Hoe oncomfortabel is een hardtail?

pjp

MF veteraan
21 jun 2005
1.042
0
Hoi,

Ik zie hier steeds plaatjes voorbij komen van hardtails (erug cool: }) en nu vraag ik me af of dat misschien een optie is voor mijn 454 kan ik hem lekker laag maken.
Is het moeilijk om te doen, en als je een hardtail hebt is dan na 2KM je rug naar god? Heeft iemand een kawa 454 hardtail?(kan het wel met een 454?0
dank voor jullie reacties!

PS vind het ook wel gaaf klinken 'hardtail'
8-)
 
Vervang je schokbrekers maar door een stuk ijzer ofzo, dan weet je het vrij snel ... en als het niet bevalt schroef je er je schokbrekers weer terug onder.
 
Dat valt wel mee, op mijn vorige was ik na 120 km pas moe in de rug
Heb nog een VL 1500 hardtail maar met bankstelkussen, dus dat rijdt anders.
En de Old Skool 100 km heb ik er wel aan 1 stuk mee gereden, is goed te doen. )Bepakking in de rug)
 
Dat valt wel mee, op mijn vorige was ik na 120 km pas moe in de rug
Heb nog een VL 1500 hardtail maar met bankstelkussen, dus dat rijdt anders.
En de Old Skool 100 km heb ik er wel aan 1 stuk mee gereden, is goed te doen. )Bepakking in de rug)

pas na 120 km? :N
 
heb ook een LTD454 verbouwd, zit ook sterk na te denken om er een hardtail van te maken, lijkt mij gewoon een kwestie van schokkies eraf en vast lassen die handel.
 
heb ook een LTD454 verbouwd, zit ook sterk na te denken om er een hardtail van te maken, lijkt mij gewoon een kwestie van schokkies eraf en vast lassen die handel.
Ja, ik wil alleen weer terug kunnen naar schoks (en ik kan niet lassen ;( )
 
Ja, ik wil alleen weer terug kunnen naar schoks (en ik kan niet lassen ;( )

Je kunt wel weer terug, om te testen kun je extra schokbrekers op de kop tikken, en die las je gewoon vast, is vrij eenvoudig, heb hier nog een voorbeeld staan
 
Dat valt wel mee, op mijn vorige was ik na 120 km pas moe in de rug
Heb nog een VL 1500 hardtail maar met bankstelkussen, dus dat rijdt anders.
En de Old Skool 100 km heb ik er wel aan 1 stuk mee gereden, is goed te doen. )Bepakking in de rug)
Hulzie, ik wil er wel een dun zadeltje op. Dus dat zal nog wel uitmaken voor het comfort. en heb je misschien een piccie (altijd leuk *D )
 
Je kunt wel weer terug, om te testen kun je extra schokbrekers op de kop tikken, en die las je gewoon vast, is vrij eenvoudig, heb hier nog een voorbeeld staan
Zoals ik al zei PICCIE!!!! :}
 
Ik heb er zelf ook een, maar daar zit een zweefzadel op en daar kun je uren op rijden zonder een centje pijn.

Maar een hardtail bouw je voor de looks, niet voor het comfort.
Dus shokbrekers vastlassen snap ik niet echt... dan combineer je de looks van een swingarm met het comfort van een hardtail, oftewel de nadelen van beide stijlen. Dan zou ik gaan voor metalen strippen ipcv de shock, dat ziet er nog enigzins cool uit.
 
Hier bij de ze intruder heb ik het bewegende deel van de schokbrekers gewoon vastgelast, en zijn ook vast blijven zitten (digen draai je zo uit elkaar, ff pikken en hoppa)


DSC00132.jpg
 
:? :? :?
Anyway, ik neem aan dat het ijzer dat ipv de schoks komt een dragend deel van de constuctie gaat worden. Waar moet ik dan op letten (dikte, stevigheid, manier van bevestigen). Ik vind het wel mooi als het met bout en moer vast zit.Zoals die van JFK. Wat is jullie advies?
 
ff een stomme vraag:

Wat is het nut of idee (of hoe je het wilt noemen) van een hardtail die niet veert???

:W
 
je kunt op deze manier je motor veel lager zetten dan met shocks.er zijn verschillende manieren voor:schokbreker vastlassen,metalen strips,buisjes met het oog v/d schokbreker,veer v/d schokbreker afslijpen.
 
Je hebt gelijk!

Gat in de markt! een verende hardtail! EN de looks EN de comfort!

:X

Dat een verende hardtail niet kan snap ik ook wel (ben wel blont maar toch...)Maar het lijkt me niet fijn rijden, maar je kunt rijden of showen 8-) en dan is laaaaaaaaaaaag wel cool
 
Vroeger toevallig Vespa gereden? was ook hardtail, enige vering zat in het zadel en de achterband. Ik ben nu zelf een hardtail van mijn CB 750 aan het maken stukje van het frame geflext en zelf nieuw gemaakt. Lassen kon ik ook niet maar aldoende leert men en anders zijn er genoeg lui de wel kunnen lassen en die geef je dan een biertje voor de moeite en nog een omdat het meestal vrienden zijn.

choppen zou ik zeggen!
:}
 
Terug
Bovenaan Onderaan