hoelang doorrijden met een lekke voorvork?

booze_lets_cruise

Banned User
4 aug 2005
195
0
Volgens mij is m'n rechter voorvork lek. (zag vloeistof langs m'n voorvork naar beneden lekken)


Ik vroeg me af hoelang je daarmee kan doorrijden voor hem te reviseren?

km of 600? mvg!


Kan iemand me ook de sympthomen vertellen van een lekke voorvork?
(Dat het niet is dat iemand gewoon tegen m'n voorvork heeft aangepist zegm aar)
 
Je hebt dus een USD?

Die loopt dus echt helemaal leeg. Vieze velgen zeker?

In principe NIET MEE DOORRIJDEN!

en ff een advies

laat gelijk die andere poot ook doen.

Ik rukte 1 poot eruit liet hem repareren en 3 weken later was de andere lek.

Ik geef toe dat ik er ook een paar dagen mee doorreed maar echt slim is het niet.



Symptomen:

-Voorkant staat lager
-Olie op je velgen en als je niet oppast op je remschijven en dan op je -remblokken
-Slechter weggedrag in de bochten
-Deint meer


 
Ik wilde hem zelf reviseren eigenlijk.

Is van een nighthawk 450 uit 1985, ik zou eignelijk moeten kijken wat voor soort voorvork het is want dat weet ik zo niet uit m'n hoofd.


Hoe zit dat percies met wegligging eigenlijk?
Heb je op een gegeven moment gewoon geen vering meer van voren dan?
 
Ik wilde hem zelf reviseren eigenlijk.

Is van een nighthawk 450 uit 1985, ik zou eignelijk moeten kijken wat voor soort voorvork het is want dat weet ik zo niet uit m'n hoofd.


Hoe zit dat percies met wegligging eigenlijk?
Heb je op een gegeven moment gewoon geen vering meer van voren dan?

wel vering maar geen demping, dus je blijft heen en weer schommelen
 
Ik wilde hem zelf reviseren eigenlijk.

Is van een nighthawk 450 uit 1985, ik zou eignelijk moeten kijken wat voor soort voorvork het is want dat weet ik zo niet uit m'n hoofd.


Hoe zit dat percies met wegligging eigenlijk?
Heb je op een gegeven moment gewoon geen vering meer van voren dan?

Bij mij stond die op een gegeven moment vrij laag en stuurde die niet meer straks door de bochten.

Die fiets van jou kan toch geen usd hebben? Dat is een normale vork toch? Daar kun je nog wel ff mee doorrijden..
 
Met een lekkende vorkpoot rijden is simpelweg elk moment het risico nemen dat ie in één keer "doorbreekt" en de olie er uit komt spuiten, bv. op je remschijven. :X

Sommigen rijden er maanden of langer mee zonder dat er iets gebeurt, bij anderen gaat het heel snel fout. Gewoon meteen vervangen, geeft je ook wat rust.....
 
Die van mij lekt ook, ik heb de motor net een week; dus ik weet niet hoe lang het al lekt.
Afgelopen week woon/werk verkeer viel het wel mee, maar gisteren 140 km gereden en dat leverde wel een vette velg op (geen vette remschijf).

Ik ga het dus ook z.s.m. doen, maar vraag me wel af of het goed zelf te doen is...of ik niet straks op de helft vastloop op gebrek aan speciaal gereedschap, of iets dat gewoon niet los te krijgen is ofzo.
 
Als het niet teveel kost aan materiaal zal ik denk ik ze allebei maar reviseren dan :Y

Reviseren of nieuwe keerring en vorkolie...?

Heel verschil....Keerringen en vorkolie valt best mee, wel even google'n/M-F searchen voor een handleiding, het weer in elkaar zetten is het enige wat "moeilijk" is.

Doe je dat verkeerd kun je na 5 minuten rijden weer opnieuw beginnen.
 
Zelf demonteren en dan met de 2 poten naar de dealert.

Koste mij toen een €10,- per poot excl materiaalkosten.

Kon ik zelf niet voor prutsen vond ik :P
 
Reviseren of nieuwe keerring en vorkolie...?

Heel verschil....Keerringen en vorkolie valt best mee, wel even google'n/M-F searchen voor een handleiding, het weer in elkaar zetten is het enige wat "moeilijk" is.

Doe je dat verkeerd kun je na 5 minuten rijden weer opnieuw beginnen.
:^ Bij zo'n ouwe brommert kan je natuurlijk ook gelijk de veren vervangen, want die zijn gegarandeerd niet meer zgan. Kosten van zo'n operatie: ca. 140 EUR (WP veren, olie, keerringen). Een heel eenvoudig klusje, als je alle bouten loskrijgt...... ;)
 
Zelf demonteren en dan met de 2 poten naar de dealert.

Koste mij toen een €10,- per poot excl materiaalkosten.

Kon ik zelf niet voor prutsen vond ik :P
Hmm, das wel een goede tip ja. Aangezien het compleet uit elkaar halen iets is wat ik liever misschien niet zo graag doe :+

Heb er zelf ook een maand of 2 mee rond gereden en iedere keer olieplasjes achtergelaten daar waar ik parkeerde. :X Maar dat kwam vanwege 'omstandigheden', toen ze er weer op zaten remde het weer geweldig, alles weer strak en schoon :Y Volgende keer doe ik het meteen ... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan