CB 750, hoeveelheid olie?

wodan

Banned user
24 okt 2005
36
0
Ophoven-Kinrooi
Wie heeft er ervaring met zelf een olietankje knutselen?
Ik vraag me af hoe groot de inhoud v/d tank minimaal moet zijn.
Het moet voor een cb 750 worden.
 
neeeeeeej....
Hebben ook nog een externe olietank maar ik weet niet hoe groot die minimaal moet zijn. zo'n standaard tankje past niet echt meer in mijn iets verzaagde frame. Dus ben nu op zoek naar een vervanger maar het liefst niet te groot.

Er zal toch wel iemand weten wat zijn minimale externe voorraad olie moet zijn???
 
Bij brikkies weet men niet zoveel van aanpassen.
Aangezien het hier ook een echt "chopper" probleem betreft lijkt het me hier de beste plek, dus van mij mag hij hier blijven staan. :]
 
plusminus 2,5 liter, over het hele systeem gezien moet hij ongeveer 3 liter olie circuleren.
project%20cb%20750%20050%20(Custom).jpg


project%20cb%20750%20048%20(Custom).jpg


project%20cb%20750%20049%20(Custom).jpg


Deze is homemade, bovenzijd een stukje overgelaten waar ik m'n electro in kwijt kan.
 
Kijk!

Daar hebben we wat aan. mijn lastechniek is nog niet zo goed dat de olie er ook echt in blijft, dus riskeer ik maar niet. Ziet er wel goed uit.
Mijn electro komt op de plek van de startmotor. die is voor mij net een apendix, je hebt hem wel maar gebruikt hem niet.
Nog meer foto's? :9~ :9~
 
8-)
ik heb de olie in mijn bovenste framebuis zitten.
bij elkaar inderdaad 3 liter olie kweet effe niet meer hoe groot het tankie moest wezen.
je kan gewoon het ouwe tankie vullen met olie tot het juiste peil en dan in een maatbeker schenken zo had ik het ook gedaan.
 
Kijk!

Daar hebben we wat aan. mijn lastechniek is nog niet zo goed dat de olie er ook echt in blijft, dus riskeer ik maar niet. Ziet er wel goed uit.
Mijn electro komt op de plek van de startmotor. die is voor mij net een apendix, je hebt hem wel maar gebruikt hem niet.
Nog meer foto's? :9~ :9~

Als je meer wilt zien Wodan, snuffel je maar eens rond op m'n site.
Daar vind je bijna alles wat ik weet.
http://home.hetnet.nl/~geronimo72/index.html
 
volgens mij kan je niet zonder je carter ontluchting hoor. en het kan zijn dat ie der wat olie mee uitsputtert, vandaar dat ie um waarschijnlijk op zijn olietankje aansluit :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan