waar zijn die foto's van zelfbouwers

@ Slow: De messing busjes zijn gedaan wet een afgeronde vijl en veel geduld. Tussendoor steeds passen en bijwerken... Lekker rustig aan niet niet te snel klaar willen zijn.

@Geronoimo: Mevrouw knukkel heeft kortgeleden een fatsoenlijke digitale camera aangeschaft... :)

@ Cooperboy: De lasjes zijn gedaan met een niet al te duur MIG apparaat. Deze om precies te zijn... heb ik ooit 2e hands via MF gekocht. Ben niet echt een ster, maar heb alleen de enigzins nette lasjes op MF gezet! :o
 
@ Cooperboy: De lasjes zijn gedaan met een niet al te duur MIG apparaat. Deze om precies te zijn... heb ik ooit 2e hands via MF gekocht. Ben niet echt een ster, maar heb alleen de enigzins nette lasjes op MF gezet! :o
netjes
kleine tip , zet of de lasstroom wat hoger of de draadsnelheid iets lager
de inbranding is wat slecht
 
@ Cooperboy: De lasjes zijn gedaan met een niet al te duur MIG apparaat. Deze om precies te zijn... heb ik ooit 2e hands via MF gekocht. Ben niet echt een ster, maar heb alleen de enigzins nette lasjes op MF gezet! :o

Oefening baat kunst.
Ziet er netjes uit.
Ik heb hetzelfde apparaat maar toen ooit bij Rustbuster gekocht.
En ik heb er veel plezier van.
Een aanrader voormensen die op zoek zijn naar een dergelijk app.

Heb je nog een foto waar je hele frame op staat?
 
Oefening baat kunst.
Ziet er netjes uit.
Ik heb hetzelfde apparaat maar toen ooit bij Rustbuster gekocht.
En ik heb er veel plezier van.
Een aanrader voormensen die op zoek zijn naar een dergelijk app.

Heb je nog een foto waar je hele frame op staat?

Ik vind het ook een prima apparaat voor die paar lasjes die ik trek.
Zoals Pitbuell al kon zien, loop ik nog redelijk te kutten met de instellingen, maar gaat inmiddels redelijk. Ik moet nog een beugeltje aan de onderkant van de olietank maken en die zal ik eens met meer stroom gaan proberen.

Heb geen goede (verse) foto waar het totale frame op staat, maar het is een standaard HD hardtail zonder stretch of wat dan ook.
Je kunt het hier een beetje op zien.
En het achterspatbord ligt er los op!

full
 
Knukkel zet je olietank ook op het onderste punt vast ,anders gaat ie lekken ,
spreek uit ervaring,kwam 12 jaar geleden samen met vrouwtje terug van superrally
in Denemarken met beiden een lekkend tankie,had ze toen ook alleen bovenaan
vastgezet,dus ze toen maar op 3 punten vastgezet,nooit meer problemen gehad.
 
Ik vind het ook een prima apparaat voor die paar lasjes die ik trek.
Zoals Pitbuell al kon zien, loop ik nog redelijk te kutten met de instellingen, maar gaat inmiddels redelijk. Ik moet nog een beugeltje aan de onderkant van de olietank maken en die zal ik eens met meer stroom gaan proberen.


]

draadsnelheid is heel belangrijk ,ga daar maar eens mee experimenteren
op wat staal afval, gewoon wat verschillende instellingen proberen
dan hoor en zie je wat werkt en niet.
 
Shit
Zit ik te tikken over dat onderste punt van je tank,ben je net aan het posten
over dat onderste punt.
 
Ik heb de foto nog even goed bestudeerd maar deze leek lijkt de las goed genoeg.
Kan je evt. dat las inbrand gebeuren is merken op de pic?
 
Knukkel heb effe foto "geleend"

@ Slow op deze foto zie je dat de las er een beetje opligt, het materiaal is niet echt voldoende in elkaar gevloeit.
Echter het is geen slechte las. Of lasstroom iets hoger of draadsnelheid iets lager.


@ Knukkel ziet er allemaal top uit kerel.

full
 
aha, comprendo! Bedankt voor de uitleg.

@Knukkel: Jij had toch al een seat (fat lucky)
 
Ik vind het ook een prima apparaat voor die paar lasjes die ik trek.
Zoals Pitbuell al kon zien, loop ik nog redelijk te kutten met de instellingen, maar gaat inmiddels redelijk. Ik moet nog een beugeltje aan de onderkant van de olietank maken en die zal ik eens met meer stroom gaan proberen.

Heb geen goede (verse) foto waar het totale frame op staat, maar het is een standaard HD hardtail zonder stretch of wat dan ook.
Je kunt het hier een beetje op zien.
En het achterspatbord ligt er los op!

(Afbeelding)

waanzinnig! })
 
als je eenmaal wat geoefend hebt, kun je wat basisinstellingen vastleggen,
stroomsterkte vs draadsnelheid, dan hoef je maar een beetje bij te stellen,
op den duur kun je al horen of ie goed staat,
Kwestie van veel oeffenen.

las je met gevulde draad of met gas?
 
voor de mooiste lassen , moet je toch T.I.G lassen.

dat is met een toorts met Wolfraam electrode en zelf met de hand draad bijvoegen.

jullie verhalen van gevuld draad en gas, ?? :?
 
MIG lassen kan op twee manieren.
Lassen met gevulde draad.
Hierbij is de draad gevuld met een zuurstofverdrijvend middel. (poeder)

Lassen met een massieve draad.
Hierbij gebruikt men een zuurstofverdrijvend gas. (vaak stikstof in combinatie met een ander gassoort)

Bij de machine die ik gebruik moet je de polariteit van de lastoorts omdraaien wanneer je gas gebruikt. (+/- -/+)

Ik gebruik voor mijn gasinstelling bijna altijd 4 liter/min.
Draadsnelheid en stroomsterkte is afhangkelijk van de kwaliteit en de dikte van het staal.

TIG is stukken mooier, maar zie eens een app. voor een schappelijke prijs op de kop te tikken.

Oja, voordeel van een MIG is dat je een tool kan aanschaffen (zat er bij mij standaard bij) om ook proplassen te kunnen maken.
 
ziet er goed uit Knukkel..

bedenk wel dat de sterkte niet alleen van het lassen afhangt maar van de hele manier van construeren he...

ik weet niet hoe dik die buizen van je frame zijn maar als het net zo lomp is als bij mijn motor kun je nog wel veel heter lassen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan