Welke welke welke

jozsef

Rookie
14 mrt 2006
12
0
breda
Hallo,
Sinds december mijn rijbewijs, nu op de markt...
Maar welke motor moet ik kopen? Het liefst een chopper, die zijn mooier en "vetter" dan de toermotoren. Toch ben ik gezien mijn lengte (205 centimeter) gedoemd tot het rijden op een Transalp of een Diversion of iets dergelijks....

Tenzij iemand hier me kan vertellen welke choppers wèl op mijn lengte berekend zijn. Ik heb op verschillende motoren gezeten, maar op de meeste komen mijn knieën echt boven de kuip uit, en dat is toch niet heel comfortabel, lijkt me.

En om dan gelijk maar duidelijk te zijn:
Omdat ik net mijn rijbewijs heb wil ik beginnen met maximaal 900 cc en een bedrag van maximaal €3500,-.

Hopelijk kunnen jullie me goede tips geven!
Alvast bedankt!
 
je wil een chopper en je gaat proefzitten op een ding waar je kruiskoppelingen boven de kuip uit komen ?

toe maar dan, ik denk dat je met 3500 euri best wel een dikke bak kan kopen, een ouwe shadow 1100 ofzo, dan kun je meteen een paar jaar vooruit en zo'n ding is groot genoeg voor een lange darm...

en laat dat 900 cc idee maar gewoon varen, een shadow 1100 o.i.d. is geen gemeen ding ofzo, kost je niet meteen je leven..
 
Inderdaad, een dikke Dragstar, Intruder of Shadow moet geen probleem zijn, qua maat dan. Met betrekking tot je imago, je huwelijk en de reacties van de buren is het geheel op eigen risico
 
Suuz VX800 :Y

Bezit zelf sinds anderhalve week zo'n apparaat en het bevalt uitstekend.
Ben zelf slechts 1m 85 maar het schijnt dat ook grote mensen er goed op kunnen zitten, via Googlen kort geleden een site gevonden van een amerikaan van ca 2m 10 of meer die met veel plezier op een VX rijdt.
Pro's:
Groot, veel kracht, betrouwbaar blok, cardan aandrijving, zuinig in gebruik, mooie tijdloze looks.

Contra's:
Slechts 1 schijfrem voor, te zachte voorvering (eventueel het gewicht 240kg)

Ben er zelf erg gelukkig mee. Met jouw budget kun je een erg mooie kopen

mc-suzuki-96-vx800-rod.gif
 
Maar welke motor moet ik kopen? Het liefst een chopper, die zijn mooier en "vetter" dan de toermotoren. Toch ben ik gezien mijn lengte (205 centimeter) gedoemd tot het rijden op een Transalp of een Diversion of iets dergelijks....

En om dan gelijk maar duidelijk te zijn:
Omdat ik net mijn rijbewijs heb wil ik beginnen met maximaal 900 cc en een bedrag van maximaal €3500,-.

Hoi Jozsef,
Ik heb nog een Kawasaki Vulcan VN800A staan met echte 13.000 km op de teller. Aangezien ik zelf geen kleintje ben met 1.87 meter(en ook aardig wat kilo's op de weegschaal breng _ O-) heb ik de motor iets omgebouwd en voorzien van een ander stuur en een breed Corbin zadel. De vraagprijs is ook ruim binnen je budget.
Zie ook : Post van HD4ever in topic 'VN 800'

Groetjes HD4Ever.
 
Suuz VX800 :Y

Bezit zelf sinds anderhalve week zo'n apparaat en het bevalt uitstekend.
Ben zelf slechts 1m 85 maar het schijnt dat ook grote mensen er goed op kunnen zitten, via Googlen kort geleden een site gevonden van een amerikaan van ca 2m 10 of meer die met veel plezier op een VX rijdt.
Pro's:
Groot, veel kracht, betrouwbaar blok, cardan aandrijving, zuinig in gebruik, mooie tijdloze looks.

Contra's:
Slechts 1 schijfrem voor, te zachte voorvering (eventueel het gewicht 240kg)

Ben er zelf erg gelukkig mee. Met jouw budget kun je een erg mooie kopen

(Afbeelding)
natuurlijk zijn die betrouwbaar is namelijk het zelfde blok als van een ouwe intruder
 
@ Wicos

WE HEBBEN HET WEL OVER EEN CHOPPER JA!!!!!

Gelukkig is de VX800 geen chopper ;)
Maar heeft wel de mooie dingen van een chopper: wat chroom, een mooi (V-)blok in het zicht, mooie verchroomde uitlaat(bochten) en last but not least een goede zithouding.
 
Probeer eens een Suzuki Intruder.
Een 700/750/800 zijn ook wel in die prijs te krijgen.
Een 1400 ligt volgens mij in prijsklasse net iets hoger.

Ze zitten goed, (ook voor lange mensen) rijden lekker, makkelijk te customizen en makkelijk in onderhoud.
 
Jozsef,
Ook ik ben niet echt van de kleine (al haal ik de 2 meter plus niet) maar heb een Intruder gekocht met forward-controls dat maakte voor mij echt het verschil. Al moet ik zeggen dat een dikkere motor het accent van je lengte wegneemt. Een vriend van mij heeft een Honda Shadow Black Widdow en dat zou zelfs voor mijn lengte eigenlijk een beter optie zijn. Maar bedenk wel als je eenmaal rijd alle zorgen vervagen!!!!
Groeten Mischa
 
Terug
Bovenaan Onderaan