Het grote Suzuki XF650 'Freewind' Topic (Deel 1)

Zeker mooie stickertjes Solis :)
Ik zou gewoon direct nieuwe knipperlichtjes kopen die er wat beter uitzien :')
Nog steeds niet verder geraakt met het carb afstellen want had weer te weinig tijd, rij dus nog steeds op een te arm mengsel.
Olie al ververst en gelukkig nog geen stukjes metaal erin te vinden, dus dat zit wel goed.
 
Danku.
De knipperlichten op zich zien er niet zo slecht uit imo, maar het feit dat ze oranje zijn daarentegen. :r

Hoe gaat dat carb instellen trouwens te werk, ga je werken met andere sproeiers?
Ik vind carbs maar eng, met al die kleine onderdeeltjes. :+
 
Danku.
De knipperlichten op zich zien er niet zo slecht uit imo, maar het feit dat ze oranje zijn daarentegen. :r

Hoe gaat dat carb instellen trouwens te werk, ga je werken met andere sproeiers?
Ik vind carbs maar eng, met al die kleine onderdeeltjes. :+

Ik ben er zeker van dat ik nieuwe main jets nodig heb omdat ik bovenin de rev range kracht mis, eerst maar opmeten en de kleppen stellen. Mijn bougies zijn ook redelijk wit, dus rij ik wat te arm. Gelukkig ben ik al meer op het spoor van wat voor een carburateur de freewind heeft (mikuni bsr32), dus dat vermakkelijkt het zoeken :)
Ik vind het zelf ook eng, maar heb geen zin om mijn motor te beschadigen op lange termijn :P
 
:t Viel spaß met sleutelen.

Heb vandaag de stickers geplakt, 650s en de 'S' gingen erop zonder enig probleem. De stickers voor de tank daarentegen, die waren veel te groot (wss om over de tankbadge heen te plakken) en zagen er dus niet uit. Heb ze er meteen maar weer afgehaald, wat een domper. -O-

Ben wel glaasjes tegengekomen op ebay, 25 euro voor 4. *O*
 
@ CDA Met een beetje hulp van het internet komt het vast wel goed, veel succes!
En laat zeker even weten hoe het gegaan is enzo *O*

@solis Ah mooi, dat valt me nog mee voor 4 glaasjes
En we willen natuurlijk wel het resultaat zien O-)
 
Zo dus mijn nieuwe sproeiers al geïnstalleerd en man wat een verschil :D
Kan hem nu weer veilig tot 140km/h trekken zonder probleem, alleen vangt m'n freewind zoveel wind met al die accessoires dat ik niet sneller kan dan 140km/h :')

En dan ook nog de vlotterbakpakkingen vervangen omdat die lek waren na zoveel keer dat ding open en dicht te schroeven :')

Tevens ook een leuk filmpje van een NL-er gevonden over zijn speciale Freewind :)
 
Heeft hij er een verfbom tegenaan gegooid?
Ik vind dit dus echt :r . Smaken verschillen gelukkig!

Wie hier is het koude en natte weer inmiddels ook een beetje zat?
IK WIL ZON!
 
Daarmee "speciaal" :')

Ik heb het ook gehad met dat natte weer, ik wil weer mijn bandjes voelen plakken aan het hete asfalt i.p.v. bang de bochten nemen om niet op m'n plaat te gaan!
 
Haha, speciaal was die zeker ja :+

Die zon begint ook al wel weer te komen trouwens, deze week kon ik alweer bochtjes nemen met 50 waar ik de hele winter voorzichtig met 30 doorheen ging *D

Als de zon weer schijnt misschien eens proberen een Freewind meeting te organiseren?
*O*
 
Tevens ook een leuk filmpje van een NL-er gevonden over zijn speciale Freewind :)

Zeer zeker een "custom bike" te noemen.
Moest er ook een traantje bij wegpikken. ;(
Wat het nut van zijn valbeugel is weet ik niet. Halve emmer tegen de zijkant en hij is weer gerepareert. (ow, been beveiliging zegt'ie)
Heb nog een paar filmpjes van'm bekeken.
Woont hij soms in een schroot park?
 
Als de zon weer schijnt misschien eens proberen een Freewind meeting te organiseren?
*O*

Lijkt me leuk! :t
Vandaag lekker stukje gereden met pa en broeder. :]
Verder heb ik eindelijk wat fotootjes gemaakt van mijn XF650. Doorzichtige glaasjes zitten er nu ook op, ziet er in mijn ogen een stuk beter uit dan die oranje joekels die er voorheen op zaten.

Ik zit er nog steeds aan te denken om een hoger windscherm te monteren, niet alleen voor de bescherming maar ook vooral voor de looks. Ik vind het maar een raar gezicht dat de topkoffer hoger is dan de ruit.

Fijn weekend iedereen!
 
Ziet er inderdaad leuk uit :)
Ik heb jammer genoeg mijn linkerachterknipperlicht kapot gemaakt omdat ik niet kan solderen op het stalen tonnetje, kabel is ook helemaal kapot gegaan dus heb ik de originele lamp terug geplaatst. ziet er echt vreemd uit nu langs achter :')

Zal wel ooit op AliExpress een setje LED lichtjes kopen omdat die normaal gezien makkelijker te herstellen zijn, kost ook geen drol iig *D
Die zijn dan ook wel "trillings proof".

Ik heb gisteren ook een paar 0-100km/h tests gedaan, en ik kom uit op een tijd tussen 6,40 en 7,5 seconden, ver boven de geclaimde 4,9 seconden van Suzuki zelf :')

Wel, ik ben blij dat m'n fiets weer lekker rijd en dat ik niet meer bang moet zijn om de motor aan gort te rijden. De verlengde zijstandaard is ook al gelast en geverfd dus ziet het er ook niet abnormaal uit :P
 
Haha goed bezig!
Hoe heb je trouwens getimed? Ik ben ook wel benieuwd wat mijn XFje haalt.

Filmpje gemaakt en daarop een timer gezet met Adobe Premiere Pro :)
Hier heb je het filmpje:
*D
Wel getimed vanaf het gas open is en tot er 100 op het display stond.
Het display heeft wel een vertraging, maar ik denk dat ik nog wat sneller kan dan 6,34 seconden :')
 
Filmpje gemaakt en daarop een timer gezet met Adobe Premiere Pro :)
Hier heb je het filmpje:
*D
Wel getimed vanaf het gas open is en tot er 100 op het display stond.
Het display heeft wel een vertraging, maar ik denk dat ik nog wat sneller kan dan 6,34 seconden :')


Leuk filmpje cda441!
 
Hoi freewinders :)

Wou even melden dat mijn suzi te koop staat op MP, het liefst wil ik dat ie overgenomen wordt door een liefhebber.
Op verzoek kan ik meerdere foto's sturen via whatsapp mocht er iemand interesse hebben.. 06 43685423

Groetjes,
Biker020



full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Mooie Suzi, succes met de verkoop!
Komt er iets anders leuks voor in de plaats?


Dankjewel solis560! Heb thuis helaas niet echt veel ruimte om 2 motoren te stallen,dat is ook 1 van de redenen wrm de suzi weggaat..Naast de freewind rij ik een motorscooter (Tmax), maar kijk stiekem wel naar de KTM supermoto modellen :X ..
 
Succes met de verkoop!
Zou willen dat die van mij er zo netjes uitzag als die van jou :9~
gelukkig mag binnenkort de tectyl er weer af


Is die 4.9 seconden eigenlijk een beetje haalbaar of is dat echt alleen als je precies goed schakelt te doen?
 
Ik geloof dat je dat alleen haalt als je een beetje goed kan schakelen. Ik zal dat dus nooit halen. :+
Heb weleens een verkeerslicht sprintje gedaan en schopte hem heel netjes in neutraal in plaats van de tweede versnelling. :t
 
Succes met de verkoop!
Zou willen dat die van mij er zo netjes uitzag als die van jou :9~
gelukkig mag binnenkort de tectyl er weer af


Is die 4.9 seconden eigenlijk een beetje haalbaar of is dat echt alleen als je precies goed schakelt te doen?

Rond de 5.5 seconden is zeker haalbaar als je beetje lekker kan schakelen! Btw suzi is verkocht..
 
Terug
Bovenaan Onderaan