Honda Hardtail CB 400 F

full

Deze maar dan voor een cb400f
 
precies, daar zitten o ringetjes om toe en die willen wel verstaffen en dan gaan ze lekken(nr.21).
of heb je dat hele ding kapot getokken?
 
Via de verschillende cb-hobbyisten is zo iets wel te krijgen. :) Alleen werkt het forum een beetje lastig wat dat betreft. Als je een oproep plaatst komt die in de 'te koop gezocht' afdeling tussen al het andere wat gezocht wordt, waar het niet gezien wordt. :P

In principe heb ik zelf nog wel wat reserve spul liggen, maar dan moet je er niet echt haast mee hebben. O-) Ik denk zelf aan Triaatje of cb400man die allebei een redelijke voorraad hebben liggen, waar je misschien sneller geholpen bent.

Uiteraard is dit geen zeldzaam of duur onderdeel, dus gewoon simpel via postorder te bestellen (Bijvoorbeeld via eerder genoemde 'fourdeel' of 'rene van maanen' of 'de blauwe plaat')
 
ALLEMAAL bedankt die de moeite hebben gedaan om een verbinding voor mij hebben gezocht. Ik heb nu eentje er tussen en wat denken jullie hij lekt niet meer.
honda-cb400-78-bikepics-564217.jpg

Nogmaals mijn dank.
 
Ben vandaag wezen rijden en wat denken jullie, na plusmin 40 km bleef de motor staan, hij laadde de accu niet bij. Ik heb 15 min. moeten wachten en toen kon ik weer richting huis rijden. Maar halfer wege was het weer gebeurd met de motor. Toen ben ik bij een boer wezen vragen als hij een accu lader had en ja hoor die had hij gelukkig. Deze er op gezet. 2 kopjes koffie later de lader er vanaf gehaald en toen snel naar huis gereden. Dus ben nog niet klaar met de motor. Ben nu weer op zoek naar een spannings regelaar of als iemand weet hoe ik die moet controleren. Als ik de motor aan de gang heb heeft ie maar 7-8 volt en doe ik de motor weer uit geeft hij weer gewoon 11-12 volt aan, dus hij laad niet bij. Is dit nu de accu of zit het toch in de spanningsregelaar. wie o wie weet hier iets meer over te vertellen. Gr Martin..
 
ik denk dat er iets met de dynamo aan de hand is.

dat er bijvoorbeeld een van de 3 0f 4 spoelen kapot is.
dan krijg je volgens mij geen constante stroom meer.

doordat het een wisselstroom systeem is en dus de dynamo een wisselende spanning geeft (12 tot 14 volt).

deze stroom wordt dan door een gelijkspanner gericht doorgegeven(gelijkrichter).


en als dus de dynamo stuk is (spoel) dan geeft ie die 12 tot 14 volt niet meer.
waardoor je elektra niet meer goed werkt ,etc etc....pruttel...

(bij een auto gaat dan het accu lampje branden).

succes........

trouwens hoe ben je in het bezit gekomen van die hardtail..

lijkt mij ook wel gaaf zo'n fietsie.......

Weet je iemand??????
 
89 euro imitatie bij de Mele zag ik, net nieuw bandje gehaald daar
Ik wikkel ze zelf ook, maar voor eentje kan ik um niet instellen, hij staat momenteel op een serie die ook als gereviseerd de markt op gaan naar een sloper hier in de buurt
 
Laatst bewerkt:
Ben vandaag maar eens wezen kijken naar de spanningsregelaar. Heb ook nog een andere accu geprobeerd maar was ook het zelfde probleem. Als ik de voltmeter erop zet geeft hij mooi 12,50 volt aan en als ik de motor loopt maar 12,05, dus laad hij geen accu. Ik dacht dat ik een spanningsregelaar had met een stelschroef maar dat bleek niet het geval te wezen. Maar toch denk ik dat het een spanningsregelaar probleem is. Vanmiddag even een ander proberen van Geronimo kijken als daar het probleem ligt. Anders moet ik toch maar naar de dynamo kijken. Waarom zit er eigelijk een contact punt in de spanningsregelaar en waar voor is die(wat is de werking hiervan).Wie heeft er nog een oude type spanningsregelaar liggen voor mij. Ik hoor het wel weer. Gr Martin......
 
Ben vandaag maar eens wezen kijken naar de spanningsregelaar. Heb ook nog een andere accu geprobeerd maar was ook het zelfde probleem. Als ik de voltmeter erop zet geeft hij mooi 12,50 volt aan en als ik de motor loopt maar 12,05, dus laad hij geen accu. Ik dacht dat ik een spanningsregelaar had met een stelschroef maar dat bleek niet het geval te wezen. Maar toch denk ik dat het een spanningsregelaar probleem is. Vanmiddag even een ander proberen van Geronimo kijken als daar het probleem ligt. Anders moet ik toch maar naar de dynamo kijken. Waarom zit er eigelijk een contact punt in de spanningsregelaar en waar voor is die(wat is de werking hiervan).Wie heeft er nog een oude type spanningsregelaar liggen voor mij. Ik hoor het wel weer. Gr Martin......
De dynamo doormeten is anders best eenvoudig. ;) (makkelijker dan prutsen aan je regelaar, plus heb je een grotere kans dat je daar de oorzaak vindt)


Onder je zijkapje komt ergens de kabel binnen met uiteindelijk zo'n witte blokstekker eraan. Gewoon stekker loshalen en weerstand meten richting de dynamo. Tussen de 3 gele kabeltjes zitten 3 spoelen, dus elke kombinatie van 2 van de gele moet dezelfde zeer lage weerstand hebben. Dus als er een combinatie is met een weerstand van oneindig of nul, heb je de boosdoener te pakken. Bovendien mag elk van die gele kabels geen kortsluiting hebben met je frame, dus dat ook ff doormeten. :)
 
Roestendoenze, Ik heb ze gemeten en hier zat geen verschil tussen. Alle 3 meet ik de zelfde waarde (ze gaan allemaal terug naar 0 in omh stand). Ik heb ook gekeken als er sluiting is tussen de draden en massa maar dat was ook niet het geval. Wat nu?????? Gr Martin.......
 
Roestendoenze, Meter nog even een keertje in een andere stand gezet en toen kreeg ik wel ongelijke waardes maar dat was wel heel klein. Waardes gemeten van de ene naar de andere was 00,9 en 01.0 dus een verschil van 00,1 ohm dat kan toch niet kapot wezen????? Martin......
 
Martin, heb je het draadje van je regelaar naar de accu al doorgemeten?
Misschien heeft die gewoon een draadbreuk en laadt hij daarom niet bij.
 
Knukkel, Ga direct kijken. Trouwens welke draad moet naar de accu lopen. Groen, wit of zwart. Is het niet zo dat hij de stroom weer terug krijgt van de gelijkrichter. Als dat het geval is heb ik weer een ander probleem want de draad die weer na de accu gaat vanaf de gelijkrichter geeft geen spanning af. Kan dat ook het probleem geven. Ik heb het op deze manier aangesloten zie foto
Foto=PSDDF8SS
 
Laatst bewerkt:
OK, het verhaal ligt iets anders. Ik heb de ballen verstand van CB's en zie in het schema dat je een aparte gelijkrichter en regelaar hebt - dat zit bij mij in één kastje, vandaar.

Maar ik bedoel de draad die van je gelijkrichter naar de + van je accu loopt (en die zal wel haast rood moeten zijn). Meet eens of die nog intact is.

 
Laatst bewerkt:
Rode draad is goed, alleen als ik de motor start moet daar stoom vanaf komen en dat doet hij niet. Kan ook de gelijkrichter stuk zijn??
 
Terug
Bovenaan Onderaan