Wat is nou een fijne "hoge sturen jas" ?

Mijne is van spear met scotchlite 3M.
Het is een motorjack die ik ooit eens kocht bij Suurmotoren.
Heeft een uitneembare binnenvoering voor de warmere dagen.
 
Volgens mij geldt hier (ook) dat coolheid omgekeerd evenredig is met functionaliteit.
Oftewel, ik heb zo'n zwarte plastieke jas met beschermstukken voor als ik echt ga rijden (is een 'Damen' daggik). Zit fantastisch, 100% waterdicht en beschermt je redelijk, maar ziet er niet uit.
Voor de rest heb ik in lederen conduteursjassen, legerjekkies, spijkerjekkies, houthakkershemden, etc gereden. Ziet er een stuk koeler uit, maar kan niet tippen aan een echte motertjas.
 
Volgens mij geldt hier (ook) dat coolheid omgekeerd evenredig is met functionaliteit.
Oftewel, ik heb zo'n zwarte plastieke jas met beschermstukken voor als ik echt ga rijden (is een 'Damen' daggik). Zit fantastisch, 100% waterdicht en beschermt je redelijk, maar ziet er niet uit.
Voor de rest heb ik in lederen conduteursjassen, legerjekkies, spijkerjekkies, houthakkershemden, etc gereden. Ziet er een stuk koeler uit, maar kan niet tippen aan een echte motertjas.
daarom had ik dat gele ding ook, zat lekker, was warm en leek nog een beetje normaal...maar ja, die wil dus niet meer... ;(
 
full
 
Zo'n dikke leren "solex-jas", is dat niks? Eventueel een stuk afzagen om 'm korter te maken.
 
Ik heb zo'n ding is waterdicht, merk fostex of zoiets. Verkrijgbaar tot XXXXL bij de dump.
Verder heb ik ook houthakkers hempies etc,etc,

Patches via Ebay.

full
 
full



PS Bral ik heb geen hoog stuurke maar van die wat jij niet zo mooi vindt, die van mij staan omlaag !!
 
Laatst bewerkt:
Tis weer een topic van niveau...
waarom koop je niet zo'n hemd en onderbroek aan 1 stuk?
een soort van romper in maat xxxxxxxxxxxxxxxxL
full
 
Hey Cooperboy,dus bevalt die Spear camo wel? Ik wilde er ook een hebben maar op de motorbeurs vond ik em wel erg dun aanvoelen en heb em niet gekocht. Maar dus wel warm en waterdicht? Dan zou ik em toch maar eens moeten halen,mmzzzls,Rob.
 
Hey Cooperboy,dus bevalt die Spear camo wel? Ik wilde er ook een hebben maar op de motorbeurs vond ik em wel erg dun aanvoelen en heb em niet gekocht. Maar dus wel warm en waterdicht? Dan zou ik em toch maar eens moeten halen,mmzzzls,Rob.
Bevalt mij prima.
Ik draag mijn jack zomer en winter.
Bovendien weegt hij niet zo veel.
 
'kheb jaren in de functionele klederij gezeten, dus kan nu ook eindelijk eens meepraten...
Afhankelijk van de soepelheid van het materiaal, maar bij leer of iets anders wat stug wordt bij kou (lees: onderweg naar Zweden...), moet je iets hebben waarbij de mouwbevestiging niet vast/star zit aan het rugpand, dus zoiets als deze:

full

ja, ik weet het; jij wil nog niet dood gezien worden in deze kleurcombi, maar het gaat ff om het idee..

Dus met een 'losse', bij voorkeur elastische, verbinding tussen mouw en rugpand, anders heb je van die gorilla-achtige mouwen als je je handjes niet omhoog/naar voren wijst, of duw je de kraag over je oren. Zijn genoeg varianten in te koop. Tja, en of dat nu leer, of iets met GoreTex, of een ander ademende liner moet zijn, moet je proefondervindelijk .... eh, ondervinden.
Die Camou-dingen die we in Hoorn hebben gepast vorig jaar? Is dat niet wat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan