Help ik verbouw een Honda shadow 700 VT

Lawaai

MF'er
9 apr 2006
77
0
Steenwijk
Ik ben op zoek naar een manier om er een big slof er van achter om tekunnen zetten maar nu is de achterbrug te smal en komt hij tegen de cardan aan.

Vraag is van kan deze cardan naar buiten wat voor wiel moet ik gebruiken en wat moet ik doen aan de achter brug.
 
niet gelijk zo negatief bral bent geen echt groninger,je weet toch wat niet niet past maken we pas en kan niet bestaat meestal niet.

aan de ts
hoeveel ruimte kom je tekort?
een mogelijke oplossing is een hap uit je cardanhuis/pijp. te slijpen en er opnieuw een plaatje in te lassen.
is op zich best te doen.
is alleen effe een pokkeklussie.
 
Hé Lawaai,

probeer zo duidelijk mogelijk te zijn, geef foto's, zeg precies wat je wil, je krijgt gratis advies, ze helpen je op weg, sommige bouwers zitten frequent op MF en weten altijd wel iemand die het weet en of kan.
Kijk maar een keertje rond op Choppers.

Ben zelf niet de verbouwer zijn broertje, maar er zitten hier op het forum jongens welke je maar 2 wielen hoeft te geven en de rest sprokkelen ze bijeen en bouwen dan iets waar ik vaak mijn vingers bij aflik.

Allez, suc6 met de verbouwing!

O ja, vriendelijkheid kost niks, net zo als de adviezen en tips hier ;)
 
160er moet lukken dus.
de huls waar je cardanas doorheen loopt(is gelijk ook je achterbrug)
is kwa diameter meer dan de helft groter dan de as zelf.
je kunt dus rustig ter hoogte van waar de boel mekaar in de weg zit
een uitsparing maken in de huls....wel even netjes een 2mm plaatje inkloppen en aflassen voor de stevigheid terug te brengen in de huls.
anders stuur je maar een mailtje
 
Ik hoop dat het tezien is zoals je ziet is hij nog niet af moet nog een ander zadel op de pc buis achter het zadel daar komt nog een tas om heen
 
iedereen bedank voor de tips.
Ik zal nog een keer een foto kieken als hij klaar is........
 
Laatst bewerkt:
Als laste nog een foto op de voorkant.

full
 
Mooi, je moet eens kijken bij "graag jullie mening" op het einde van dat item zie je hoe OERMAN een Suzuki VZ 800 Marauder heeft gebouwd :}
Een Marauder heeft ook zo'n hoge achterkant; hij heeft dat heel mooi opgelost.

Knap wat jij ervan gemaakt hebt :Y
 
Ik denk dat je, zonder hele dure oplossingen als een bredere achterbrug en ketting i.p.v. cardan, een vetter achterwiel wel kunt schudden.
Wellicht kun je eens denken aan een band met een vettere look, zoals een Avon Venom X ofzo. Een maatje grote wil vaak ook nog wel.
De achterkant verlagen (bijvoorbeeld met de schokbrekers van een VT1100 van na 87) geeft ook een vettere look...
Tevens zou ik dat achterlicht toch opzij naar je kentekenplaat verplaatsen en je zadel aan de achterkant ook flink verlagen, zodat ie een betere lijn met het spatbord krijgt.
 
Hallo

Zadel is ook nog de bedoeling, de schokbrekers is een goede tip.
Dan nog een andere uitlaat, ik heb er nu twee maar wil dit terug brengen naar een vette.
met het achterlicht ben ik nog op zoek naar deze zie foto.

full



Deze moet dus wel op het spatbord blijfen......
 
Die schok breker van de VT kan ik die er zo op zetten ???????

Denk het wel. Bij mijn toenmalige VT800 kon dat zonder aanpassingen (en die 800 lijkt zeer veel op de 700/750). Kwestie vanm proberen dus. Of bij een motorzaak even de shocks van een 1100 opmeten (met name de dimaeter van de bevestigingsogen).
 
Als je echt wilt expirimenten met een zaag en las apparaat, maar niet gelijk in je eigen frame......
Ik heb nog een compleet vt700 frame voor je liggen (compleet met achterbrug, cardan, veren, balhoofd) en met kenteken dus je kan er de weg mee op als je uitgezaagd bent... mag weg voor 40 euro.

joostzw75@hotmail.com
 
Terug
Bovenaan Onderaan