Hij klinkt als een naaimachine

pjp

MF veteraan
21 jun 2005
1.042
0
Gasten,

Ik ben mijn kawa454 een beetje aan het opleuken (choppen is een beetje een groot woord en ik wil de echte artiesten hier niet beledigen :} )
Probleem is dat hij er nu wel leuk(er) uit gaat zien maar dat het voor geen meter klinkt. Wat moet ik doen om een 'vetter' geluid te krijgen.(zonder nieuwe pijpen eronder te schoeven, no tengo denero weet je -O- )
Zoals altijd dank voor jullie hulp

:} :} :}
 
Kun je een foto van je kawa plaatsen, dan kunnen we zien waar we over praten en wat voor uitlaten je hebt.
Niet de mijne, wel zelfde model
full
 
Makelijkste methode is, men pakt een ronde buis die achter in de demper past en slaat hem dan door de schotjes heen.
In je demper zitten allemaal tussenschotjes om het lawaai te breken, als je er een stang doorheen ramt krijg je vanzelf een voller geluid. *O*
(wel op eigen risico)
 
Makelijkste methode is, men pakt een ronde buis die achter in de demper past en slaat hem dan door de schotjes heen.
In je demper zitten allemaal tussenschotjes om het lawaai te breken, als je er een stang doorheen ramt krijg je vanzelf een voller geluid. *O*
(wel op eigen risico)

Je bedoelt een buis die in de opening van de uitlaat past neem ik aan, moet die er dan in blijven zitten? Of haal die er weer uit?
En wat is het risico? Is er een andere manier om die schotjes te breken?
Sorry veel vragen
:9 Bedank tot zover!!!!!!
 
He PJP dat die foto van die zwarte LTD is de mijne !!, :)
En die is best lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrr! maar klinkt hij wel lekker??????????? O-)
In dat tasje achter je zadel zit zeker al je electrieke zooi. Moet zelf nog ff kijken hoe ik dat ga oplossen.
 
hij klinkt ook lekker zeker geen naai machine, en nee in die tool rol zit gereedschap geen electra zooi, dat zit allemaal onder het zadel.

by the way hij ziet er nu niet meer zo uit als op de foto, heb al meerdere aanpassingen gedaan.

Geronimo kwam met advies klokken eraf , dus gedaan.
mat zwart gespoten, race gaas in de kapjes geplaatst die over de lucht filters zitten, kleine led knippies erop.

binnenkort ga ik weer verder met m'n motor, moet em eerst weer rijklaar maken heeft sinds november stil gestaan
 
hij klinkt ook lekker zeker geen naai machine, en nee in die tool rol zit gereedschap geen electra zooi, dat zit allemaal onder het zadel.

by the way hij ziet er nu niet meer zo uit als op de foto, heb al meerdere aanpassingen gedaan.

Geronimo kwam met advies klokken eraf , dus gedaan.
mat zwart gespoten, race gaas in de kapjes geplaatst die over de lucht filters zitten, kleine led knippies erop.

binnenkort ga ik weer verder met m'n motor, moet em eerst weer rijklaar maken heeft sinds november stil gestaan
Wat heb je met je pijpen gedaan om hem lekkerder te laten klinken?
En hoe heb je in godesnaam al die zooi onder je zadel gekregen :? :?

Racegaas is sweet! Lekker brommertje hoor!
 
aan de pijpen niks gedaan, gaf al een mooi geluid toen ik hem 2e hands kocht, eigelijk nooit bij stil gestaan of het geluid wat ik heb orgineel is.ik ga ervan uit van niet.

de blokjes die aan de elctra zitten heb ik hier en daar wat aangepast (uitsteeksels eraf gevijld) of gezaagd en alles achter en naast de accu gepuzzeld kwamen zelfs nog 2 grote weerstanden bij voor de LED knippies.

kzie dat je in Rotterdam of omstreeks woont ?
 
aan de pijpen niks gedaan, gaf al een mooi geluid toen ik hem 2e hands kocht, eigelijk nooit bij stil gestaan of het geluid wat ik heb orgineel is.ik ga ervan uit van niet.

de blokjes die aan de elctra zitten heb ik hier en daar wat aangepast (uitsteeksels eraf gevijld) of gezaagd en alles achter en naast de accu gepuzzeld kwamen zelfs nog 2 grote weerstanden bij voor de LED knippies.

kzie dat je in Rotterdam of omstreeks woont ?

Vijlen dus, ga ik ook proberen!!! Yep Rotterdam, randje Schiedam
*O*
 
hoe ver ben jij met jouw verbouwing dan? kan je rijden ? dacht toch dat jij degene bent die ook zijn zadel zelf had gemaakt, als ik het goed had gezien bij het topic kawa ltd 454 verchoppen ?

Uit eindelijk moet ie er ongeveer zo uit komen te zien
full
.
 
hoe ver ben jij met jouw verbouwing dan? kan je rijden ? dacht toch dat jij degene bent die ook zijn zadel zelf had gemaakt, als ik het goed had gezien bij het topic kawa ltd 454 verchoppen ?

Uit eindelijk moet ie er ongeveer zo uit komen te zien (Afbeelding).
Ligt nu nog uit elkaar, maar is zo rijdend te krijgen.
nr plaatje erop, zadel maken (dat was ik dus niet), paar kleine dingen.
 
Je bedoelt een buis die in de opening van de uitlaat past neem ik aan, moet die er dan in blijven zitten? Of haal die er weer uit?
En wat is het risico? Is er een andere manier om die schotjes te breken?
Sorry veel vragen
:9 Bedank tot zover!!!!!!
Wil dit nog steeds wel graag weten....
:Y
 
Geronimo heeft een eigen site errugg cool wat je daar ziet, maar hij bedoelt dat je de buis moet laten zitten , met die buis ram je als het ware de plaatjes eruit zodat je uitlaat helemaal open is
 
Ja, er is nog een andere manier om die schotjes 'aan te passen'. Met een simpele metaal huis-tuin-en-keuken boor. Als je naar je uitlaat kijkt zit er meteen een plakaat op: daar moet een aantal gaten in komen. Dan is je geluid meteen een stukkie beter.
 
Is een lijnmotortje he bij een ltd..dus zal nooit als een v gaan klinken..
 
Je bedoelt een buis die in de opening van de uitlaat past neem ik aan, moet die er dan in blijven zitten? Of haal die er weer uit?
En wat is het risico? Is er een andere manier om die schotjes te breken?
Sorry veel vragen
:9 Bedank tot zover!!!!!!

Die buis gebruik je alleen om de schotjes uit de weg te slaan en vervolgens trek je de buis er weer uit.
Het risico is dat je niet meer terug kan als het lawaai te veel wordt.
Maar i.d. gaatjes boren kan ook.
(ik rij zelf altijd met open uitlaten, loud pipes saves lives)
 
Ja, er is nog een andere manier om die schotjes 'aan te passen'. Met een simpele metaal huis-tuin-en-keuken boor. Als je naar je uitlaat kijkt zit er meteen een plakaat op: daar moet een aantal gaten in komen. Dan is je geluid meteen een stukkie beter.
Ik geloof dat ik me bij deze oplossing beter voel. Echt iets voor mij om er een pijp in te rossen die ik er nooit meer uitkrijg. -O-
Bedankt voor al jullie reacties! :}
 
openpijpen is de beste oplossing voor mooi geluid

Foto=S6EQCECK


Ps. als je gaten gaat boren heb je wel eerder last van roestvorming.
Gewoon een pijp erdoor rossen en je ziet er niets van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan