Het grote Suzuki XF650 'Freewind' Topic (Deel 1)

Ziet er niet eens zo slecht uit. Ik denk dat het wel die 49 liter koffer word. *O*
Welk merk is het? Kappa of Givi?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er niet eens zo slecht uit. Ik denk dat het wel die 49 liter koffer word. *O*
Welk merk is het? Kappa of Givi?

WOW! jij bent er ook vroeg bij 03:35 :z Dat is ermee bezig zijn! :} Let wel goed op dat je de juiste bevestigingsplaat koopt. Volgens mij is de topkoffer van Paisley ook een Givi.
 
Ja, ik kan er gewoon niet van slapen zo graag wil ik er een ;) (had nachtdienst)

Ahzo dus ook 's nachts met de freewind op stap? Had jij geen last van de voorlicht problemen met die losse spiegel?

Ik heb de mijne nu 2jaar en pas nu heb ik de alles eens netjes gemaakt. (lamp open en spiegel vastgezet) Gisterenavond dan even gaan rijden en nu geeft dat ding zowaar licht in het donker :Y Das best handig als je ziet waar je rijdt.
 
Ahzo dus ook 's nachts met de freewind op stap? Had jij geen last van de voorlicht problemen met die losse spiegel?

Ik heb de mijne nu 2jaar en pas nu heb ik de alles eens netjes gemaakt. (lamp open en spiegel vastgezet) Gisterenavond dan even gaan rijden en nu geeft dat ding zowaar licht in het donker :Y Das best handig als je ziet waar je rijdt.

Jep.

Ik heb verder geen last van die losse spiegel, de koplamp van de Freewind wil ik best goed noemen, vooral als ik het vergelijk met mijn vorige Diversion, die koplamp was echt bagger _O-
 
600, de diversion hield niet zo van zand _O-
Ik heb iets van 10 jaar lang motorcross gedaan, en reed nu op de weg, maar ik kreeg echt steeds meer de neiging een zandpad te pakken. Dus toen heb ik hem verkocht en ben ik opzoek gegaan naar een allroad, en dat is uiteindelijk de Freewind geworden.

Het roken heb ik trouwens ook opgelost nu, nieuwe luchtfilter erop! :D
Mijn benzinekraantje was eerst lek waardoor de benzine uit de luchtfilter gekomen was. Ik heb hem toen bij de motorzaak laten maken, maar die hadden mijn (met benzine doordrenkte) luchtfilter niet vervangen :? |(
Nu zit er een nieuwe op en hij rookt helemaal niet meer, dus het was gewoon de benzinedamp die mee kwam door de luchtfilter.

Ik ben overigens nog steeds opzoek naar de manier waarop de voorbocht met de uitlaat verbonden zit bij de Freewind. Kan iemand daar een foto van maken? Bij mij zit er nu gewoon zo'n simpel ding omheen (weet echt niet hoe het heet).
 
Laatst bewerkt:
Ha! Van die verbinding weet ik alles '( ik heb daar echt ongelofelijk hard mee gesukkeld een tijdje terug toen ik mijn vervangdemper er wou opzetten. Ik kreeg die vijs (inbus) met de beste wil van de wereld niet los. Wat wil je ervan weten. Ik zal na het weekend een foto posten als je wilt. Wel jammer dat ik hem nu terug in elkaar gevezen heb, 2 dagen gelden lag hij er nog zo bij en dan was een foto nemen wat makkelijker geweest _O-

full



Valt de overstap niet wat tegen qua vermogen, Diversion 600 heeft toch wat meer pit denk ik?
 
Ik rijd met 25kw, dus de Freewind voelt juist wat pittiger aan omdat deze flink vanuit onder trekt. Pk's heb ik dus nooit echt gemerkt ;)

Mooie velg trouwens zo in het zwart *O*
 
Laatst bewerkt:
Wat een zielig hoopje zo haha; ik sta ervan te kijken dat dit een freewind is.

Maar zulke kanonnen zijn die div600's toch niet? Ik vind de freewind in ieder geval meer boom-bats funfactor hebben.
 
De Freewind heeft 47 pk bij 7000 toeren en 51,6 Nm koppel bij 5500 toeren.
De XJ600S heeft 61 pk bij 8500 toeren en 65,7 Nm koppel bij 7000 toeren.
Dus de div heeft inderdaad een stuk meer vermogen, maar bij de Freewind knalt het er echt uit door de 1 cilinder. Dat vind ik persoonlijk een stuk leuker.
 
Wat een zielig hoopje zo haha; ik sta ervan te kijken dat dit een freewind is.

Ja daar stond hij maar zielig te wezen, sinds gisteren is hij weer de oude. *O*


Ja ik ben ook helemaal gewonnen voor het karakter van een dikke 1 cilinder. Ik vond het alleen jammer dat de originele uitlaat enkel goed klonk als je er echt mee doortrok. Maar dat is nu gelukkig opgelost. Ik heb ook de indruk dat hij iets soepeler is onderin de toeren, al blijf hij dat soms niet echt leuk vinden. :N
 
Lekker kontje hoor!

Maareh... niet sarcastisch bedoelt, maar wát ben jij in hemelsnaam van plan allemaal mee te nemen? ;)
 
Jeemig wat een jetsers!! Ik heb een heel klein topkoffertje, net iets groter zou fijn zijn. Al werkt het wel goed voor een slot, schoenen en wat kantoorzooi. Maar op vakantie had ik gewoon genoeg plek voor alle spulletjes, travel light :]

full
 
@Paisley: Naast het motorrijden tijdens mijn vakanties, ga ik ook wel is klimmen.
met 70 meter touw en wat andere klimzooi, zit de topkoffer al vol.

En ik wil zo min mogelijk op de fiets knopen.
Dan ben ik maar een meter breed.


@ YZ-Martin:
Zit gewoon met de universele plaat op de kont gemonteerd.
 
Eergisteren weer iets meegemaakt. 's Avonds na het werk even met de motor gaan rijden en ik rijd op een stuk weg waar de toegelaten snelheid van 90 naar 50 km/u gaat. Achter mij rijdt een auto (oude opel astra) met daarin een jonge kerel. Begint die kerel met zijn lichten te flitsen. Ik dacht bij mezelf, "kerel doe normaal ge moogt hier maar 50". B| Die bleef maar doorgaan en plots wordt de toegelaten snelheid terug 70km/u. Ik trek effe goed door :] en die gast ook en komt naast mij rijden aan de volgende rode lichten. Ik werd al flink lastig en dacht mij echt boos te maken. Doet die kerel zijn raampje naar beneden en roept "uw nummerplaat ligt er bijna af". :o Ik was om door de grond te zakken van schaamte en erg dankbaar tegelijk. Toch erg dat we meteen het slechtste beginnen te denken hé! |(

Enfin op aanvraag enkele foto's genomen

Van de uitlaat van achteren bekenen:

full


full


Koppeling tussen de voorbocht en de rest van de uitlaat:

full


full
 
Gelukkig heb je de waarschuwing toch mee kunnen krijgen! Bij dit soort dingen denk je inderdaad al snel dat je opgejaagd wordt. Ik was op zo'n zelfde manier een keer heel achterdochtig toen iemand me probeerde duidelijk te maken dat mijn bagage niet goed vast leek te zitten.

Ik kreeg met de Freewilly deze week twee bekeuringen binnen '( Ik geef bijna de motor de schuld, want met de CB450 rij ik ook altijd wel door maar heb ik nog nooit een bekeuring mee binnen gehaald.
Rotbok
 
Typisch, ik heb mijn eerste bekeuring ooit ook met de Freewind gekregen. Toen ik hem pas net een week had.
Op mijn vorige motor nog nooit een bekeuring gehad, terwijl ik daar ook goed mee door reed.
 
Voorlopig nog geen boetes O-) (hout vasthouden) maar toen ik er gisteren na het werk mee naar huis reed... toen zat hij mij ook weer aan te sporen. Hij vindt zo leuk als je in zen 3e doortrekt en op de wegen binnendoor zit je dan al snel naar de 100km/u en dat is blijkbaar op vele plaatsen te snel :+
 
..toen zat hij mij ook weer aan te sporen. Hij vindt zo leuk als je in zen 3e doortrekt..
Het is ook altijd hetzelfde met die Freewinds, die van mij doet dat ook al :+

En Pirre, bedankt voor de foto's. Daar kan ik wel wat mee.
Je uitlaat zit trouwens wel heel anders dan de mijne, ik zal er morgen eens foto's van maken.
 
Laatst bewerkt:
Die van mij heb ik huisarrest gegeven en hij staat zich nu in de regen vastgebonden aan een paaltje zich te schamen. Ik probeer het boete-geld wat terug te verdienen door deze week met de trein te gaan (heb ov) en de Freewilly is al sinds zondag niet van zn plek geweest.



@Pirre Nog bedankt voor de foto van het kontje! Zo te zien past te demper prima onder mijn bagage-beugels, dus ik hou hem in gedachten.
 
@ Paisley: das graag gedaan. Ik weet hoe moeilijk het is om over zulke dingen informatie te vinden. Ook niet te streng zijn voor de Freewind, straks wordt hij nog ziek. Hij bedoelde het immers goed. })

Gisteren trouwens een baaldag op het werk. Thuisgekomen toch nog effe op de motor gekropen, een half uurtje later alles vergeten. :] Als ik thuiskwam merkte ik wel dat er slijtage zat op de randen van mijn baden waar ik nog nooit was geweest. Die nieuwe voorband en de straffere veering vooraan maken echt wel een verschil.

Oh ja ik heb nu ook organische remblokjes van Lucas vooraan en jonges toch wat remt dat een pak beter. Daarvoor waren het gesinterde en volgens mij zijn die dingen te hard voor de Freewind. Deze "bijten" ten minste meteen. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan