HD Sporters prijs

SavagePielk

MF veteraan
5 apr 2005
6.997
319
Apeldoorn
de laatste tijd ben ik aan het rondkijken voor een HD Sportster, maar daarbij kom ik ze alleen tegen vanaf zo'n 3500 euro. Komen jullie ze wel eens goedkoper tegen? Of begint de ellende echt pas op deze prijs?
 
dat is meestal echt de bodemprijs, je komt ze heel soms tegen voor minder. Maar aangezien er een tijdje geleden iets stond over een dyna o.i.d. die volgens sommige met 4000 euro al te duur was (moest wel nog e.e.a. aan gebeuren), ben ik wel benieuwd
 
volnges mij is daar al eens een topic over geweest,
Ik den kdat een evo sporty in redelijke staat (technisch in orde) toch al gauw bovend e 5000 zit. ironheadje kan goedkoper, en een evo ook vast wel, maar of je dna blij bent weet ik ook niet.
 
Ik ben ook aan het kijken geweest voor een sportster voor een zelfbouwproject, maar een donormotor voor +5000 vind ik ook wat aan de prijzige kant (ik wil dan wel een 1200, een 883 is net niks...). Dus nu ga ik eerst maar op zoek naar een betaalbare intruder 1500 om te verbouwen; ook leuk! *D
 
Ik zie nu de sportsters van 1990 voor 5000 euro, en voor 8695 heb je een hele nieuwe.
Zelfde als de occasions van de grotere modellen, is de verhouding van oud naar nieuw heel onrealistisch.
Komt er bij sportsters financieel/gebruiktheid-oudheid gezien op, dat je beter een nieuwe kan kopen.

Maar een sportster van 2 jaar oud ligt het beste, heb ooit al bestudeerd.
 
Ik zie nu de sportsters van 1990 voor 5000 euro, en voor 8695 heb je een hele nieuwe.
Zelfde als de occasions van de grotere modellen, is de verhouding van oud naar nieuw heel onrealistisch.
Komt er bij sportsters financieel/gebruiktheid-oudheid gezien op, dat je beter een nieuwe kan kopen.

Maar een sportster van 2 jaar oud ligt het beste, heb ooit al bestudeerd.

ja maar als student heb je geen 5000 euro :P hoewel ik met wat sparen daar in een jaartje wel zit... en als ik aangenomen wordt O-)

en idd, een Ironhead is niks mis mee, alleen loop je snel het risico een versleuteld exemplaar te kopen... '(
 
full
O-)
 
_O-

bral houd gewoon niet van een olie lekkend beestje die af en toe wat sleutel liefde nodig heeft :P
ga toch weg man, heb je wel es zo'n ironhead van binnen gezien ?

dat het uberhaupt langer dan 5 minuten loopt is al een wonder...

als je een beetje oplet koop je voor rond de 4 al een evo sporty, geen mooie maar dan heb je in elk geval een goed begin...
 
ga toch weg man, heb je wel es zo'n ironhead van binnen gezien ?

dat het uberhaupt langer dan 5 minuten loopt is al een wonder...

als je een beetje oplet koop je voor rond de 4 al een evo sporty, geen mooie maar dan heb je in elk geval een goed begin...


Een broodje bal, een hamburger enz, enz.... ga je toch niet ook zitten ontleden......als het maar goed uit ziet en lekker is !!! 8-)

O ja, meestal druipt óók daar de olie uit....
 
Ik heb nooit een ironhead van binnen gezien, maar waarom zijn ze dan slecht?
Een gerenommeerde HD boer hier in de buurt beweert dat er niks mis mee is als je een goed gereviseerde hebt. Het probleem is dat veel blokken worden vernökt door mensen die zelf wel even een 'revisie' doen.
 
Ik ben ook aan het kijken geweest voor een sportster voor een zelfbouwproject, maar een donormotor voor +5000 vind ik ook wat aan de prijzige kant (ik wil dan wel een 1200, een 883 is net niks...). Dus nu ga ik eerst maar op zoek naar een betaalbare intruder 1500 om te verbouwen; ook leuk! *D
of je koopt een frame met een los blok.
al moet ik zeggen dat er mooie 1500 rondrijden.
 
Ik heb nooit een ironhead van binnen gezien, maar waarom zijn ze dan slecht?
Amerikaanse engineering is per definitie eigenlijk al kut, toleranties van hier tot het hiernamaals en weet ik wat meer.
Dat maakt op zich niets uit als het ontwerp dan maar deugt en daar zit hem de kneep bij zo'n ironhead, kammen op de zuigers zo hoog als de mount everest, nokkenassen die als een pingpongbal door het carter stuiteren en ga zo maar door.

Het ding is snel in elkaar gegooid om de engelse concurrentie de baas te kunnen en daardoor niet goed uit ontwikkeld.
(in mijn opinie dan he, ik heb de waarheid ook niet in pacht al denk ik soms van wel)
 
zolang de kwaliteit goed is... liever een half-Duitse goedwerkende Evo dan een slechtwerkend random motorblok... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan