Het grote VFR/RVF 400 Topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij zit alleen maar op foto's te geilen ! :P :+

Haha hier is nog een mooie foto

PICT8385.jpg
 
:N mijn motortje wou net niet meer starten, terwijl ik hem net opgehaald heb en daar bijna in 1x startte en 1km heb gereden. Denk dat ie door t lange stilstaan troep in de carbs heeft, dus ben ik ipv gaan motorrijden maar ff een foto gaan maken voor jullie mensjes hier en dan ga ik nu dat ding eens ff nakijken -O-

full


en daar staat ie dan zielig te staan
 
en nog 1 met de ledlichies erop...
full


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/351552/462594763a0c5b93353cf013070c5607 (mfachter.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
:N mijn motortje wou net niet meer starten, terwijl ik hem net opgehaald heb en daar bijna in 1x startte en 1km heb gereden. Denk dat ie door t lange stilstaan troep in de carbs heeft, dus ben ik ipv gaan motorrijden maar ff een foto gaan maken voor jullie mensjes hier en dan ga ik nu dat ding eens ff nakijken -O-

(Afbeelding)

en daar staat ie dan zielig te staan



erg mooi :Y

95'er toch?
 
Bouwjaar is officieel op papier 93, maar ik heb ook nog ergens blaadjes van de motor waar weer 95 op staat, dus ik weet het eigenlijk niet meer...

Hij staat nu in de schuur zonder de kappen voor het geval dat ik de bougies moet vervangen, waar zijn die het goedkoopst (goedkoop zijn ze niet zag ik al)
Ze waren iig drijfnat toen ik ze eruit haalde... de voorste bougies kom je zowat niet bij. Is er een manier om daar bij te komen zonder de radiator hoeven te verwijderen?
 
Bouwjaar is officieel op papier 93, maar ik heb ook nog ergens blaadjes van de motor waar weer 95 op staat, dus ik weet het eigenlijk niet meer...

Hij staat nu in de schuur zonder de kappen voor het geval dat ik de bougies moet vervangen, waar zijn die het goedkoopst (goedkoop zijn ze niet zag ik al)
Ze waren iig drijfnat toen ik ze eruit haalde... de voorste bougies kom je zowat niet bij. Is er een manier om daar bij te komen zonder de radiator hoeven te verwijderen?

http://www.siccamasales.nl/

Ik haal altijd de bovenste radiateur weg,is wel zo gemakkelijk :Y
 
Ik krijg mijn motor bijna niet in neutraal als ik stilsta, als ik de motor uitzet gaat het in 1 keer goed ?

Ik had ergens gelezen dat ik de olie dan misschien moet vervangen ???

Iemand ideeen ?

en goedemorgen :P
 
Ik krijg mijn motor bijna niet in neutraal als ik stilsta, als ik de motor uitzet gaat het in 1 keer goed ?

Ik had ergens gelezen dat ik de olie dan misschien moet vervangen ???

Iemand ideeen ?

en goedemorgen :P


Morge :W ,mijn ervaring met de vfr's/rvf's is dat het altijd een gepiel is om ze in de nutraal te krijgen zijn,je moet er een beetje handig in worden ! (feeling)
Btw,de olie zit er nog niet zolang in,maar je mag het natuurlijk wel vervangen !
 
Vodkat, mijne gaat ook altijd lastig in zijn neutraal.

Wat bij mij altijd goed werkt, is dat je als je stilstaat ff een stoot gas geeft.
Tot 3000rpm of zo en dat ie dan ineens makkelijk in z'n neutraal schiet.

Probeer het maar eens. En het is natuurlijk ook wat albert zegt, dat je er ff feeling voor moet krijgen.

Groeten en succes :]
 
http://www.siccamasales.nl/

Ik haal altijd de bovenste radiateur weg,is wel zo gemakkelijk :Y
Thnx 15 euro is toch wel weer wat aanvaardbaarder. Maar dan moet ik het hele systeem leeg laten lopen als ik de radiateur weg moet halen of niet? Ik kan er nu wel bij met een hoop gepiel tussen het frame en leidingen door, maar dan ben je een kwartier bezig om hem eruit te draaien. Daar ben ik gister dus maar mee opgehouden :P

@ vodkat die van mij doet het ook, dus ik denk idd dat het iets typisch is van deze motortjes. Wat ik altijd doe is gewoon de motor met mn voeten een klein stukje vooruit duwen en dan wil het meestal wel. Je moet in ieder geval niet te hard op je pookje drukken, want anders schiet je er zo langs heen ;)
 
Thnx 15 euro is toch wel weer wat aanvaardbaarder. Maar dan moet ik het hele systeem leeg laten lopen als ik de radiateur weg moet halen of niet? Ik kan er nu wel bij met een hoop gepiel tussen het frame en leidingen door, maar dan ben je een kwartier bezig om hem eruit te draaien. Daar ben ik gister dus maar mee opgehouden :P

Wil je er makkelijk bij komen dan moet je echt de bovenste demonteren,ze zitten er ook nog eens diep in,wel ff met lucht de gaten schoon blazen voordat je ze er uit draait en de nieuwe niet te vast draaien (0,9 Nm) !
Btw,niet het hele systeem hoef je aftetappen hoor,alleen maar v/d bovenste !
 
Het lijkt erop of dat de bougies helemaal niet vonken, ik ben bang dat ik een elektronisch probleem heb en waar o waar moet ik beginnen met zoeken?? Zekeringen zijn iig goed
 
Bouwjaar is officieel op papier 93, maar ik heb ook nog ergens blaadjes van de motor waar weer 95 op staat, dus ik weet het eigenlijk niet meer...

Hij staat nu in de schuur zonder de kappen voor het geval dat ik de bougies moet vervangen, waar zijn die het goedkoopst (goedkoop zijn ze niet zag ik al)
Ze waren iig drijfnat toen ik ze eruit haalde... de voorste bougies kom je zowat niet bij. Is er een manier om daar bij te komen zonder de radiator hoeven te verwijderen?

www.ebay.co.uk << scheelt je meer dan de helft voor de bougies...


Morge :W ,mijn ervaring met de vfr's/rvf's is dat het altijd een gepiel is om ze in de nutraal te krijgen zijn,je moet er een beetje handig in worden ! (feeling)
Btw,de olie zit er nog niet zolang in,maar je mag het natuurlijk wel vervangen !

ik moet een klein beetje gas geven als ik stil sta, om m in de neutraal te krijgen, dan gaat het een stuk makkelijker...


Vodkat, mijne gaat ook altijd lastig in zijn neutraal.

Wat bij mij altijd goed werkt, is dat je als je stilstaat ff een stoot gas geeft.
Tot 3000rpm of zo en dat ie dan ineens makkelijk in z'n neutraal schiet.

Probeer het maar eens. En het is natuurlijk ook wat albert zegt, dat je er ff feeling voor moet krijgen.

Groeten en succes :]

haha, ben dus niet de enige ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan