hond meenemen op motor

paashaas

MF veteraan
28 aug 2003
1.524
1
Vught
Ja ,heb al gezocht ,maar niks goeds gevonden.
Ik ben voor mijn oom ,die een kawa 1500 rijdt (als ik het goed heb),op zoek naar tips en ervaringen ivm het meenemen van een hondje op de motor.En een aanhanger is niet echt wat hij zoekt.
Het hondje is een tekkel die niet lang alleen kan zijn ,en die dus meemoet als ze naar een kawa dag gaan.
Hij dacht zelf aan een bak achterop of op tank,maar zie graag foto's en tips over hoe jullie het hebben of weten.

met vriendelijke groet ,

paashaas
 
Ik ben ooit eens iemand tegengekomen, die een zijkoffer (o.i.d) had omgebouwd tot zitplaats voor een hond(je). Zag er nog niet eens zo gek uit. Het hondje had er ook zichtbaar lol in (met mutsje en brilletje op).

Ik vraag me alleen af wat er van zo'n hondje overblijft als je dan bijvoorbeeld een schuiver maakt of zo.
 
Hallo,

Heb geen tips waar je de hond "moet bevestigen". Maar doe hem wel op zijn minst een pet op om zijn haar niet in zijn oogjes te laten komen door de rijwind;
sintapetje.jpg


en een jasje en schoenen aan, anders vat hij kou!
HenkJoopenSint001.jpg


Ik had nog een erg leuke foto van onze hond met een helm op, waar die lange puntneus uitstak, maar die kan ik nu natuurlijk nergens vinden!

Groeten en succes.
 
probeer dit eens... gewoon vast lassen aan de achterbrug.
full




Kijk hier ff rond.... http://www.banditthebikerdog.com/
Ik weet dat er een bedrijf is die lerentassen voor HD maakt en een speciale tas hebben voor de hond. Ben alleen ff kwijt welk bedrijf dat was.
 
Vroeger knoopte men een hondje aan een boom als ze op vakantie gingen....nu dus aan de motor....weet niet wat erger is....


...voor het hondje dan!
:+
 
effe zonder dollen,

volgens mij heeft Bagster wel van die tassen speciaal voor 'animal transport'. Moet je dus wel een tankhoes voor hebben en de hond of kat mag niet al te groot zijn maar een tekkel zal daar wel inpassen denk ik.

Of het wettelijk toegestaan is een hond met de motor mee te nemen op de weg vraag ik mij wel af ..........
 
Honden kun je uitstekend meenemen op de motor, mits je je snelheid een klein beetje aanpast (DUS NIET TE HOOG). Een kennis van mij heeft het als volgt aangepakt. Hij heeft een medium formaat hond, ras onbekend, die hij meeneemt in een aangepaste tanktas. De tanktas is vrij groot, en heeft opstaande randen. De hond zit daar in, en heeft zijn eigen dekentje en mag met z'n snuit erbuiten komen door een kiertje in de rits. Bij lagere snelheden kan de tas ook helemaal open en kan de woef wat meer bewegen. De kennis heeft echter wel een paar weken moeten oefenen met de hond; steeds een stapje verder, voordat hij het beest voldoende vertrouwde, en de hond helemaal gewend was aan het bijrijden.

Dus... een korte termijn oplossing is er niet echt: neem dan een koekblik mee. Maar als je wat geduld hebt is het zeker prima te doen.
 
een flinke 2dehands plastic top/ zij koffer kopen, daar een dekken in vouwen en iets voor frisse lucht en eventueel wat uitzicht. gaat niet om het uiterlijk nu he? en zolang je af en toe een pauze inlast voor het hondje !

voor de rest kalm rijden en hopelijk geen open uitlaten :W
 
juist ja ,deze tips heb ik iets aan ja ,
Mijn oom rijd regelmatig met zijn vrouw tochtjes,en toerritten met de club ,maar kan daarom niet erg lang van huis blijven ,en hij vroeg aan mij of ik iets wist,en dacht meteen aan mf ,daar zitten wel mensen die daar ervaring mee heben.
Moet denk ik wel gewoon zon tas even ergens kunnen zien en testen,of dat ook werkt op zijn motor,dus als jullie foto's hebben ,hou ik me aanbevolen.
andere tipszijn ook welkom.

mvgr paashaas
 
Hallo,

Heb geen tips waar je de hond "moet bevestigen". Maar doe hem wel op zijn minst een pet op om zijn haar niet in zijn oogjes te laten komen door de rijwind;
(Afbeelding)

en een jasje en schoenen aan, anders vat hij kou!
(Afbeelding)

Ik had nog een erg leuke foto van onze hond met een helm op, waar die lange puntneus uitstak, maar die kan ik nu natuurlijk nergens vinden!

Groeten en succes.
Als je dan toch je hond aankleed doe het dan in stijl :]

full
 
onderstaande motor heeft een hondenhok achterop gebouwd. Fantastisch. Hij rijdt, of zeg maar reed (hond overleden) hiermee heel Europa door.

p1_05.jpg
 
die motor blijft rijden tot het einde der tijden. Puur functioneel. Motorblok van een Wacker trilplaat, dieseltje. Prachtig geluid.
 
k heb geen verstand van hondenhok op motor, maar de laatste 2 honden die wij hadden hadden gevoelige ogen (wind) dus met hogere snelheden maak iets van een tanktas/krat met ventilatiegaten erin die je weer helemaal open kan ritsen bij lage snelheid tourtochten zo dat de hond ook mee kan genieten..
 
juist ja ,deze tips heb ik iets aan ja ,
Mijn oom rijd regelmatig met zijn vrouw tochtjes,en toerritten met de club ,maar kan daarom niet erg lang van huis blijven ,en hij vroeg aan mij of ik iets wist,en dacht meteen aan mf ,daar zitten wel mensen die daar ervaring mee heben.
Moet denk ik wel gewoon zon tas even ergens kunnen zien en testen,of dat ook werkt op zijn motor,dus als jullie foto's hebben ,hou ik me aanbevolen.
andere tipszijn ook welkom.

mvgr paashaas

Bijlage: naamloos.bmp
 
Laatst bewerkt:
Heb ik die wel eens gezien op de DHR? Prachtmachine; ik ben er jaloers op.

Deze heeft nog nooit op de DHR gestaan.

Paar jaar terug op de R&S in Engeland. Volgende maand is die show in Engeland overiges weer. Daar rijdt de wereldtop van de custombikes :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan