meer kawa eigenbouwers????

2 apr 2006
107
0
usquert
he

ben nieuw hier.
rijd zelf een eigenbouw chopper .
een santee softailframe met een kawa z1000blok eronder.
heb hem niet zelf gebouwd, maar wel een paar kleine veranderingen aangebracht.
ik was nieuwsgierig of er meer eigenbouw machines zijn hier.

richard

Bijlage: mijn motor2.JPG
 
full


grappig ding :Y
 
he

ben nieuw hier.
rijd zelf een eigenbouw chopper .
een santee softailframe met een kawa z1000blok eronder.
heb hem niet zelf gebouwd, maar wel een paar kleine veranderingen aangebracht.
ik was nieuwsgierig of er meer eigenbouw machines zijn hier.

richard

Santee softtail frame :? 'k heb er niet veel kijk op, maar als er al vering in zit dan is dit toch een (soort van) plunjer?

full

Hét (CCI) Santee softtailframe.

Voor de rest vind ik'm errug druk; maar wel potentieel.
 
Ik ben wel eens jaren '70 posters tegengekomen met een chopper-plunjerframe, met de ondertiteling 'softail', dus ze noemden plunjers destijds gewoon softails. :Y Meneer Brullende Kawa heeft waarschijnlijk toch wel gelijk *O*
 
het is zeker wel een zware machine.
het vermogen komt eigenlijk alleen tot zijn recht bij het optrekken.
met een gangetje van 80 op een gewone weg gaat het hard genoeg.
de meeste vering die je hebt, zit toch wel in het achterwiel.
er zit wel een veer in de achterbrug, maar is maar miniem.
niet echt supercomfortabel, maar je trekt wel veel bekijks.
de pijpen hebben niet echt veel demping.
zeg maar rustig geen
 
Ben zelf met een kawa 650 bezig. Hardtailframe en het moet een kale strakke chop worden . Lukt al aardig. heb helaas alleen tijd tekort om te bouwen .
 
ruig apparaat....

het ongaat mij altijd een beetje waarom iemand zo´n blok in zo´n fiets meubelt...

veel te veel vermogen en veel te zwaar volgens mij...

Nee, dan een HD blok, veel te zwaar, en te weinig vermogen O-) ;)

Zal in de kilo's toch wel niet zo veel uitmaken of je nu een Z blok of een HD gebruikt? Persoonlijk vindt ik wel dat een 2 cilinder een karakter heeft dat beter bij een chop past. Maar goed neemt niet weg dat een chopper met een 4cilinder vaak wel 'specialer' oogt dan een 2cilinder
 
Idd met die Tumpies, ook mooi spul

KAWA eigenbouw kom ik nooit echt veel tegen, er rijdt ergens een groene, maar kan um nergens terugvinden

Heb nog wel een old skool 72 er CB tje over 750 cc
 
We zijn net weer aan de rag geweest op de hardtail goldwing, ding zuipt - er zitten nu 100% open pijpen onder- zet er van de week een nieuw voorwiel in, zal er even foto's van knallen, maar schrik niet, 1 op 8 gebruikt ie
 
Idd met die Tumpies, ook mooi spul

KAWA eigenbouw kom ik nooit echt veel tegen, er rijdt ergens een groene, maar kan um nergens terugvinden

Heb nog wel een old skool 72 er CB tje over 750 cc

heb je die over en doe je die weg of hou je van verzamelen???
misschien....................?
 
We zijn net weer aan de rag geweest op de hardtail goldwing, ding zuipt - er zitten nu 100% open pijpen onder- zet er van de week een nieuw voorwiel in, zal er even foto's van knallen, maar schrik niet, 1 op 8 gebruikt ie
dat geel met paarse hok ?
 
Ja, nou ja, we zijn hem weer in het aan beweging brengen, heeft 1/2 jaar stilgestaan, ff nieuwe banden enzo moet nog, maar erst ff losgassen
 
Nee nog niet, want heb ut weekend een treffen in A'dam, dan zit ie nog niet weer helmaal in elkaar, ga vrijdag weg denk, medio volgende week kan rondje ragge zonder mobiel foontje op zak (voor geval dat ie stilvalt)
 
Zo'n ding is niet te duwen, en op een kar zetten is ook geen lolletje

Dat is dit ding

naamloos1.jpg


Een GL 1100 (jammer dat daar geen kickstarter opzit)
Ditributie riem verwisselen is bij die digen maar een half uurtje werk, vorig jaar nog gedaan.

Maar met die open pijpen ca 1 op 8 gebruikt ie, en zuiniger dan 1 op 10 wil niet (er zit een nieuw, gereviseerd blok onder van twee jaar oud/geleden)
 
Terug
Bovenaan Onderaan