magna v30 500cc niet harder dan 130???

ha mooi nou dan weet ik in ieder geval dat het een goede keus is.
Vinden ze echt allerlei soorten fouten enz of krijg je alleen de uitslag van het snelheidsprobleem? want stel nou dat er nog meer aan de hand zou zijn dan heb ik wel gelijk een goed beeld van wat er allemaal gedaan moet worden.
 
hij kijkt gewoon of je vermogens afgifte ongeveer overeen komt met de reslutaten die hij al heeft van andere magna 500's

hij meet ook de co waarde, kan ie zien oftie krap staat of juist niet..

en je kunt zelfs zien of je cardan etc. nog een beetje harry is, als je mooie gladde lijnen op de grafiek hebt staan is het goed, zijn het haaietanden dan is die bende ook verrot...

maar ik gok dat je met het wegslopen van de luchtinjectie op de inlaat (en afdoppen) en de co goed afstellen een heel eind op de goede weg bent..

Nu heb ik gelezen op de forum dat er eerder iemand was die dit probleem had, volgens hem was het omdat er loden proppen? in de carburateur zat? nadat hij deze had laten uitboren en een verstelbare schroef? had gezet en de carburateur afgesteld had liep hij opeens 185km/per u.

zoals je zelf al zegt is dit waarschijnlijk je grootste probleemm,je co schroeven...alleen ,als ik het me goed herinner moet je halve motor rippen om erbij te kunnen......maar zeker weten doe ik dat niet
 
Laatst bewerkt:
ok nou ik wacht het ff af, ik heb trouwens geen cardan aandrijving maar ketting.

Ik laat in ieder gaval weten wat de uitslag is.
 
ik weet niet of je het kunt zien maar ik weet zeker dat het zo is bij een usa uitvoering..

meestal zit er allerlei slangemeuk extra op, dan weet je het zeker..

en ze knijpen die dingen op de carb´s, dichtgemaakte co schroeven enzo..

tuf gewoon ff naar een motorzaak met een testbank, spendeer 100 euri en je bent overal vanaf...

Gevalletje klepel en Klok?
De "slangenmeuk" is alleen op de Californie-modellen om aan de (ook toen al) achterlijkle milieueisen te voldoen, een "49 state" motor heeft dat spul gelukkig niet. deze zijn idd hooguit geknepen op CO (de "loden" propjes)
hij kijkt gewoon of je vermogens afgifte ongeveer overeen komt met de reslutaten die hij al heeft van andere magna 500's

hij meet ook de co waarde, kan ie zien oftie krap staat of juist niet..

en je kunt zelfs zien of je cardan etc. nog een beetje harry is, als je mooie gladde lijnen op de grafiek hebt staan is het goed, zijn het haaietanden dan is die bende ook verrot...

maar ik gok dat je met het wegslopen van de luchtinjectie op de inlaat (en afdoppen) en de co goed afstellen een heel eind op de goede weg bent..zoals je zelf al zegt is dit waarschijnlijk je grootste probleemm,je co schroeven...alleen ,als ik het me goed herinner moet je halve motor rippen om erbij te kunnen......maar zeker weten doe ik dat niet
De co-schroeven zijn juisdt erg makkelijk bereikbaar, deze zitten aan de zijkant van elke carb en zitten af-fabriek afgedopt.
op deze foto is de stelschroef prima te zien:
pilot1.jpg
 
hallo en bedankt, is de stelschroef die geel kleurige? zo ja wat zou ik moeten doen dan als deze erop zit?

Trekt de motor nou ook sneller op als hij niet is geknepen?
 
of nee, wacht gewoon open draaien en dan 200 km gaan rijden, dan vier nieuwe zuigers bestellen, die erin zetten en morgen alsnog naar de dynoboer gaan ;)
 
hahaha i get the message, ik zou zowiezo zelf niets doen maar ik vroeg me wel af wat nu dan de conclussie zou zijn. hoe dan ook wacht ik tot morgen. *D
 
aahh ok ben net even wezen kijken en ik zie gewoon de schroef erop zitten!!
wat is nu dan de conclussie??

DE conclusuie is dat ooit iemand al de proppen (is overigens geen lood, maar gewoon aluminium, maar dat terzijde) al verwijderd heeft om aan de CO-afstelling te draaien.
Overigens zijn ze niet alleen voor de VS-markt afgedopt, maar voor overal. Kan wel zijn dat de basisinstelling voor de VS anders is als voor andere regio's.
 
Ok , nou ik laat het allemaal maar ff afhangen van wat er uit de test zal komen, in ieder geval bedankt voor alle informatie! ;) ik laat morgen wel weten wat er mee is.

:Y
 
Ik ga er vanuit dat je benzine bedoel, geen probleem ik heb nu al geloof ik 5x volle tank gehad en morgen weer even nieuwe erbij. Heb geen last van uitvallen, slecht lopende motor enz.


:]
 
[schreeuwmodus aan] en we willen allemaal morgenavond lezen wat de uitkomst is [schreeuwmodus uit]


( dan gooi ik die van mij er ook nog ff op...mogelijk dat ik hem op 155 krijg... -O- )



:+
 
Wel hallo allemaal, ik ben vandaag naar dynojet gegaan om te testen en zoals beloofd hier de uitslag:

Als eerst wil ik even zeggen dat ik goed ben geholpen by dynojet, goede uitleg gekregen, wat tips en goede test resultaat uitleg.

Oke de test heeft hij uitgevoerd op de rolbank en tot mijn verbasing zag ik dat hij wel harder kan dan 130!! natuurlijk weet ik wel dat hij harder zou kunnen maar op dat moment had ik zoiets van WOW, Het probleem is dat hij in de hogere versnelling iets terugvalt en dat de stijgende lijn wordt afgebroken waarna hij uiteindelijk toch klimt naar schrik niet een verbluffende uitslag van 225km/u!!!
Nu is het zo dat op de rolbank het iets anders is dan op de weg : 1 de ondergrond is anders en 2 geen tegenwind enz.

Hij heeft de motor goed aangepakt en ik zag dan ook dat hij hem langer doortrok dan dat ik zelf doe, schakelen bij de 9000 toeren is hij op zijn best en trekt hij aardig door.
Conclussie was dat hij de motor goed vond lopen en dat hij zeker niet was afgeknepen! probleem word waarschijnlijk veroorzaakt door vuil in de carb.
Dit is ook erg waarschijnlijk gezien hij 2jaar stil heeft gestaan.
Hij heeft mij aangeraden om als eerst maar een halve fles fuel cleaner erin te gooien om de carb enz te cleanen dit hebben we ter plekke gedaan gezien ik net had getankt. nou met deze kennis en gezien hoever hij hem opentrok ben ik vertrokken richting snelweg en hij reed al gelijk een stuk beter, feller en sneller!
Dus eindconclussie is dat ik het eerst even aankijk wat de cleaner doet en daarna weer voltanken en de rest van de cleaner erin afwachten en rijden.
In ieder geval was er niet iets ernstigs aan de hand. Mocht het uiteindelijk toch niet beter worden dan is het een kwestie van carb uit elkaar halen en schoonmaken en afstellen.

Nou ik ben in ieder geval blij dat ik ben geweest, hij reed op de terugweg al gelijk sneller en had op de teller 144km met veel tegenwind, als ik de gelegenheid heb om hem helemaal open te trekken dan ga ik dat zeker doen.

:] Laterrss
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n zelfde bike gehad. Deze liep zo,n 155-160 km p.u.

Het fantastische van deze motor is zijn acceleratie.

Het is een chopper met een raceblok.

Het nadeel bij mijn motor was de versnellingsbak. Deze schakelt niet als een raceblok en heeft af en toe wat tijd nodig om van z'n 2 naar z'n 3 en 4 te gaan.

Let op: rustig (met beleid) schakelen en niet als een gek liggen trappen tegen het pookje. Bij een racer is een tikje al voldoende, maar ondanks het aanwezige raceblok is dit bij deze motor niet het geval.

Let tevens op het rode gebied. blijf onder je maximale toeren. Zeker als de motor koud is. Ik heb dat enekel malen niet gedaan en daarmee het volledige bok gemolesteerd.

Succes en veel rijplezier
 
Ik heb zo'n zelfde bike gehad. Deze liep zo,n 155-160 km p.u.

Het fantastische van deze motor is zijn acceleratie.

Het is een chopper met een raceblok.

Het nadeel bij mijn motor was de versnellingsbak. Deze schakelt niet als een raceblok en heeft af en toe wat tijd nodig om van z'n 2 naar z'n 3 en 4 te gaan.

Let op: rustig (met beleid) schakelen en niet als een gek liggen trappen tegen het pookje. Bij een racer is een tikje al voldoende, maar ondanks het aanwezige raceblok is dit bij deze motor niet het geval.

Let tevens op het rode gebied. blijf onder je maximale toeren. Zeker als de motor koud is. Ik heb dat enekel malen niet gedaan en daarmee het volledige bok gemolesteerd.

Succes en veel rijplezier

welke idioot gaat dan ook met een koude motor naar het rode gebied??
Daar kan geen enkele motor tegen.

sorry ik moest het even kwijt
 
Ik heb zo'n zelfde bike gehad. Deze liep zo,n 155-160 km p.u.

Het fantastische van deze motor is zijn acceleratie.

Het is een chopper met een raceblok.

Het nadeel bij mijn motor was de versnellingsbak. Deze schakelt niet als een raceblok en heeft af en toe wat tijd nodig om van z'n 2 naar z'n 3 en 4 te gaan.

Let op: rustig (met beleid) schakelen en niet als een gek liggen trappen tegen het pookje. Bij een racer is een tikje al voldoende, maar ondanks het aanwezige raceblok is dit bij deze motor niet het geval.

Let tevens op het rode gebied. blijf onder je maximale toeren. Zeker als de motor koud is. Ik heb dat enekel malen niet gedaan en daarmee het volledige bok gemolesteerd.

Succes en veel rijplezier

Hai en bedankt voor je reactie, je hebt gelijk wat betreft de acceleratie, deze is inderdaad erg snel om precies te zijn 3.9 sec naar 100 km/u. Heerlijk gewoon.
Ik heb soms last van de 2e naar de 3e versnelling als ik snel wil schakelen, ik geloof dat dit een kwaaltje is van deze motor. Het is gelukkig niet altijd zo.
Zowiezo is doortrekken wanneer de motor koud is altijd slecht maar in ieder geval bedankt voor de gezonde tips. ;)

greetz
 
Terug
Bovenaan Onderaan