer. :X
Een beetje vering had wel een luxe geweest.
Maar ik denk dat je met jouw motor een heel eind gaat komen.
 
Hé leuk, een vakantiefoto poser topic!

1999 op de terugweg van Freewheels...
Roadside repairs met duct tape en tie-wraps, losgetrilde versnellingspoken- spiegels-spatborden, slapen in een weiland met een flesje wijn en een franse salami als avondeten, sterke verhalen vertellen... Super!

Ik zou niet teveel nadenken, maar gewoon die motor volladen en een naar zuid frankrijk rijden.
Het is een cliché, maar de rit is mooier/belangrijker dan de bestemming!

full
 
zelfs op de (chopper)brommer was het goed te doen, Zwitserland-Nederland in 2 dagen op de brommert (1200km) e.d. Op de motor moet het zeker goed te doen zijn.
 
neem echt het minimum mee.
beperk het tot wat je daawerkelijk gaat gebruiken.
tent of pension.
één setje kleren gebruik van de afrits broeken (katoenen hemd shirt blouse), drie onderbroeken, drie paarsokken inclussief dat wat je draagt.
geen voedsel voorraad, maar dat je op die dag gaat eten.
elk een handdoek, alle toilet spullen bij elkaar in elk een tandenborstel één kam of borstel, één stuk zeep/shampoo.
verbandsetje, dan hoef je geen schaar en pincet extra mee te nemen.
neem niet meer kleren mee dan wat je in één tas kunt krijgen inclussief je beddegoed(lees slaapzak).
alles voor twee man in één tas, want echt aan kleren heb je niet veel nodig.
bij je motor heb je gereedschap.
een kookset en kleine pannenset multimes(daar zit alles in blikopener en noem maar op), elk een bord en beker elk een mes en vork, lepel.
en dan zul je zien dat je nog teveel bij je heb.
en stop regelmatig.

maak een proef op stelling ga ermee rijden en vindt uit wat het gemakelijkst is voor jouw en je partner.

wees slim en maak een test vakantie in nederland voor je weg gaat.
dan heb je snel door hoe het werkt en loopt.
 
Hé leuk, een vakantiefoto poser topic!

1999 op de terugweg van Freewheels...
Roadside repairs met duct tape en tie-wraps, losgetrilde versnellingspoken- spiegels-spatborden, slapen in een weiland met een flesje wijn en een franse salami als avondeten, sterke verhalen vertellen... Super!

Ik zou niet teveel nadenken, maar gewoon die motor volladen en een naar zuid frankrijk rijden.
Het is een cliché, maar de rit is mooier/belangrijker dan de bestemming!

(Afbeelding)
wat een romantiek allemaal.....
 
met mijn vriendin achterop de savage naar oostenrijk (1999, eerste keer met de motor naar het buitenland, net een jaar mijn rijbewijs). weliswaar overnacht in hotels (zij wil absoluut niet kamperen), maar wel goed te doen. niet te lange dagafstanden nemen, je gaat per slot van rekening op vakantie. het jaar erop naar tsjechie geweest. sindsdien rijdt ze zelf, en is bagage niet echt een probleem meer (je gaat alleen steeds meer zooi meeslepen).

bagagerol voor de bagage, achterop het spatbord, rugzak voor dingen die je bij de hand moet hebben, en eventueel nog wat ruimte aan je stuur/voorvork.
 
Terug
Bovenaan Onderaan