waar zijn die foto's van zelfbouwers

ziet er goed uit Knukkel..

bedenk wel dat de sterkte niet alleen van het lassen afhangt maar van de hele manier van construeren he...

ik weet niet hoe dik die buizen van je frame zijn maar als het net zo lomp is als bij mijn motor kun je nog wel veel heter lassen...

Gisteren laspracticum in m'n schuurtje gehouden en volgens mij heb ik de instellingen wel zo'n beetje te pakken nu. Stroom idd nog een tikkie omhoog en de draadsnelheid wat naar beneden...

Verder ben ik er ook nog niet uit hoe ik m'n onderste ophangpunt voor de olietank ga fabrieken... ik zal wel eens een photo plaatsen van het 'probleem'.
 
Laatst bewerkt:
doe iig iets met een rubber diabolootje tegen het shaken, zo'n ding waar bij een Flh ook de olietank in hangt...
 
nou, laat zelf es wat zien dan ?

hier dan, mijn huiswerk, mijn alternate z-bar etc.
full
 
Ben je uberhaupt wat opgeschoten Slow?
Laatste update was rond Motorsale als ik me niet vergis (= November), dus het wordt weer tijd!
 
helaas willen al die pussy's hier met het vliegtuig... Het ene excuus is nog gekker als het andere... (gewond geraakt met bed opmaken tot vechtpartijen met duitsers in de sneeuw) maar goed, die discussie hebben we al eens gehad.

Momenteel worden mijn poten afgedraaid want Marcel vond ze te lang. En je weet... Hoewel ik de klant ben, Marcels wil is wet. ;-)
Wellicht volgende week dus een pica van "the monster of SoWad" op z'n (korte) poten.
 
die Z-bar ziet er idd erg goed uit. Heel net werk, zeker beter als de 1ste die ik kreeg.
Moet nu ff passen welke het beste staat want zoals jullie weten: "it's not how you feel, it's how you look! " of niet doc?
 
die Z-bar ziet er idd erg goed uit. Heel net werk, zeker beter als de 1ste die ik kreeg.
Moet nu ff passen welke het beste staat want zoals jullie weten: "it's not how you feel, it's how you look! " of niet doc?
if it looked like it felt, it looked stupid enough I guess...
 
MIG lassen kan op twee manieren.
Lassen met gevulde draad.
Hierbij is de draad gevuld met een zuurstofverdrijvend middel. (poeder)

Lassen met een massieve draad.
Hierbij gebruikt men een zuurstofverdrijvend gas. (vaak stikstof in combinatie met een ander gassoort)

Bij de machine die ik gebruik moet je de polariteit van de lastoorts omdraaien wanneer je gas gebruikt. (+/- -/+)

Ik gebruik voor mijn gasinstelling bijna altijd 4 liter/min.
Draadsnelheid en stroomsterkte is afhangkelijk van de kwaliteit en de dikte van het staal.

TIG is stukken mooier, maar zie eens een app. voor een schappelijke prijs op de kop te tikken.

Oja, voordeel van een MIG is dat je een tool kan aanschaffen (zat er bij mij standaard bij) om ook proplassen te kunnen maken.

Cooperboy,

Even een reactie op je post.

Gevulde lasdraad is dat niet voor die kijkshop machientjes ?
Ik las met Co2 en gewoonen lasdraad van 1mm, heb ook nog toorts van 1,5mm

Met TIG gebruik je stikstof als extra gas om bijv. uitlaten of tanks te lassen. Je plaatst dan een slangetje in de buis of tank, het stikstof zorgt er dan voor dat je het materiaal door en door last. (ik gebruik dat nog niet)
TIG lassen doe ik met Argon gas. En die apparaatjes koop je ook al voor 400 - 500 euri. Ik had eerst een halfautomaat (zelf aanstrijken) en heb sinds kort een volautomaat (start vlamboog zelf als ik knopke indruk)Ik ben er ook nog mee aan het klooien omdat het materiaal toevoegen nog niet zo wil lukken, en hier moet je dus wel opletten dat + massa klem is en de - de lastoorts.

Zie ook http://www.gtlastechniek.nl/index.htm
 
Cooperboy,

Even een reactie op je post.

Gevulde lasdraad is dat niet voor die kijkshop machientjes ?
Ik las met Co2 en gewoonen lasdraad van 1mm, heb ook nog toorts van 1,5mm

Met TIG gebruik je stikstof als extra gas om bijv. uitlaten of tanks te lassen. Je plaatst dan een slangetje in de buis of tank, het stikstof zorgt er dan voor dat je het materiaal door en door last. (ik gebruik dat nog niet)
TIG lassen doe ik met Argon gas. En die apparaatjes koop je ook al voor 400 - 500 euri. Ik had eerst een halfautomaat (zelf aanstrijken) en heb sinds kort een volautomaat (start vlamboog zelf als ik knopke indruk)Ik ben er ook nog mee aan het klooien omdat het materiaal toevoegen nog niet zo wil lukken, en hier moet je dus wel opletten dat + massa klem is en de - de lastoorts.

Zie ook http://www.gtlastechniek.nl/index.htm
ik heb geen kijkshop app. maar die gevulde draad zat er wel bij.
die zooi last voor geen meter.
ik gebruik geregeld 0.8 mm massief wat ik het lekkerst vind lassen.

ik wist dat ik bij TIg iets vergeten was te vermelden, de fles argon.

bedankt voor de link.
ik begrijp dat ik weer wat moet gaan sparen.
de prijzen zijn aanzienlijk gedaald.
 
Ok dan... met dank aan Pitbuell en ShovelFrenske heb ik de afgelopen dagen allerlei visioenen gehad over afgebroken tanksteuntjes...

Vandaag de lasjes toch maar uitgeslepen en opnieuw vastgemaakt!
De rupsen liggen er dieper in en ik kan weer rustig slapen...
 
CIMG1413.jpg


Ik heb accu vervang visioenen gehad
En nieuwe berdrading trek visoenen
En beide nog gedaan ook
Bij een origineel wingding moet je de achterbrug uitbouwen als je de koppeling wilt vervangen.
Bij dit wing ding het achterwiel eruit halen om de accu te vervangen
Het er gelijk een M&S systeem in gezet

Maar vooruit, weer op naar morgen, treffen in Rheeze
 
Laatst bewerkt:
Ut ding rijdt ook weer lekker, zuipt als de hel, ongeveer om de 70 km tanken, 9 liter gaat erin
En je ken zeggen wat je wil, smaken verschillen, is maar goed ook, anders werden bepaalde merken niet verkocht, maar hier zitten nog eens slachkutten onder!
 
Laatst bewerkt:
Iemand dat nieuwe Triumph frame van FlyRite gezien..? (zoniet, kijk dan effe op m'n weblog). Is helemaal met MIG gelast, super netjes!

Iemand zei hier dat je het MIG apparaat op een gegeven moment gewoon op gehoor kan afstellen.. Ben ik het wel mee eens... Lang geleden dat 'k heb geMIGt.. Heb een tijd geleden voor 1000 euries een gebruikte, watergekoelde TIGger op de kop getikt en ik wil echt niet meer terug naar een MIG. TIG werkt super fijn, alhoewel het soms wel vies tegen valt.
 
Kan niet zien waar je woont

Maar ga naar een ROC in de buurt daar kun je een NIL opleiding tot TIG 2 lasser volgen, dan heb je een goede bassis

Zo heb ik TIG-4 en diverse aanvullende, van mijn werk uit, maar allemaal op een ROC

Dacht dat zo'n cursus iets van 2000 euro kost, duurt een half jaar 1 avond in de week
 
Terug
Bovenaan Onderaan