Wat je kwijt wilt over de Aprilia SL1000 Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als kaartleesmapje heb ik trouwens een mapje van Booster met zuignapjes, voldoende voor kaartje en telefoontje. Tanktas is inderdaad wat lastiger, de quicklocktassen zijn niet te betalen en riempjes zijn erg irritant in gebruik.
 
@beerhunter - Dat heb ik gelezen ja.. heb een vergelijkbare rijstijl maar vind de iets meer tour-sport houding wel fijn tov. van de mille.. alternatief is een TL1000S, maar die schijnt een stuk minder te sturen.. (+ dat ik bovenaf door het ruitje heen moet kijken om uberhaupt iets van tellers te kunnen zien B| )

@bizzje, fiets staat bovenin limburg

Betreft een zilveren 2001 met nog geen 9000 op de teller voor een mooie prijs.. goede foto's erbij en verhaaltje komt wel betrouwbaar over.

Heb zelf wel genoeg verstand om de slijtageonderdelen te controleren en te zien wat origineel is en wat niet en evt. adhv remschijven ed. te bepalen of kilometerstand realistisch is of niet.. blijft bij een fiets met zo weinig kilometers wel de vraag hoe ie onderhouden is natuurlijk.. bij mij gaat er ongev 2x per seizoen nieuwe olie in, maar rijd dan ook tussen de 10 - 15k.. wat als je in 6 jaar maar 9000 kilometer op zo'n fiets zet..? onderhoudshistorie is dus ook wel interessant..

Moet eerst mn SV nog verkopen en dan kan ik eens rond gaan kijken.. weet inmiddels ongeveer wel wat waar te koop staat.. (SV gaat misch wel naar een kennis, dus dan zou ie snel weg zijn)

edit: nog even op apriliariders.com wat foto's gekeken en met zo'n bellypan erbij is het echt wel een hele gave fiets... :9~
 
Laatst bewerkt:
@beerhunter - Dat heb ik gelezen ja.. heb een vergelijkbare rijstijl maar vind de iets meer tour-sport houding wel fijn tov. van de mille.. alternatief is een TL1000S, maar die schijnt een stuk minder te sturen.. (+ dat ik bovenaf door het ruitje heen moet kijken om uberhaupt iets van tellers te kunnen zien B| )
TL's heeft een mega lijst aan mods gehad en het stuurgedrag schijnt idd onder de maat te zijn.

Persoonlijk zit ik met mijn lengte van 1,97 redelijk tot goed op de falco. Tellers aflezen is geen probleem op de falco, terwijl ik op de rsv ('05) ook inderdaad over het ruitje op de tellers zit te kijken.
 
Laatst bewerkt:
TL's heeft een mega lijst aan mods gehad en het stuurgedrag schijnt idd onder de maat te zijn.

Persoonlijk zit ik met mijn lengte van 1,97 redelijk tot goed op de falco. Tellers aflezen is geen probleem op de falco, terwijl ik op de rsv ('05) ook inderdaad over het ruitje op de tellers zit te kijken.

ja idd.. rotax blokken hebben verder weer een goede reputatie en buiten dat ie wel erg bruut is heb ik op het uiterlijk van een TL nog wel het een en ander aan te merken)

ben maar 1.85 dus voorzie ook geen problemen, alleen bij de TL zat 't ruitje gewoon bizar laag? Falco schijnt ook goede windbescherming te geven heb ik gehoord..

btw. komt ie in zn 2 op het gas nog een beetje makkelijk op het achterwiel..? (neem aan van wel O-) ) speel graag een beetje met een motor en bij mn SV moet ik hem echt op lagere snelheid in zn 1 omhoog gooien.. beetje makkelijk 'n nonchalante powerwheelie tussendoor hou ik wel van.. :] :+

Foto die ik nog vond.. (was btw. op apriliaforums ipv riders) letr op de bellypan.. :)

100_1831.jpg
 
zilver is net als de blauwe een 2001 model, dus kans op problemen is weer een stukkie minder...

staat 'ie op marktplaats?

yep, zoeken op falco - en idd.. je zoekt in principe een lage kilometerstand, maar soms zijn ze weer zo laag dat je op moet gaan passen.. :+
 
bellypan is te bestellen via www.rsvr.net
motor op de voorgrond is een amerikaanse uitvoering van het 2003 model, waar ze de zigzag stickets van de tank en volgens mij ook kontje hebben getrokkken. vind dat een waanzinnige kleur fiets...
 
die aanbieding van 3400 in drenthe moet je voor uitkijken, daar is de startkrans dus al van naar de klote en dat is echt wel ff wat meer werk om te fixen als dat die vent vertelt...

verder ziet het fietsje er netjes uit. leuke aanbieding, moet je toch wel kunnen krijgen voor 4750 ofzo. zoals ik zeg. controleer ff wanneer hij zijn 7500 beurt gehad heeft en hoe lang dat geleden is.
 
bellypan is te bestellen via www.rsvr.net
motor op de voorgrond is een amerikaanse uitvoering van het 2003 model, waar ze de zigzag stickets van de tank en volgens mij ook kontje hebben getrokkken. vind dat een waanzinnige kleur fiets...

ge-bookmarked -thnx :P , idd waanzinnige fiets - foto geeft ook wel sportieve indruk ..

Bij kalsbeek in zwolle stond btw. ook nog een zilvere maar die zou van 2000 zijn, verschillen wel van zijkappen.. de 2000 is compleet zilver, 2001 heeft zwarte zijkappen..? heeft tevens carbon uitlaten dacht ik te zien.. lijkt me niet handig ivm met scheuren op een twin?

edit: zo'n prijs had ik ook in gedachten ;) - ziet er verder netjes en origineel uit, idd even goed opletten met de beurten en ff doorvragen hoe hij em onderhouden heeft..

als ik het geld al binnen zou hebben, was ik vandaag nog gaan kijken.. :+ (zal hem eens een net mailtje sturen en vragen om info over bloknummer en onderhoudshistorie e.d.)
 
Laatst bewerkt:
Goede windbescherming? _O-

Ik zit met de kop vol in de wind, maar ben dan ook een aardig stukkie groter... zou nog best eens kunnen dat je redelijk achter het kuipje verdwijnt bij normaal rijden.
 
voor zover ik weet zijn er geen zilveren in 2000 gemaakt. zilver, blauw en geel zijn de kleuren van 2001/begin 2002
rood en zwart is 2000
 
ge-bookmarked -thnx :P , idd waanzinnige fiets - foto geeft ook wel sportieve indruk ..

Bij kalsbeek in zwolle stond btw. ook nog een zilvere maar die zou van 2000 zijn, verschillen wel van zijkappen.. de 2000 is compleet zilver, 2001 heeft zwarte zijkappen..? heeft tevens carbon uitlaten dacht ik te zien.. lijkt me niet handig ivm met scheuren op een twin?

edit: zo'n prijs had ik ook in gedachten ;) - ziet er verder netjes en origineel uit, idd even goed opletten met de beurten en ff doorvragen hoe hij em onderhouden heeft..

als ik het geld al binnen zou hebben, was ik vandaag nog gaan kijken.. :+ (zal hem eens een net mailtje sturen en vragen om info over bloknummer en onderhoudshistorie e.d.)
Misschien moet je de posts van ApriliSca er nog eens op nazoeken. Die heeft hiervoor een TL1000 gehad en hij heeft een duidelijke reden gehad om 't ding om te ruilen voor een Falco. Tevens heeft ie wel een leuk voorbeeld voor een bellypan op de foto gezet.
Verder wens ik je veel plezier bij het zoeken naar een goede fiets. Heeft bij mij ook even tijd gekost maar ben uiteindelijk wel op een goed exemplaar uitgekomen met ook maar 7500km op de teller. Heeft geen problemen gehad tot nu toe behalve wat koppelingsolieverbruik. Ik ga alleen deze winter nog eens op zoek naar wat elektrische verbindingen van stekkers e.d. Daar valt misschien wel wat te verbeteren. Rijdt verder fantastisch, andere ervaringen heb ik niet vanwege het simpele feit dat ik nooit iets anders gereden heb.
 
voor zover ik weet zijn er geen zilveren in 2000 gemaakt. zilver, blauw en geel zijn de kleuren van 2001/begin 2002
rood en zwart is 2000

http://kalsbeek.hexon.cx/sa28f28d63cd7bd2097a3003ac201af74/details.html?sid=1002991&start=&nr=0 (klik hier voor Falco bij kalsbeek)

Wellicht ook nog eens een mailtje aan wagen.. :+
 
Laatst bewerkt:
http://kalsbeek.hexon.cx/sa28f28d63cd7bd2097a3003ac201af74/details.html?sid=1002991&start=&nr=0 (klik hier voor Falco bij kalsbeek)

Wellicht ook nog eens een mailtje aan wagen.. :+

ziet er niet goed uit die fiets.

vergelijk hem eens goed:

1002991-1-7-2.jpg


foto_mod_pg_160_1059401117.jpg


kuipdelen voor zijn anders gespoten (en lijken van kleur af te wijken van de tank en topkuip kleur)
subframe achter is 2000 gekleurd ipv 2001 (blank ipv zwart)
aprilia logo staat anders op de tank
logo's staan anders op de kuipen

verder lijkt op deze foto het voorwiel wel dichter tegen het kuipwerk aan te staan.
kan aan de foto liggen, maar zou wel even heel goed uitkijken dat het geen gevalletje frontale aanrijding is.
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet je de posts van ApriliSca er nog eens op nazoeken. Die heeft hiervoor een TL1000 gehad en hij heeft een duidelijke reden gehad om 't ding om te ruilen voor een Falco. Tevens heeft ie wel een leuk voorbeeld voor een bellypan op de foto gezet.
Verder wens ik je veel plezier bij het zoeken naar een goede fiets. Heeft bij mij ook even tijd gekost maar ben uiteindelijk wel op een goed exemplaar uitgekomen met ook maar 7500km op de teller. Heeft geen problemen gehad tot nu toe behalve wat koppelingsolieverbruik. Ik ga alleen deze winter nog eens op zoek naar wat elektrische verbindingen van stekkers e.d. Daar valt misschien wel wat te verbeteren. Rijdt verder fantastisch, andere ervaringen heb ik niet vanwege het simpele feit dat ik nooit iets anders gereden heb.

Dat zeg ik!

Wil je de ultieme power V-Twin, ga dan voor de TL. Wil je rijplezier en lekker afstanden rijden: Dan is de Falco super. Die TL rijdt pas lekker boven de 150, de Falco rijdt lekker vanaf het moment dat je de starter indrukt. Tevens ergonomisch veel beter. Verder heb ik de krukaslagers van de TL moeten vervangen, wat kennelijk normaal is bij een TLS met 40k. Een TLR doet dat beter, maar dat is toch een heel andere fiets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan