Het grote Suzuki XF650 'Freewind' Topic (Deel 1)

De eerste die €500 bied krijgt alles wat ik nog aan originele delen erbij.
 
Zijn er ook dempers eigenlijk voor andere types motoren die ook standaard op de freewind passen? Ofwel wat is de keuze als ik geen 300 euro voor een demper wil uitgeven.
 
Je hebt sowieso een linkpipe nodig, Texoot had er een paar in de aanbieding (van een ducati) maar ik weet niet of die al weg zijn, aangezien hij z'n Freewind ook heeft weg gedaan.
MSR heeft wel redelijk goede prijsjes voor nieuwe uitlaten.
De goedkoopste die ze hebben kost 185€, en de duurste 265.
Hier een linkje naar de verdeler (heb er zelf de mijne vandaan gehaald): Maccasport Freewind 650
 
Je hebt sowieso een linkpipe nodig, Texoot had er een paar in de aanbieding (van een ducati) maar ik weet niet of die al weg zijn, aangezien hij z'n Freewind ook heeft weg gedaan.
MSR heeft wel redelijk goede prijsjes voor nieuwe uitlaten.
De goedkoopste die ze hebben kost 185€, en de duurste 265.
Hier een linkje naar de verdeler (heb er zelf de mijne vandaan gehaald): Maccasport Freewind 650

Dank , heb die link van jouw al eens eerder voorbij zien komen, maar hoopte eigenlijk iets te vinden in Nederland. Heb het niet zo op het bestellen bij een buitenlandse zaak die ik niet ken.
 
Haha, ja ik plaats die link wel vaak, maar die zijn wel betrouwbaar hoor :)
Ik was ook niet zeker of ik wel iets toegestuurd krijg, maar is toch wel mooi verpakt toegekomen.
 
@muto, dat is normaal hoor :)
Is gewoon opspattend water, je kan misschien wel een spatbord verlengstuk eraan hangen zodat het opspattend water wat minder wordt.

Is er een verlengstuk van een andere motor welke erop past? Kan er zelf geen voor de freewind vinden. Of wordt het zelf wat knutselen?
 
Is er een verlengstuk van een andere motor welke erop past? Kan er zelf geen voor de freewind vinden. Of wordt het zelf wat knutselen?

Goh, je kan een goedkope emmer in de action kopen en daar iets leuks uit knippen/snijden, en dan gewoon vastzetten met een paar goede boutjes of popnageltjes.
Lekker DIY en het kost niet eens een euro :)
 
Is bij jullie de voorste uitlaatbocht (vanuit en voor het blok) ook zo verroest? -O-

En is het nodig daar iets aan te doen of maakt dit niet uit?
 
Mijne heeft een beetje een oranje verkleuring, maar die is helemaal niet verroest.
Ik spuit de mijne bij een schoonmaakbeurt in met WD40, maar in de winter (veel pekel) maak ik het ding niet schoon, en nog steeds geen verroeste uitlaat. (uitgezonderd de verkleuring).
Zolang het niet doorgeroest is of als je er putjes in ziet is het in orde.
 
full


Oke dankje, dan valt dit vast ook nog wel mee :)
 
Ja hoor, valt zeker goed mee :)
Als je het niet mooi vindt kan je nog steeds met hittebestendige verf je bocht verven *D
Opschuren zou ik niet doen, dan kan je nog veel je uitlaatbocht schoonmaken.

Zie ik daar ook een Moto Adventure Tech valbeugel op de foto? *D
 
Haha nee zolang het heel blijft is het goed. :+

En ja! :Y
Ik zocht naar valbeugels, die van H&B was ik niet echt fan van en toen kwam ik jouw bericht in dit topic tegen
 
Hallo! Ik ben nieuw hier. Ik heb twee weken geleden een Freewind gekocht.

Nu lekt / zweet de motor een beetje olie. Is dat erg? Ik had 'm pas schoongemaakt, en na een ritje van 70 km zat er toch al aardig wat olie aan het blok.
 
Ligt eraan, bij de mijne lekt de koppakking ook een beetje. Dat is echter niet te zien in het oliepeil.
Hou de komende tijd het oliepeil in de gaten via het kijkglaasje en mocht je zien dat het oliepeil lager wordt na bijvoorbeeld 500-1000km dan kun je overwegen dit te (laten) repareren

Verder natuurlijk welkom! hopelijk ga je nog veel plezier beleven met je freewind :)
 
Klopt het nou eigenlijk dat het zadel in hoogte verstelbaar is? In de service handleiding kan ik er in ieder geval niks over vinden.

Zou verstelbaar moeten zijn van 800mm tot 830mm?
 
Ik zoek een nieuwe achterbrugprotector/chainslider, maar die zijn zo ontiegelijk duur (50€ bij cmsnl).
Iemand een adresje of universele onderdeeltjes?

@francoski, mijn kleppendekselpakking lekt ook wat olie (lekt tot in de bougies) maar helemaal niets te zien aan het oliepeil, dus is niet zo erg. Wel handig als je het hersteld krijgt :)
 
Laatst bewerkt:
Na de aprilia sr150 en de honda cbr (die beiden nog te koop staan) een XF650 aangeschaft, deze was in zo een nette staat dat ik 'm niet kon laten staan.

Hierbij enkele foto's (zijkap onder de zadel heb ik erbij gekregen, mis alleen de zwarte kap onder de tank nog)
full
 
Wauw mooi ding hé! lijkt net nieuw :9~

Nog een vraagje trouwens:

Hoe doen jullie het onderhoud van het luchtfilter?
netjes zoals vermeld elke 3000 km? en zo ja hoe?

Heb die van mij laatst proberen schoon te maken met dasty, toen heeft de lijm losgelaten en is deze uit elkaar gevallen.. -O-
En om nou elke 3000km een nieuwe te kopen wordt ook nog een duur grapje

Dus, iemand nog tips? O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan