Het gevoel van....

Ivokim

MF veteraan
1 apr 2005
3.923
1
Dronten
Omdat ik net zo'n mooie reactie had gemaakt voor een topic, en dat in de tussentijd op slot ging. Toch maar even hier.

Een goede vriend van mij is helemaal leip van Intruders, en in het begin zaten we elkaar altijd een beetje te zieken, dan zei ik 'chopper zijn voor homo's' en hij zei dan weer wat doms over m'n brikkies. Maar uiteindelijk gaat het erom dat je lekker op 2 wielen aan het tuffen bent en of dat nou een chopper, racen, brik, 125cc, 1300cc of wat dan ook is, gaat erom dat je de lol eraan beleefd die je zoekt in het motorrijden.

Een aantal jaar geleden reden we eens terug na de nacht van Assen over een verlaten, en door de maan verlichte A28, en Ralf (zo heet die vriend van mij) reedt voorop op z'n gechopte Intruder, met daarnaast Wim op een eveneens verbouwde Shadow. Ik reedt er een stukje achter op een afgetrapte GT550 op noppenbanden. En ik moet zeggen, dat was het moment dat ik choppers (of customs of hoe je het ook noemt) toch wel cool begon te vinden. (zie mezelf er nog niet zosnel op rijden) Er ging zo iets 'cools' vanaf, een soort van EasyRider meets hele goeie blow ofzo. Vondt het echt een erg kicke en gaaf plaatje wat ik nooit meer vergeet.

En dat gevoel heb ik nooit gehad als een racer voorbij kwam op het achterwiel of wat dan ook. Das ook indrukwekkend, maar anders.

En terwijl ik bovenstaande typte, vroeg ik me in een keer af, wat was voor jullie 'het moment' in jouw motorrijgeschiedenis wat je nooit meer vergeet. Het moment dat je jezelf zo 'levend' voelde ?
 
stoat 'n bitjen verkert, d'as recht ja.

:9

komt omdat die andere gesloten ook in 'choppers' stond, maar als ie hier niet gewenst is, mailen we even naar mevr. Verdonk en die zal zorgen voor spoedige uitzetting
 
zeker!
Onderweg naar arnhem hd dag, Choppercase in mijn flank...
een racer in mijn spiegel, terug schakelen en hem bijhouden tot hij moest remmen voor een auto die ging inhalen voor ons.
De racert gaf mij een thumbs up toen ik hem rechts toch maar even inhaalde (kinderachtig maar leuk) en toen Case weer bij was gaf die mij nog een FTW gebaar met een blik in de ogen als van een kind van 8 die net z'n eerst pakje kauwgum had gejat.
 
..voor mij toen ik met 80km per uur in die auto van rechts knalde... en hoe heerlijk het vliegen van direkt na de inslag... en natuurlijk het moment er na, vlak voor dat in elkaar zakt, mijn tweewieler naar de kloten en ik springlevend (nou springen ging niet zo lekker...)
 
zeker!
Onderweg naar arnhem hd dag, Choppercase in mijn flank...
een racer in mijn spiegel, terug schakelen en hem bijhouden tot hij moest remmen voor een auto die ging inhalen voor ons.
De racert gaf mij een thumbs up toen ik hem rechts toch maar even inhaalde (kinderachtig maar leuk) en toen Case weer bij was gaf die mij nog een FTW gebaar met een blik in de ogen als van een kind van 8 die net z'n eerst pakje kauwgum had gejat.
Dat kan ik mijn nog goed herinneren. Pepe S. was er toch ook bij ? Voor mij was het mooiste moment toen die racer hoofdschuddend toekeek toen jij er voorbij ging. Net zoals wij altijd doen als die racemongolen ons voorbij komen bleren.

Ander momentje was met Knukkel terug vanuit Weert. De hele dag waren er grote buien, maar ik was keurig droog in Knukkel's Place aangekomen. In Weert hadden we een bui lekker laten overwaaien. Op de terugweg even bijtanken, voordat ik het laatst stuk naar huis zou rijden. Wij wachten nog even op die ene bui. Maar die leek toch over te drijven. De zon scheen dus wij waagden het erop. We waren de uitrit van het tankstation nog niet uit toen wij de volle volle laag kregen. Mistroostig keken wij elkaar aan. Jammer. Mis gegokt. Knuk mocht na 5 kilometer er al weer af terwijl ik nog een uur verder mocht.

Minder moment: met mijn Hydra Glide in de zijkant van een auto. Die leaserijder dacht dat ie een bochtje met de handrem moest maken. Had er niet bij nagedacht dat het kurkdroog was en vrijwel meteen stilstond.

Nog vele andere mooie momenten gehad, maar om nou hier mijn memoires op te gaan tekenen...
 
zeker!
Onderweg naar arnhem hd dag, Choppercase in mijn flank...
een racer in mijn spiegel, terug schakelen en hem bijhouden tot hij moest remmen voor een auto die ging inhalen voor ons.
De racert gaf mij een thumbs up toen ik hem rechts toch maar even inhaalde (kinderachtig maar leuk) en toen Case weer bij was gaf die mij nog een FTW gebaar met een blik in de ogen als van een kind van 8 die net z'n eerst pakje kauwgum had gejat.

Nou, je hield um mooi bij maat!

Mijn mooiste...

Met een man of 20 naar Scherneck (800 km)

Komen we daar aan is het treffen boven op een soort afgeplatte berg. Met een schitterende slingerweg naar boven. Langs een watertje, tussen bomen, heel mooi.

Laatste bocht om, helemaal versleten van de rit, een enorm terrein met wel 8000 motoren en minstens 200 man langs het pad allemaal klappen en joelen en high five's en zo. Kende helemaal niemand van die gasten....maar wel helpen met spullen afpakken en zo
:}

Helemaal geweldig.
 
Wat ik ook wel een mooi moment vond is toen ik vanuit de allereerste Street&Track bij Tiel wegreedt op m'n TRX CafeRacer, toen met een Buell en een paar fighters opgereden richting Utrecht. En ik wist dat ik moest tanken, dus ik ging er op een gegeven moment af om te tanken (bij de Shell vlak voor Utrecht), maar het aardige is, we hadden er best de sokken in, en als bij de motor de tank leeg was, kwam er beste knal+ vlam uit de uitlaatpijpen. En precies op het moment dat ik de uitvoegstrook oprij en gas loslaat, vlak voordat die andere mannen (die ik dus niet ken) langszij kwamen, en beste kanl + vlam. Na wat duimpjes en zwaaien voelde ik mezelf wel even 2 maten groter.

minder was wel dat ik na het tanken stoer weg wou rijden, en dan vervolgens mis-schakel. op dat moment wens je dat je toch maar standaard dempers had ipv Laser Pro-Stocks

Of een ander moment was toen ik ooit eens op een regenachtige dag in Utrecht voor het stoplicht stond te wachten, en er grote kerel* voor een tattoo-studio stond te roepen 'mooie motor'. (*yep, dat was Nitro...)

Damn, als ik zo eens nadenk zijn er toch wel veel gave momenten die onvergetelijk zijn.
 
Mijn levendigste moment met de motor:

Wakker worden in het ziekenhuis nadat ik eerst met 90 á 100 km/u frontaal op een vrachtwagen reed.
Schedelbasis, gebroken ribben, gebroken neus, gebroken oogkassen, gekneusde heupen en een gescheurde milt.
Joepie. Na ongeveer een jaar kon ik weer lopen.
 
Het mooiste vind ik het, als ik na een mooie zonnige toerdag naar huis rijd.
Met m'n meisie achterop, op de achtergrond het avondrood van de ondergaande zon en op de voorgrond de keiharde rockmuziek uit m'n open dempers. 8-)
Om tranen in je ogen van te krijgen 8-)
 
De dag dat ik men rijbewijs behaalde en de hele nacht doorgereden in de regen,gawoon omdat ik zo gelukkig was dat ik eindelijk met de moto de baan op mocht :]
Heb toen die nacht rond de 500km gedaan in de gietende regen zonder fatsoenlijke regenkledij (gestoord) :9
En een ander mooi moment was vorig jaar in juli toen ik na 16 jaar vanalles gereden te hebben eindelijk een harley kon aanschaffen :] *D
 
het mooiste moment... op de brommer was dat de tocht vanuit Zwitserland terug, met in mijn achterhoofd dat ik die tocht nog eens op de motor wil doen (vandaar dus de link met de motor ;) )

op de motor; met nog geen 2 maanden je rijbewijs op een verbouwde HD FatBoy Centennial Edition mogen stappen om een rondje te rijden. Vanaf een lesmotor en een Savage zo op een 300kg Harley, wauw!
 
1 van mijn mooiste memorie is: dat ik samen met Roelibaldi richting E3 strand reed op mijn (toen) net gechopte honda Cb. Roelibaldi op zijn intrudert. Hartje zomer, potje op, helemaal trots op mijn coole fiets, met alleen een hawai bloes aan die half open hing (lekker stoer ;-) 2 maties die lekker de stoere binken aan het uithangen waren. Tot zover geweldig, totdat die hommel besloot mijn pad te kruisen en ik hem recht (met 100 km) tegen mijn borst aan kreeg. De rest vd middag met een rode pijnlijke borst rondgelopen op het e3 strand, erg cool ;-( Maar het gevoel van vrijheid, zon en rust, net voordat die hommel eraan kwam, is 1 van de beste herrineringen die ik heb van de vrijheid die een motor mij kan geven......... :]
 
hmm, hoe is dat gevoel begonnen, dat is moeilijk te zeggen
dat is iets dat gegroeit is..

ik ging in de tijd met de bus naar school, maar door die helse drukte elke dag, heb ik mijn ouders gevraagd om met iets anders naar school te mogen. Daar ik nog jong was voor een brommer of moto, werd het een fiets. Zomer en winter, koude en natte heb ik doorstaan. 10Km enkel (20 dubbel)..vele keren heb ik ook plat gestaan en ik vertikte om een repareer setje mee te nemen of een reserve binnenband. Maar het gaf me een vrijheidsgevoel..die fiets. Ik heb dat blijven doen tot het einde van mijn school en heb steeds alle reparaties en zo zelf gedaan en geleerd.

Later..is er een auto gekomen. Na daar een tijd mee gereden te hebben, had ik dat gevoel van beslotenheid weer zoals in die bus toendertijd...ik heb dan maar mijn moto rijbewijs gaan doen en sindsdien rijd ik met de motor. Zomer en winter, koude en natte heb ik al getrotseerd...je krijg me amper de wagen in en ik ben niet van plan ervan af te wijken.

Waarom een chopper? mijn vorige was een suzuki 750GS van 1977..reed goed, was leuk, maar ik miste het "easy" rijden...traag, rustig, kalm....net zoals met de fiets en ik hou van croom. vind het mooi op zowel een wagen als een motor.

voila.... :] bike se
 
Laatst bewerkt:
Is er een bijgekomen :Y

Toen hij vandaag, na maanden uitelkaar te zijn geweest, in 1 keer startte en ik er de straat mee uit ging :]

Wist wel dat ik het miste...maar dat het zoooo lekker zou zijn :P

Stjom He?
 
De dag dat ik men rijbewijs behaalde en de hele nacht doorgereden in de regen......
Gelukkig dat jij blij was, maar ik reed vanavond in de zeikende regen naar huis over stukken totaal onverlicht door de polder.
Zag geen ene moer.
Dus dat doen we niet meer.
(ja ja ik weet het, ik ben een watje) :P
 
De harleydag in Appingedam (is nu custom-chopperdag) Ik was een jaar of 15 en toen wist ik het:"IK WIL EEN HARLEY" diverse t-shirts en beltbuckles later op mijn 25 e mijn eertse motor en harley, rijden zonder rijbewijs want ik moest en zou ook naar de custom-chopperdag. Een heerlijk gevoel toen mijn rijbewijs gehaald nu kon ik rustig rijden zonder steeds over mijn schouder te moeten kijken dat was nog veel beter. En nu nu ben ik met een oude flhp (twin-performance Ommen) mijn jongensdroom aan het verwezenlijken. In de tussentijd nog een cbr1000f gehad voor woon werk verkeer ( heb ik lekker op kunnen racen 200km per uur is ook wel leuk), maar als ik echt lekker wilde rijden dan trok ik toch weer de sporty uit de schuur. Beide hebben nu plaats moeten maken voor de bigtwin, en ik hoop dat ie binnenkort klaar is dan kan ik het eind van de zomer nog rijden. En ik snap nu pas echt waarom sommige mensen raar kunnen reageren als je bij je motor komt en er zit een wild vreemde aan de gashandel te draaien of om foto's te maken terwijl ze erop zitten. (ik zat toch op die motor? toen ik wakker werd lag ik in de goot!).

Samen met mijn maten en/of mijn vrouwtje (rijd zelf) lekker rijden naar een treffen of zomaar een blokje om dan kan mijn week niet meer stuk.
 
Onbeschrijfelijk mooi als je met je biker maatjes na een reisje van meer dan 1100 km eindelijk in Slovenie bent aangekomen, om daar dan door de mooiste dalen en bergen te rijden die je je maar kunt voorstellen.
S'avonds dan een stevige maaltijd en dan aan het kampvuur nog een goede fles Wiskey. :9~ Wat wil je nog meer? :}

transfagarasan2.JPG


groetjes HD4Ever
 
was er ook bij met die rit naar HD dag Arnhem.. die Slow.. jasje wapperend en al achter die racer aan... helemaal te gek..

mijn mooiste moment (tot nu toe.. want ben nog erg jong 8-) ) was mijn eerste rit op mijn huidige Harley van Almere naar Utrecht na jarenlang jap gereden te hebben.. :]
ondergaande zon over de A27 en mijn vrouwtje mij proberen bij te houden in haar corsa :W
Matoe
 
vorig jaar zomer, met zijn drieën al rondzwervend (en half verdwaald) na een uur of wat belanden op een plekje in de zon langs het water (ik meen dat het ergens bij weesp in de buurt was), me eens lekker uitrekken en me ineens herinneren dat het me daar eigenlijk allemaal om begonnen was, dat motorrijden.

grappig hoe snel je dat kunt vergeten met dat dagelijkse woonwerk verkeer door weer en wind 8-)
 
Na eerst te hebben geroken aan het motor-crossen (was een jaar of 10) 80 cc'tje....
Daarna de zundap van mijn vader( had 'tie nog steeds staan) te hebben meegenomen 70cc drie-handversnelling en om daarmee op het achterwiel tegen een boom aan te knallen.....
Mijn eigen brommertijd, Suzuki TS 50, daarna een gechopte SS50 (toen begon dat "biker" gevoel.....
Uit nijd mijn motor-rijbewijs eerder gehaald omdat ik voor mijn autorijbewijs 1 keer zakte......
Yamaha rat/chopper gereden.....

En toen......de eerste rit op mijn FLH uit '77.....dat gevoel vergeet ik nooit meer......

Maar wat nog mooier is: de enige die ooit bij mij achter op de motor heeft gezeten, die in mijn zij moest knijpen als het te hard zou gaan, toen ik na een snelheid van 180 toch maar eens stopte om te vragen of alles wel goed ging, en als antwoord kreeg ....."was dat alles, pa? "........

...............................MIJN DOCHTER...............................
 
Terug
Bovenaan Onderaan