magna v30 500cc niet harder dan 130???

streetmaster

MF'er
19 apr 2006
45
0
Rotterdam
Hallo Allemaal,

Ik wist niet zeker waar ik mijn vraag moest posten, ik had hem eerst al in techniek gepost maar kreeg weinig reacties, ik zag dat er ook een chopper afdeling was dus heb ik hem hier maar opnieuw gezet hopend op een reactie! :?

Ik zit met een probleem, ik heb sinds 3 a 4 weken mijn rijbewijs (hoihoihoi) en ik heb nu een honda magna v30 500cc gekocht van 1985.
Wel blij mee maar hij gaat niet harder dan 130km/u, voor zover ik weet is hij niet geknepen staat niets op het kenteken bewijs, hij trekt goed op en heeft wel goed vermogen maar bij 120 of 130 haakt hij af???

Nu heb ik gelezen op de forum dat er eerder iemand was die dit probleem had, volgens hem was het omdat er loden proppen? in de carburateur zat? nadat hij deze had laten uitboren en een verstelbare schroef? had gezet en de carburateur afgesteld had liep hij opeens 185km/per u.

Nu is mijn vraag komt dit vaker voor bij dit type motor? zo ja waar zou ik dit kunnen laten herstellen? of is het iets anders??

Ik ben woonachtig in rotterdam.

Tevens als ik snel optrek dan wil hij wel eens blijven hangen in zijn 2e versnelling. Ligt dit aan een versleten ketting en tandwiel? want deze moet ik ook vervangen namelijk.
Wie kan mij helpen
full

Alvast bedankt allemaal..
 
blijven hangen in de 2e versnelling kan veroorzaakt worden door koppelings of versnellingsbak problemen
 
Is het niet een honda kwaaltje, ik dacht zoiets gelezen te hebben maar kan mij hierin vergissen. Voor de rest als ik gewoon normaal optrek is er niets aan de hand alleen als ik soms iets sneller accellereer.
Tandwiel en ketting slijtage kan het niet aan liggen??
 
Bedankt zal hem direct mailen kijken wat hij ervan zegt.

;)

Iemand anders nog een idee wat het kan zijn? de snelheidsverlies??
 
Laatst bewerkt:
Ik haal op m'n blingbling VT 600 met moeite 150 ( plat op de tank ), dus zo gek is het niet.

Hoop wel dat je wat vind, hoewel loden proppen ??? :? :?
 
Over het algemeen lopen die oude honda's best vlot. ik heb een vt 750 gehad uit 84 en die liep 195. Hij was bijna net zo snel als een intruder 1400 van mijn zwager, alleen ik had 6 versnellingen en hij 4. Een vt 600 vindt ik echt langzaam, een van de gasten van het groepje waar ik eerst mee reed had ook een vt 600 maar dat was konstant wachten op hem. lijkt mij dat die honda van jou toch wel wat sneller moet kunnen dan 130. Is het toeren bereik wel in orde of merk je dat de rek er echt uit is bij 10
 
gevonden uit een ander topic wat is je favorite chopper/costum/cruiser:

Heb geen andere chopper gereden dan Magna V30. Vond het wel een lekker dingetje.

Voor 500cc had het een aardig vermogen. Topsnelheid was ca. 170 km/h. Het ding reed minstens 1:20 en verbruikte geen olie. Liet zich lekker rijden en ik vond de fiets er wel goed uitzien.

Pluspunten gesommeerd:
+ Lekker toervermogen
+ zuinig
+ stabiel rijgedrag
- saai geluid
- zwaar gewicht





lijkt er dus op dat 170 moet kunnen
 
bedankt, (Tom)ik weet zeker dat hij sneller moet gaan dan 130km p/u. Heb al het e.e.a gelezen over deze fiets waardoor ik het zeker weet dat hij tussen de 170 en 185 moet halen.

(Tritus Is het toeren bereik wel in orde of merk je dat de rek er echt uit is bij
10)
Wat bedoel je met de rek er uit bij 10??
Volgens mij zit het met de toeren wel oke maar waar zou ik dan specifiek op moeten letten?

(Brinkybunch)
Ik heb een miles teller maar heb wel goed gekeken, het zou een suffe actie zijn als ik alleen keek naar de miles ;) er zit aan de binnenkant van de teller ook een normale km teller.

Als ik kijk naar wat iemand anders al had met dezelfde motor en dezelfde symptomen dan lijkt het erop dat het waarschijnlijk die lode proppen moet zijn, al weet ik niet wat het is.

Streetmaster :] .
 
bedankt, (Tom)ik weet zeker dat hij sneller moet gaan dan 130km p/u. Heb al het e.e.a gelezen over deze fiets waardoor ik het zeker weet dat hij tussen de 170 en 185 moet halen.

(Tritus Is het toeren bereik wel in orde of merk je dat de rek er echt uit is bij
10)
Wat bedoel je met de rek er uit bij 10??
Volgens mij zit het met de toeren wel oke maar waar zou ik dan specifiek op moeten letten?

(Brinkybunch)
Ik heb een miles teller maar heb wel goed gekeken, het zou een suffe actie zijn als ik alleen keek naar de miles ;) er zit aan de binnenkant van de teller ook een normale km teller.

Als ik kijk naar wat iemand anders al had met dezelfde motor en dezelfde symptomen dan lijkt het erop dat het waarschijnlijk die lode proppen moet zijn, al weet ik niet wat het is.

Streetmaster :] .
die dingen zijn gewoon geknepen voor amerikaanse markt.

als je naar iemand toe gaat met een testbank en een beetje verstand van zaken is het binnen een uurtje opgelost.
 
Denk je echt dat hij geknepen is dan? waar zou ik dit kunnen laten testen? en is het ergens aan te zien dat hij is geknepen?

Alvast bedankt :W
 
Denk je echt dat hij geknepen is dan? waar zou ik dit kunnen laten testen? en is het ergens aan te zien dat hij is geknepen?

Alvast bedankt :W
ik weet niet of je het kunt zien maar ik weet zeker dat het zo is bij een usa uitvoering..

meestal zit er allerlei slangemeuk extra op, dan weet je het zeker..

en ze knijpen die dingen op de carb´s, dichtgemaakte co schroeven enzo..

tuf gewoon ff naar een motorzaak met een testbank, spendeer 100 euri en je bent overal vanaf...
 
Alleen zou het dan niet op de papieren moeten staan?????
nee, dat is alleen bij 25 kw
dit is puur om geitewollesokken redenen gedaan, miljeu...weetjewel... :r

trouwens goeie kans dat een beetje motorzaak gewoon uit het hoofd weet wat er moet gebeuren, dat ze dus zonder testbank kunnen, gewoon omdat ze het al tig keer eerder gedaan hebben...
 
Ik heb een afspraak gemaakt voor de testbank bij dynojet *D
Kost 40 euries, dan weten we direct meer, hij zei al dat hij eerder zo'n fiets heeft getest en kan dan ook aan de hand van die uitslagen zien wat het verschil is.

In ieder geval bedankt voor de goede tip en ik hoop dat ze er uit komen.

groeten,

Streetmaster :] :W
 
zijn ze een beetje goed voor zover je weet??
ja, ben er ooit geweest met een open dag van de GSX-R club, zag er goed uit, deed ook oto's enzo toen..

hij heeft mijn gixxer ook een keer te pakken gehad, bij een Gixxerdag in Zwolle(hoi Jas, alles goed :) ), al mijn tuning had er in geresulteerd dat van de standaard 95pk ik er nog 75 over had ;)

maar hij wist exact wat ik verkeerd had gedaan en toen ik dat opgelost had liep het ding inderdaad weer als de brandweer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan