Het grote Suzuki XF650 'Freewind' Topic (Deel 1)

Welkom Gasmonkeyy!

Een topkoffer rek kun je bij mlm parts halen voor shad koffers, kost 45 euro + prijs van de koffer.

Bij mijn moto-adventure tech valbeugels heeft een van de bevestigingspunten van de extra tankbeschermende beugel het helaas begeven. Deze is afgebroken, kwam waarschijnlijk door het trillen van de motor zei de monteur (Heb de motor nog nooit op die valbeugel laten vallen)
 
Welkom Gasmonkeyy!

Een topkoffer rek kun je bij mlm parts halen voor shad koffers, kost 45 euro + prijs van de koffer.

Bij mijn moto-adventure tech valbeugels heeft een van de bevestigingspunten van de extra tankbeschermende beugel het helaas begeven. Deze is afgebroken, kwam waarschijnlijk door het trillen van de motor zei de monteur (Heb de motor nog nooit op die valbeugel laten vallen)

Bedankt voor de reacties!

Lerris heb je die valbeugels misschien nog:))
en zijn ze te koop? Misschien valt het nog te lassen?
groetjes
 
Zeker heb ik die nog, wordt nog steeds naar tevredenheid gebruikt.
Het afgebroken stuk is weer aan de rest gelast en daarmee weer volledig bruikbaar.

Helaas dinsdag getest of ze werkten... De valbeugels hebben de meeste schade opgevangen samen met de handkappen, verder een paar krassen en plekken in de lak. Ben daarnaast op zoek naar een knipperlicht voor rechts voor, iemand nog tips?

Je zou kunnen mailen maar MAT of ze misschien nog het oude model hebben liggen, maar vrees van niet.
Het kan zijn dat die nieuwe valbeugels ongeveer evenveel bescherming bieden met veel minder gewicht, maar daarvoor zou je ze moeten zien en testen
 
Tegelijk leuk en niet leuk om te horen dat deze werd getest en zijn job gedaan heeft :)
Knipperlichten heb ik allemaal vervangen naar een kleiner lampje omdat de originele zo enorm groot waren (en daarom ook de grond raakten bij een val).
Anders even bij motorslopen kijken, ik heb nog een paar liggen, maar de kabels zijn doorgeknipt omdat ik de connectors nodig had :')
Ook geen idee of dat licht nog in goede staat is of niet.

Mijn "extra tankbeschermende beugel" is er nog niet af getrild (vreemd dat het bij jou wel gebeurd is), maar heb hem gelukkig nog niet uitgetest :)
 
Voor nu is die gerepareerd met ductape, binnenkort rustig kijken naar vervangende knipperlichten.
Las dat daarvoor de hele voorkant uit elkaar moet en ik adapterplaten moet hebben?

Ah gelukkig! Bij mij was bij de bovenste schroefgaten van het tankbeschermende deel de binnenste doorgebroken op het dunste punt.
 
Voor nu is die gerepareerd met ductape, binnenkort rustig kijken naar vervangende knipperlichten.
Las dat daarvoor de hele voorkant uit elkaar moet en ik adapterplaten moet hebben?

Ah gelukkig! Bij mij was bij de bovenste schroefgaten van het tankbeschermende deel de binnenste doorgebroken op het dunste punt.

Ja, om de knipperlichten te verwijderen moet de volledige voorkant eruit. Als je dat van plan bent, zeker een paar van die schroefjes voor het windscherm extra erbij kopen, want die gaan sowieso kapot en kan je niet meer opnieuw gebruiken. Sowieso moet het windscherm eraf om de volledige voorkant eruit te halen.
Adapterplaten moet je kopen die compatibel zijn met een gsxr, maar welk jaartal geen idee meer. De ovaaltjes zijn goed, maar er is een bepaalde volgorde van de onderdeeltjes.
 
ik heb inmiddels Hepco & Beckers koffers incl rek gekocht voor mijn freewind. goede nieuws het was een mooi prijsje, slechte nieuws het is gemaakt voor een BMWR1100 dus dat wordt aanpassen en lassen:) Ben Benieuwd.

Nog even een vraagje: heeft iemand nog een tweedehands middenbok liggen voor een freewind? of misschien een tip waar ik deze voor een redelijke prijs kan kopen?
 
Ja, om de knipperlichten te verwijderen moet de volledige voorkant eruit. Als je dat van plan bent, zeker een paar van die schroefjes voor het windscherm extra erbij kopen, want die gaan sowieso kapot en kan je niet meer opnieuw gebruiken. Sowieso moet het windscherm eraf om de volledige voorkant eruit te halen.
Adapterplaten moet je kopen die compatibel zijn met een gsxr, maar welk jaartal geen idee meer. De ovaaltjes zijn goed, maar er is een bepaalde volgorde van de onderdeeltjes.


Bedankt voor de tips!


Gassmonkey succes met het lassen, ben benieuwd naar het resultaat.
Voor een middenbok kun je misschien nog bij slopers langs. Maar vrees eigenljik dat je gewoon een nieuwe middenbok zult moeten kopen, helaas
 
Nu ik mijn Freewind een aantal maanden in bezit heb begin ik de standaard uitlaat een beetje saai te vinden, niet genoeg lawaai. :+

Iemand enig idee waar ik een redelijk goedkope uitlaat kan vinden die een wat dieper/luider geluid produceert dan de standaard uitlaat?
Ik wil het trouwens niet te luid hebben, moet wel een beetje beschaafd blijven.

Groetjes!

@GasMonkeyy mocht je nog een top koffer willen dan kan je altijd nog kijken naar de GIVI's. Ik heb de E340 Vision gekocht, adapterplaat zat erbij en kon zo op de carrier gemonteerd worden. Voor 90 euro had ik alles. :)
En wat betreft de middenbok, ik had zelf ook gezocht naar een 2e-hands exemplaar maar zonder succes. Uiteindelijk één besteld bij mpartz.
 
Laatst bewerkt:
Een 2dehands middenbok is moeilijk te vinden voor een Freewind :P
Het best is een nieuwe kopen of zelf één lassen.
Een paar weken geleden een paar rubberen vibratiedempers gekocht voor de halogeen verstralers, en eindelijk trillen ze niet meer kapot :D

Dit weekend misschien m'n ptt knop voor de portofoon vervangen, want die is eraf gebroken :/
 
Deze foto heb ik nog niet getoond zeker? :P
20160927_154056_zpshaizorkz.jpg


Heb een paar maanden geleden mijn voorspatbord vervangen omdat de originele er bijna afgebroken was.
Met een beetje snijwerk en kabeltjes rerouteren past het allemaal perfect.
Ook heb ik de claxon op de valbeugel gemonteerd om minder obstructies te hebben, en kan de claxon luider klinken :)
ABS is ook wat flexibeler en kan dus niet breken.
Ook voel ik een duidelijk verschil in de stabiliteit op hoge snelheden. Met deze bek is ie veel stabieler aan 150km/h, wat bij de vorige net op het randje van tankslapper zat *D
 
Oeh leuk
Ziet er heel anders uit zo, meer allroad achtig! :Y 8-)


Wie rijden er nog meer allemaal door deze winter? :]
 
Snap ik, zeker zolang het niet te hard vriest en niet glad is rijd het veel leuker :]


Fijne feestdagen allemaal!! *O*
 
Toch ook even mijn freewind delen :)

Had vorige week een lekke band. Was te verwachten want hij was echt op.. dus gister een nieuw bandje opgezet.
Daarna thuis de motor uit elkaar getrokken omdat ik last had van een olie lekkage.
Als je de kappen eraf haalt blijft er echt niks van die fiets over :P

Maar heb de lek gevonden! nieuwe pakking en het was opgelost! Ik kan weer rijden:)
full
 
Zo, al lang geleden dat ik hier een vraagje heb gesteld.
Mijn motort rijd nu al een jaartje op een sportuitlaat, maar daarvoor heb ik de carbs niet afgesteld.

Het probleem is nu dat ik op een arm mengsel rij (bougies zijn klein beetje wit en niet koffiebruin).
Nu ik ook op E10 rij (verplicht in BE :() word het mengsel nog armer, en wil ik de carbs wat rijker afstellen.

Ik heb de carbs er al uitgehaald (om eens te kijken of er daar wat stelschroefjes zaten om mee te pielen) maar ik vond alleen 2 schroeven die "pilot passage to pilot screw (nr 5)" noemen op hoofdstuk 4-7 van het werkplaatshandboek. En volgens mij doen die niet veel.

Hoe stel ik de carbs dus nu rijker af? Moet ik een Jet kit kopen, en zoja, waar kan ik dat halen? Want op Mpartz en MLMParts kan ik ze niet vinden (althans de DynoJet).

Dit is de pagina voor de "main" bij hoge toerentallen dus.

cv%20freewind%20carbs_zpsschtbt2o.jpg

Welke van de genummerde/geletterde onderdelen moet ik aanpassen om een wat rijkere afstelling te krijgen?

Ik ben een totale noob in carb afstelling, maar tegelijk ook een cheapskate, dus wil ik dit allemaal zelf doen :')
 
Een goede dag

Ik heb hulp nodig mij geliefde free wind loopt niet meer ik heb de bougies ge controleert en ze vonken benzienen stoomt. Ik ben zelf niet echt een super montuur maar sleutelen kan ik wel naar waar kan ik nog meer naar kijken ?

Help mij mijn free wind weer lekker te laten spinnen :P

Alvast super bedankt
 
@CDA
Ik volgens mij moet je dan je sproeiers aanpassen, maar dat weet ik niet zeker. Heb het aan een vriend van me gevraagd die er meer ervaring mee heeft, als hij een goeie uitleg heeft dan zal ik die posten O-)
Over het algemeen zijn carberateurs hetzelfde opgebouwd dus dan zou je zeker ergens een uitleg moeten kunnen vinden.
Echter zou ik je denk ik voor nu aanraden dit bij een garage na te vragen aangezien de carberateurs dan waarschijnlijk ook gesynchroniseerd moeten worden.


@snow1987
Wat vreemd, als de bougies vonken en de benzine ook het blok in stroomt dan zou die het toch moeten doen.
Je hebt wel genoeg lucht toch? geen blokkade in het luchtfilter?
Je zou ook nog kunnen proberen de kleppen te controleren/stellen
Meer kan ik niet bedenken eigenlijk, al moet ik wel toegeven dat ik nauwelijks sleutelervaring heb -O-

in ieder geval succes allebei!
 
Thanks Lerris, ik heb het nagevraagd bij het CCM forum (zelfde blok en carbs), en ik moet ook even de sproeiermaat opnemen. Dan pas kan ik weten wat ik moet doen.
Zal anders ook maar eens navragen bij een garage, alleen is er hier géén enkele in de buurt met een rollerbank zodat ie ook wat meer pk'tjes kan losmaken.

@Snow, probeer anders eens met haarspray of deo (starthulp) je motort te starten, als het dan wel lukt moet je maar eens kijken naar de afstelling van je carbs.
 
Zat ik toch een beetje in de goeie richting :+
Lastig dat er geen garage in de buurt is met rollerbank.
Zou een uitdraai echt nodig zijn of vooral het afstellen vergemakkelijken?

@snow is het aan de praat krijgen van je freewind nog/al gelukt?
 
:W Oma

Twee weken geleden stickers voor de Freewind besteld aangezien deze de 650 stickers miste en rode tankbadges heeft.
Vandaag binnengekomen vanuit Hongarije. *O*
Komend weekend maar eens gaan plakken!
full

Kwaliteit ziet er op het eerste gezicht uitstekend uit!
onlinedekor.hu :t
 
Heeft iemand trouwens enig idee waar ik van die doorzichtige knipperlicht glaasjes kan vinden?
Ik hoef namelijk alleen het 'glas', alle lampjes doen het gewoon nog.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit!
Waar ga je de 'S' plakken?

vwb dat glas voor knipperlichten heb ik geen idee, denk niet dat er voor de originele knipperlichten doorzichtige glaasjes zijn
Van mijn knipperlicht is bij de val het glas heel gebleven en de rest houd het nog steeds met ductape :$
 
Thanks!
Ik was van plan om de 'S' op het voorspatbord te plakken.

Ik had nog eventjes gezocht naar de knipperlichtglaasjes, teringjantje 25 euro voor een setje (2 glaasjes).
Dan laat ik ze voorlopig maar oranje. -O-
Van mijn knipperlicht is bij de val het glas heel gebleven en de rest houd het nog steeds met ductape :$
Mijn knipper linksvoor was door de vorige eigenaar om zeep geholpen, vakkundig aan elkaar gelijmd maar brak een aantal weken later (toen ik em net in bezit had) weer af. :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan